DC
Helsingin UA
Harmillista, sillä nyt olisi ehkä ollut tarjolla jopa niitä himoittuja WRC-autojakin, kun etelänaapurissa on saatu asiat solmuun.Autoglym-ralli tiedotti, ettei kisaa järjestetä tänä vuonna. Katseet on siirretty jo vuoteen 2021.
Harmillista, sillä nyt olisi ehkä ollut tarjolla jopa niitä himoittuja WRC-autojakin, kun etelänaapurissa on saatu asiat solmuun.Autoglym-ralli tiedotti, ettei kisaa järjestetä tänä vuonna. Katseet on siirretty jo vuoteen 2021.
Puol pätkää kun missasi, niin johan heilahti. Löytikö Nikara oman paikan?Livekuvaa pitäisi taas tulla koko päivä.
Onko tiet kuitenkin aivan liian nopeita WRC:lle, kun R5:llakin keskinopeudet 134, 124, 129, 119 ja 127 km/h. Kesällä varmaan vielä nopeampia tuosta.Jos väkisin joskus siirtäisivät Suomen MM-rallin pois Jyväskylästä, niin ei harmittaisi kyllä täysin hypoteettisena vaihtoehtona lähteä seuraamaan kyseistä kisaa Joensuuhun.
Niin, totta, en osaa sanoa miten sellaista ns. välimallin tietä alueelta löytyy, mutta varmasti pienempiä karvoja löytyisi, joita ajattamalla nuo keskinopeudet saataisiin kyllä alas. Melko samanluontoisia isot tiet Keski-Suomessakin mitä nytkin ajatetaan.Onko tiet kuitenkin aivan liian nopeita WRC:lle, kun R5:llakin keskinopeudet 134, 124, 129, 119 ja 127 km/h. Kesällä varmaan vielä nopeampia tuosta.
Jännää, että pienin keskinopeus oli Oskolan legendaarisella erikoiskokeella. Siellä vissiin sit viännetään ja kiännetään näin savolaisittain sanottuna. Ykköspätkästä olis mielenkiintoista nähdä R5-incaria, hienoo olis nähdä et miten kovaa siellä on oikeasti tykitetty menemään, hienoa tietä!Onko tiet kuitenkin aivan liian nopeita WRC:lle, kun R5:llakin keskinopeudet 134, 124, 129, 119 ja 127 km/h. Kesällä varmaan vielä nopeampia tuosta.
http://lakecityrally.fi/?p=2723Pengonpohjan pätkää sen sijaan tahkotaan TamUA:n pitkästä aikaa järjestämässä rallissa, 24.5. ajettavassa pienimuotoisessa Lake City Rallissa.
Pitkinpoikin Pengonpohjaa. Kohtalaisen hauska konsepti ajaa samaa pätkää 6 kertaa (!). Ja siis ilmeisesti neljässä eri muodossa, koska vaan 2 pätkää ajetaan kahteen kertaan.
Ihan mielenkiintoinen idea järjestää noin pienellä alueella 6 erikoiskokeen mittainen ralli. Ei tule pitkiä siirtymiä ja aikataulu on niin väljä, että yleisö ehtii katsoa montakin pätkää tai ainakin vaihtamaan katselupaikkaa saman pätkän sisällä. Tosin ruuhkaa tuo voi aiheuttaa hiukan, kun kaikki yleisö pakkautuu samalle pienelle alueelle, mikäli tuo kisa nyt mitään suurempaa katsojaryntäystä edes aiheuttaa. Testimahdollisuutena kyllä sopiva kisa, kun aikataulu mahdollistaa tehdä isompiakin muutoksia säätöihin. Olisihan tuossa jopa potentiaalia markkinoida kisaa ihan WRC-tiimeillekin testimahdollisuutena Jyskälään, mutta samana viikonloppuna ajetaan Portugalin ralli, joten se siitä. Kisan järjestelyporukka on sama, joka järjestää WRC-tallien testit suomessa, joten hyvät suhteet olisi kyllä ollut houkutella tehdastallejakin mukaan. Ajankohtakin on vähän turhan aikainen, tosin on Hyundaikin kerran ajanut toukokuussa suomessa testit. Mutta ainakin SM-sarjan kuskeille hyvä kisa valmistautua kesäkauteen.Pitkinpoikin Pengonpohjaa. Kohtalaisen hauska konsepti ajaa samaa pätkää 6 kertaa (!). Ja siis ilmeisesti neljässä eri muodossa, koska vaan 2 pätkää ajetaan kahteen kertaan.
Se Oskolan alun pikkutie hidastaa huomattavasti. Ison tien osuudet on aikamoista haipakkaa.Jännää, että pienin keskinopeus oli Oskolan legendaarisella erikoiskokeella. Siellä vissiin sit viännetään ja kiännetään näin savolaisittain sanottuna. Ykköspätkästä olis mielenkiintoista nähdä R5-incaria, hienoo olis nähdä et miten kovaa siellä on oikeasti tykitetty menemään, hienoa tietä!