Espanjan jälkeen oli spekulaatioita, että Ford saattaisi olla jopa vahvempi kuin Citikka asvaltilla. Korsikan hitailla teillä Xsara ei ainakaan alakynnessä ollut. Paremminkin näytti siltä, että Xsara oli pitelemätön hitailla ja erittäin mutkaisilla osuuksilla. Tähän suuntaan kommentoivat niin Loeb, Hirvonen kuin Marcuskin. Nopeilla osuuksilla oli tasaista. Loeb olisi todennäköisesti voittanut Kataloniankin ilman Marcuksen murheitakin, mutta siellä kilpailu tuntui tasaisemmalta - ilmeisesti teiden nopeasta luonteesta johtuen. Saa nähdä pystyykö Marcus Saksassa haastamaan Loebin. Se ralli on ollut Marcukselle paras asvalttikilpailu.
MM-kamppailussa Loebillä on nyt 11 pisteen etumatka, mitä ei niin vain kurota kiinni. Jos Loeb jatkaa entisellä tasollaan, eikä tee virheitä, täytyy Marcuksen ajaa lähes täydellinen kausi vuoden 2002 malliin. Mahdoton mm-titteli ei ole, koska Focus on ehkä jo nopein auto soralla ja saattaa vielä nopeammaksi käydä kauden mittaan. Toisaalta nyt on ajettu kolme "Loebin asvalttikisaa" eikä siinä mielessä ero ole lainkaan paha.
edit:
marcuksella samansuuntaisia ajatuksia:
- Tiedä sitten onko noihin joillakin ek:lla syntyneisiin eroihin sen parempaa selitystä kuin kuljettajien välinen ero. Itse mietin, olisiko meidän auto ehkä hieman iso ja vähän kömpelömpi noissa kiharoissa. Koneessakin saattaa olla puhtia hieman vähemmän kuin Citroenilla, Grönholm tuumi.