Korsikan mm-ralli

Bowser

Well-known member
Liittynyt
28.3.2006
Viestit
225
Päivän toisella ek:lla Sordo vetäisi 7,3 sekuntia Hirvosta nopeamman ajan, joten taitaapi kauden ensimmäinen podium jäädä Hirvoselta edelleen haaveeksi.
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2381
Ennen viimeistä pätkää ero on 5.2sek Sordon hyväksi. Kaikki on siis vielä mahdollista!
 

Rami

Well-known member
Liittynyt
16.10.1999
Viestit
898
Sijainti
Lohja
Jos kuunteli ralliradioo, kuuli Hirvosen Phordin saaneen kunnon paukkupensaa... kyllä sen verran ampuja tuli kokoajan ettei ihan kaikki ollut kotona.
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2381
Eip oo Mikolla mitään jakoa Sordon kanssa viimisellä pätkällä :frown:
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Ihan hyvin ajoi Hirvonen kuitenkin. saa nähdä, miten kehitys jatkuu.
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2381
Kyllä minun ruutuni näyttää ainakin Loebille väliaikoja ihan normaalisti
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11182
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
JWRCssä Aavalta meni voitto viimeisellä pätkällä, toista minsaa ylimääräistä jostakin.

Eiku lähes kolme minuuttia, hävis lopulta Tirabassille kahdeksan sekkaa.
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Ambomaan Mambo sanoi:
Kyllä minun ruutuni näyttää ainakin Loebille väliaikoja ihan normaalisti
Mulla pätki välissä, mutta oli muutenkin ongelmia sivun kanssa.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Espanjan jälkeen oli spekulaatioita, että Ford saattaisi olla jopa vahvempi kuin Citikka asvaltilla. Korsikan hitailla teillä Xsara ei ainakaan alakynnessä ollut. Paremminkin näytti siltä, että Xsara oli pitelemätön hitailla ja erittäin mutkaisilla osuuksilla. Tähän suuntaan kommentoivat niin Loeb, Hirvonen kuin Marcuskin. Nopeilla osuuksilla oli tasaista. Loeb olisi todennäköisesti voittanut Kataloniankin ilman Marcuksen murheitakin, mutta siellä kilpailu tuntui tasaisemmalta - ilmeisesti teiden nopeasta luonteesta johtuen. Saa nähdä pystyykö Marcus Saksassa haastamaan Loebin. Se ralli on ollut Marcukselle paras asvalttikilpailu.

MM-kamppailussa Loebillä on nyt 11 pisteen etumatka, mitä ei niin vain kurota kiinni. Jos Loeb jatkaa entisellä tasollaan, eikä tee virheitä, täytyy Marcuksen ajaa lähes täydellinen kausi vuoden 2002 malliin. Mahdoton mm-titteli ei ole, koska Focus on ehkä jo nopein auto soralla ja saattaa vielä nopeammaksi käydä kauden mittaan. Toisaalta nyt on ajettu kolme "Loebin asvalttikisaa" eikä siinä mielessä ero ole lainkaan paha.

edit:

marcuksella samansuuntaisia ajatuksia:

- Tiedä sitten onko noihin joillakin ek:lla syntyneisiin eroihin sen parempaa selitystä kuin kuljettajien välinen ero. Itse mietin, olisiko meidän auto ehkä hieman iso ja vähän kömpelömpi noissa kiharoissa. Koneessakin saattaa olla puhtia hieman vähemmän kuin Citroenilla, Grönholm tuumi.
 
Viimeksi muokattu:

kristian.s

Well-known member
Liittynyt
10.12.2000
Viestit
1548
Sijainti
Helsinki
Ongelmaksi muodostunee Marcuksen kannalta kauden mittaan se, että MM-taistelu on niin selkeästi kahden kauppa tänä vuonna. Kuka olisi se, joka ainakin sorakisoissa pystyisi änkemään Marcuksen ja Loebin väliin? Ei tule mieleen kuin ehkäpä Solberg, joka tosin on kärsinyt lukuisista ongelmista ainakin alkukaudesta. Sitten jos Grönholm sortuu virheisiin, on Loeb heti kärkkymässä kymmentä pistettä siellä kakkossijalla. Virheisiin ei siis todellakaan ole varaa ja Loebin keskeytysprosenteilla Marcuksella on varaa ehkäpä korkeintaan yhteen keskeytykseen tällä kaudella. Ennustajaksi on vaikea ryhtyä, mutta tämmöinen näppituntuma olisi.

Alkukausi on asfalttipainotteinen, joten onhan Marcuksella varaa olla Loebia hieman perässä jos lähdetään siitä, että Ford/Marcus on soralla niskan päällä. Se ei kuitenkaan yksinomaan riitä. Miehen/auton täytyy kestää rallin rasitukset loppuun asti ja tosiaankin voittaa niitä ralleja useampia putkeen, niin kuin on Loeb tässä kevään aikana tehnyt.
 
Ylös