Sörsselsön
Kui hianoo se sit on?
https://poliisi.fi/-/keuruulla-on-tapahtunut-kuolemaan-johtanut-rallionnettomuus
Vahvistus tuli. Voimia kaikille jota tämä koskettaa.
Vahvistus tuli. Voimia kaikille jota tämä koskettaa.
On näitä jokuinen enemmänkin, mutta onneksi suhteellisesti silti vähän.Ei se tällaisessa tilanteessa paljon lohduta, että näitä sattuu onneksi harvoin. Jokainen kerta on kuitenkin liikaa. Taisi olla kuudes kilpailijapariin kilpailutilanteessa kohdistunut kuolemantapaus suomalaisissa ralleissa viimeisen 40 vuoden aikana.
Onko? Siis ihan sivuseikka juuri tänään tietysti, mutta rallikilpailussa sattuneita pahimpaan mahdolliseen lopputulokseen (nimenomaan kilpailijaparin osalta) johtaneita onnettomuuksia on tapahtunut 1994, 1999, 2005, 2010, 2021 ja nyt tämä. Tosin tässä samalla kirjoittaessani tajusin venyttäneeni aikajänteen 40 vuoteen, jolloin yksi 80-luvun alkupuolella Länsi-Suomessa sattunut onnettomuus nostaa lukemaa yhdellä. Mutta onko näiden lisäksi vielä muita?On näitä jokuinen enemmänkin, mutta onneksi suhteellisesti silti vähän.
-98 ja -83 minun mielestä ainakin.Onko? Siis ihan sivuseikka juuri tänään tietysti, mutta rallikilpailussa sattuneita pahimpaan mahdolliseen lopputulokseen (nimenomaan kilpailijaparin osalta) johtaneita onnettomuuksia on tapahtunut 1994, 1999, 2005, 2010, 2021 ja nyt tämä. Tosin tässä samalla kirjoittaessani tajusin venyttäneeni aikajänteen 40 vuoteen, jolloin yksi 80-luvun alkupuolella Länsi-Suomessa sattunut onnettomuus nostaa lukemaa yhdellä. Mutta onko näiden lisäksi vielä muita?
1983 jopa Suurajoissa.-98 ja -83 minun mielestä ainakin.
AKK:n hissetouhuissa käytetettävät tiet on se juttu, millä pidetään homma tolkullisena. Tässä taisi yhdistyä rallin kuninkuusluokan tiet turvallisuuden kannalta köykäisimpään mahdolliseen vaihtoehtoon?Tässäkin tapauksessa ei syytä voi kohdistaa Hamuun/Sauliin, kun kyseisellä autolla ajettiin AKK kisassa toukokuussa. Siksi toivon että ongelmaa ei nähdä tässä ”harraste” puolessa, vaikka se olisikin kovin helppoa kääntää syytä sinne.
Tässä on oikeastaan vain ja ainoastaan osoitus siitä että AIVAN millä tahansa autolla voi sattua ja pahasti.AKK:n hissetouhuissa käytetettävät tiet on se juttu, millä pidetään homma tolkullisena. Tässä taisi yhdistyä rallin kuninkuusluokan tiet turvallisuuden kannalta köykäisimpään mahdolliseen vaihtoehtoon?
Edit: tokkopa meidän kirjoittelut täällä asiaan vaikuttaa..
Auto on yksi tekijä. Merkkilinja toinen. Varmasti muitakin tekijöitä on. Mikään ei kuitenkaan muuta jo tapahtunutta.Silti, on niitä suhteessä vähän kilpailuihin ja EK kilometreihin nähden mitä tässä on ajettu 40 vuoden aikana. Mut ei se poista sitä että yksikin lisää on liikaa.
Tässäkin tapauksessa ei syytä voi kohdistaa Hamuun/Sauliin, kun kyseisellä autolla ajettiin AKK kisassa toukokuussa. Siksi toivon että ongelmaa ei nähdä tässä ”harraste” puolessa, vaikka se olisikin kovin helppoa kääntää syytä sinne.
No AKK ainakin pesee kätensä koko tapauksesta.Silti, on niitä suhteessä vähän kilpailuihin ja EK kilometreihin nähden mitä tässä on ajettu 40 vuoden aikana. Mut ei se poista sitä että yksikin lisää on liikaa.
Tässäkin tapauksessa ei syytä voi kohdistaa Hamuun/Sauliin, kun kyseisellä autolla ajettiin AKK kisassa toukokuussa. Siksi toivon että ongelmaa ei nähdä tässä ”harraste” puolessa, vaikka se olisikin kovin helppoa kääntää syytä sinne.
Ilmeisesti joku AKK:lta sitä kommenttia on kysellyt kun tuollainen tiedote on pitänyt laittaa...No AKK ainakin pesee kätensä koko tapauksesta.
https://www.autourheilu.fi/uutiset/onnettomuus-akkn-ulkopuolisessa-rallikilpailussa/
Enemmän tai vähemmän naatiskelun puolelle se varmaan menee kaikilla. Ei JML & Hänninen parin touhukaan kovin tiukkaa rypistystä ollut. Mut ne jotka kiertää EM-sarjaa ottavat varmaan vähän vakavammin.Sitä voi kanssa kysyä ketkä noilla hissepeleillä ajaa ihan tosissaan ja ketkä vaan nautiskelee.
Jos AKK:lla olisi valta niin HaMu ja R-cup kiellettäisiin oitis kovien sanktioiden saattelemana.Ilmeisesti joku AKK:lta sitä kommenttia on kysellyt kun tuollainen tiedote on pitänyt laittaa...
Tähän aiheeseen sen verran vielä, asiaa tuli itse mietittyä ja sattui uutisissa tieto tulemaan vastaan - Suomessa ratsastuksen parissa kuolee onnettomuuksissa 1-2 ihmistä vuodessa. Toki tuo laji nauttii esim. vapaa-ajan tapaturmavakuutusten suosiota.Ei se tällaisessa tilanteessa paljon lohduta, että näitä sattuu onneksi harvoin. Jokainen kerta on kuitenkin liikaa. Taisi olla kuudes kilpailijapariin kilpailutilanteessa kohdistunut kuolemantapaus suomalaisissa ralleissa viimeisen 40 vuoden aikana.
Eikö rally-maps tunne Ristiinan Rallispecialia -90? (joo, ei ole aivan hurjan koluttua seutua)EK2 ei ole ainakaan rally-mapsin tietojen mukaan ajettu ennen. On myös muihin pätkiin verrattuna selkeästi enemmän pikkutievoittoinen. Vanhoista Suurajopätkistä mukana EK1 (Sattila), EK4 (osa Kokkosenlahden paria versiota) ja EK6 (pienet osat Risulahtea ja Korppisensaloa)