Kortti/käteinen

• Viestiketjun aloittaja Makkonen
  • Aloituspäivämäärä

?

• Kortilla

Äänet: 29 60,4%
  • Käteisellä

Äänet: 14 29,2%
  • Pappa betalar

Äänet: 5 10,4%

• Äänestäjiä yhteensä
    48

jjv

Arschloch
huippumegahypergigahienot kortinlukijat
Muistankohan oikein, että nuo pitäis olla joka kassalla tämän vuoden loppuun mennessä? En muista meidän kylällä missään ruokakaupassa nähneeni niitä vekottimia ja apteekissakin vielä nimeä kuittiin raapustetaan. Taitaa kiiru tulla monille puljuille.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Sitten se on kivaa, kun pitää alkaa pin-koodia baarissa muistamaan.. Se on niin helppoa ollut vetää viiva, kun ei enää muuhun kyennyt.

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
:D Pitääkin muistaa ensi kerralla Valintatalon nätille likalle maksaa kortilla ja kirjoittaa "vahingossa" kuittiin toim. joht. "Ai niin enhän mä nyt olekkaan töissä..."
Heh.. eipä ole tuota tarvinnut "vahingossa" tehdä kun näkevät jo päältä että peikkohan se ja nappulat killuu rinnuksissa. Tosin nyt helteillä olen heivannut kurkkusalaatit jo ennen kotio lähtöä helvettiin, mutta johan nuo vakiokaupassa on oppineet tuntemaan vaikka siviileissä kävisi..
Yleensä töistä kotio mennessä siis käyn kaupassa, ettei tarvi erikseen lähtee haahuilemaan.

Charlie

Elämän jakojäännös
Sijainti
Pahassa paikassa
Aina kortilla, hyvin usein mulla ei ole käteistä ollenkaan mukana. En ymmärrä mitä järkeä on hakea käteistä automaatista, maksaa sillä ja hakea taas lisää. Aivan turhaa rahan kuljettelua ympäriinsä...

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Liikaakin kortilla!

... olen maksanut 5c McDonaldsissa kortilla :rolleyes:

Joni

Well-known member
Käteisellä yleensä. Ainoastaan sitten baarissa kännissä jos ei jaksa lähtee nostamaan tai "tajua" enään niin sitten varmaan visa electroni vilahtelee useaan otteeseen. :alppu:

Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Kaupassa kortilla, mutta baarissa käteisellä (no, baariostokset ei sentään ihan "päivittäisiä ostoksia" olekaan). Ihan jokaista olutta ei viitsi erikseen höylätä.

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Kortilla. Äsken laskin, että lompakossa on 3 eur 25 sent. Se on korkeempia summia, mitä tämän vuoden aikana olen mukana kantanut. Laivalle (Viking, Silja jne.) tulee otettua käteistä mukaan ja divarikierroksille joskus. Mutta harvenevassa määrin.

Itsekin kassalla työskentelevänä en kyllä allekirjoita ollenkaan sitä, että käteisellä maksaminen olisi yhtään nopeampaa. Kunhan vaan aasiakas muistaa PIN-koodinsa. Mulla ainakin PIN-koodi on mennyt sillälailla lihasmuistiin, että aika seis saa baarissa olla, jos sormet eivät oikeitä näppäimiä löydä.

Lunssila

Well-known member
Molemmilla. Jos olisi monivalintapolli, niin äänestäisin kaikkia vaihotehtoja, nyt valitsin käteisen, koska useammin tulee sitä käytettyä.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Aina kortilla, hyvin usein mulla ei ole käteistä ollenkaan mukana. En ymmärrä mitä järkeä on hakea käteistä automaatista, maksaa sillä ja hakea taas lisää. Aivan turhaa rahan kuljettelua ympäriinsä...
Sama.

Joskin jos korttimaksaminen tulee maksulliseksi pitää harkita uudestaan. Ellei muuta niin kostox!

zenit

Well-known member
Sijainti
Lahti
Käteisellä yleensä, kortilla isommat ostokset ja kun ei käteistä ole sattunut mukaan.

WebSlave

Trackman
Itsekin kassalla työskentelevänä en kyllä allekirjoita ollenkaan sitä, että käteisellä maksaminen olisi yhtään nopeampaa. Kunhan vaan aasiakas muistaa PIN-koodinsa. Mulla ainakin PIN-koodi on mennyt sillälailla lihasmuistiin, että aika seis saa baarissa olla, jos sormet eivät oikeitä näppäimiä löydä.
Jos vain olisi noita PIN-laitteita. Paljon useammin minä joudun nimeni raapustamaan kuin PINin näppäilemään.

-Edit- Kantabaarissa sellainen on, mutta on se silti hitaampaa kuin käteisellä. Lisähaittana vielä sekin, että tiliotteista tulee raamattuja. Johan pankit kohta korottavat palvelumaksuja lisääntyneen paperimenekin takia. ;)

Viimeksi muokattu:

markoj

Custom User
En tiedä onko pää jo niin pehmenny, mutta nykyisen p-kortin tunnusluku oli tosi työläs opetella. Meni varmaan toista vuotta, että siitä tuli niiq automaattinen.

Molempia tapoja tulee käytettyä ja sitten joitain muitakin.