Kotimaan rallikausi 2020

Reinweib

Well-known member
Liittynyt
28.3.2013
Viestit
308
Sijainti
Piilosa
Onkos noissa vinkeissä kumminkin kolmosen alun pikkutien osalta virhe? En ainakaan omista kartoistani löydä, että olisi rallissa ajettu 2012, mutta vuodelta 2010 ja 2006 löytyy kyllä samaan suuntaan mitä nyt.
Me taidetaan harrastaa rallia vähän eri tasolla tai vinkkelistä ;) 2010 taisin olla loppupäässä, mutta minusta tuo piti ajaa jossain kisassa ihan vuoden kahden sisään, mutta tuliko joku peruuntuminen?

Edit: Missä kisassa toi oli 2010? Taisin saada kyydityksen etuauton takapenkillä ja naputtelin mestat kännykän karttaan, eikä karttaa tullut hommattua.
 
Viimeksi muokattu:

MVRX

Well-known member
Liittynyt
28.10.2017
Viestit
138
Noista N5 ja Rlite autoista juttua Hanaa-lehden AKK uutisissa. Ovat tulossa mukaan ensikaudelle SM2 luokkaan siten että suorituskyky tasataan nykyisten autojen kanssa samalle tasolle.
Uudessa VM:ssä juttua R-lite Citroen C5:destä evo ysin tekniikalla. Jutussa auton omistaja kertoo R-litejä olevan suomessa reilu tusina.
Aika paljon seuraan kotimaan tapahtumia, en olis heti osannut määrää veikata.
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1222
Onkohan Askolan Granit rallista mitään striimejä tulossa?
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1222
Latvalalla oli hyvä kyyti Celicalla. Mitenhän eri aikakausien WRC autojen vauhti vertautuu R5 autoihin?
 

Vepe

Well-known member
Liittynyt
17.6.2011
Viestit
227
Sijainti
Vantaa
Latvalalla oli hyvä kyyti Celicalla. Mitenhän eri aikakausien WRC autojen vauhti vertautuu R5 autoihin?
Eiköhän se riipu pääasiassa kuljettajasta, mutta eiköhän näillä uusimmilla R5:lla päästä vähintään samaa vauhtia kuin 2000-luvun alkupuolen WRC-autoilla.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4102
Sijainti
Event horizon
Eiköhän se riipu pääasiassa kuljettajasta, mutta eiköhän näillä uusimmilla R5:lla päästä vähintään samaa vauhtia kuin 2000-luvun alkupuolen WRC-autoilla.
Periaatteessa uudella Rally2 specs autolla pitäsi kyetä kiertämään ympyrää tuollaisen 90-luvun alun Celican ympärillä. Latvalan ST165 Celicahan on joko 91 tai 92 vuosimallia. Tuossa Granit rallissa ei vain Latvalalla ollut kovastikaan A-luokan vetomiehiä vastassa ja mm. Vierimaalla ja Kiviniemellä oli allaan N-ryhmän Pitsimisut joilla ei pitäisikään ehtiä.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
1751
Sijainti
JKL
Sardiniassa Östberg ajoi yhdellä pätkällä samaa kyytiä kun Neuville 2016 edellisen mallin WRC:llä. Paha sanoa olosuhteista mutta lujaa R5:lla pääsee kun osaa ajaa.
 

MVRX

Well-known member
Liittynyt
28.10.2017
Viestit
138
Periaatteessa uudella Rally2 specs autolla pitäsi kyetä kiertämään ympyrää tuollaisen 90-luvun alun Celican ympärillä. Latvalan ST165 Celicahan on joko 91 tai 92 vuosimallia. Tuossa Granit rallissa ei vain Latvalalla ollut kovastikaan A-luokan vetomiehiä vastassa ja mm. Vierimaalla ja Kiviniemellä oli allaan N-ryhmän Pitsimisut joilla ei pitäisikään ehtiä.
Eiköhän tuolla näkynyt ajetut kilometrit selkärangassa, ilman vertauskohtia.

Kun ulosanti on noin rohkeaa, suorastaan pelottavan uhmakasta. Täytyis olla jutuille joku kate ja tausta. Alla linkki Celicojen vuosimalleihin.

 

Magnum2300

Well-known member
Liittynyt
28.10.2009
Viestit
99
Eiköhän tuolla näkynyt ajetut kilometrit selkärangassa, ilman vertauskohtia.

Kun ulosanti on noin rohkeaa, suorastaan pelottavan uhmakasta. Täytyis olla jutuille joku kate ja tausta. Alla linkki Celicojen vuosimalleihin.

Vaikka Celican pyöreämpi malli ST185 tulikin jo siviilipuolelle aiemmin, niin MM-rallipoluille se tuli vasta 1992 Monteen. Virallinen luokitus tuli voimaan 2.1.1992.



Mats Jonsson voitti vielä 1992 Ruotsin rallin tällä vanhemmalla kulmikkaalla mallilla ST165. Myös Alen oli tällä vanhemmalla mallilla Ruotsissa.

Eli kyllä näitä TTE kilpuriksi rakensi vielä ainakin vuonna 1991.
 
Viimeksi muokattu:

nese

Well-known member
Liittynyt
3.9.2011
Viestit
835

AnttiL

It Gets Faster Now!
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
7187
OK Auto -rallissa Latvala jäi 1-2 sekuntia kilsalla SM1-kärkinimille, kovempaa kuin SM2-Mitsut.

Sardiniassa Östberg ajoi yhdellä pätkällä samaa kyytiä kun Neuville 2016 edellisen mallin WRC:llä. Paha sanoa olosuhteista mutta lujaa R5:lla pääsee kun osaa ajaa.
Mä laskin myös joskus Suurajojen pätkäajoista että B-ryhmän tykeillä olisi oltu mukana WRC2 kärkikahinoissa. Toki tiet muuttuu ja renkaat kehittyy jne. Latvalakaan ei ajanut varmaan vuoden 1991 renkailla.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4102
Sijainti
Event horizon
Eikös tuo Askolassa ollut Celica ole tehtaan vanha, Mats Johssonin peli. Sen toisen millä on ajellut enemmän (mm. Kouvola) historiaa en tiedä.
Luultavasti se on ex TTS. Muistelen et JM olis sanonut sen olleen Ruotsin rallissa ajettu. Eniveis Mats Jonsson ajoi vain 4 MM-starttia ST165:lla, ja ilmeisesti vain 1991 Ruotsin rallissa täysin tehdaskuljettajana. Toyota Team Swedin autot kasas varsin pitkälle Leif Asterhagin verstas. Tiedä sitten mitä niille on "aktiiviuran" jälkeen tehty. Ainakin vielä 88 ajettiin alumiinikaarilla, jotka on pitänyt vaihtaa CroMo kaariin. Muistelisin myös A-ryhmän minimipainojen nousseen jossain vaiheessa...

Se toinen ST165 on ex Pekka Lillbacka. Kauhavalla kuullun urbaanilegendan mukaan auto olis ex Sainz jonka Lillbacka olis ostanut suoraan Suurajojen huoltoparkista. Luultavasti tarina ei pidä paikkaansa. Joka tapauksessa Lillbacka ajoi autolla viis kisaa 1991-1993 jonka jälkeen auto seikkaili missä lie kunnes se löysi tiensä Tuuriin ja restauroitiin alkuperäiseen asuunsa. JM ajoi sillä ekan kerran 2017 Pohjanmaa- ja Peurunka-ralliessa ynnä ERC Hisse kisan Lausitzissa ja Italiassa jonkun leikkirallin (Prealpi Master Show). Sen jälkeen auto onkin ollut ahkerassa käytössä. Tiedä sitten miksi nyt tämä viimehetken muutos.
 

Reinweib

Well-known member
Liittynyt
28.3.2013
Viestit
308
Sijainti
Piilosa
Vaihtoivat just ennen kisaa ukko-Latvalan autoon, kolmella ekalla ehkä vaikutti vauhtiin. Nelosella katselin itse että vaihdoehdot ovat että nyt on joko yrkkä kohdallaan tai sitten olosuhteet ekalle liukkaat.
 
Ylös