Onko tässä nyt tarkoitus flirttailla sen kanssa että itse Kalle olisi viivalla?!? Mikäs siinä, Riihimäellä on aina ollut hienot ja mestareille maistuvat tiet. Taitaa Kalle olla Kankkusen ohella ainut suomalaismestari joka ei kisassa ole ollut mukana...
Tai sitten sisällöntuottajalla on vain ideat loppu.Onko tässä nyt tarkoitus flirttailla sen kanssa että itse Kalle olisi viivalla?!? Mikäs siinä, Riihimäellä on aina ollut hienot ja mestareille maistuvat tiet. Taitaa Kalle olla Kankkusen ohella ainut suomalaismestari joka ei kisassa ole ollut mukana...
Hahah saas nähdä vanheniko oma viesti massiivisen nopeasti vääräksi
Näen tämän mahdollisuutena. Salon poisjäänti + Asunmaa ajamassa vain valittuja kisoja loisi ainakin sen et sm-rallien tuloslista olisi kärkipäässä vähän erilainen.Teemu Asunmaa suunnittelee ensi kaudelle ulkomaan ralleja ja näin ollen SM-kausi voi jäädä vain muutaman rallin mittaiseksi.
https://ilkkapohjalainen.fi/urheilu/rallimestari-asunmaan-ensi-kaudesta-voi-tulla-erilainen-haluan-että-ei-jää-harmittamaan-sitten-joskus (tilaajille)
Käsittääkseni auto on myynnissä, joten tuskin on lähdössä viivalle.mutta kuulemma Tahkokaan ei oo satavarma osallistuja,
Komeata! Edellinen kisa 2013, ja edellinen äffän sarjakisa 2003, joten eräänlainen juhlakisa. (Onkin, koska 2013 vuoden kisa oli 50-v juhlaralli!)Imatra-ralli täydentää ensi kauden F-Cup -kalenteria toukokuussa. Ei mitään eniten viimeaikoina ajettua seutua.
Liityn Onzan pessimistisyys-kerhoon: pahoin pelkään, että tulee todella roima muutos SM1 luokassa, eikä pelkästään aivan kärkiryhmän osalta. Tietenkin antaa mahdollisuuden seuraaville kuskeille, mutta samalla jos benchmark lähtee häipymään, niin kyllä se vaikuttaa mitalin arvoon.Näen tämän mahdollisuutena. Salon poisjäänti + Asunmaa ajamassa vain valittuja kisoja loisi ainakin sen et sm-rallien tuloslista olisi kärkipäässä vähän erilainen.
Vähän on väläytelty että ensi vuoden SM1-luokka olisi heikkotasoisin hetkeen. Jatkaako eteenpäin pyrkivät Joona ja Korhonen SM-sarjassa? Ei välttämättä. Jaksaako Huttunen kiinnostua? Ei välttämättä. Jos Asunmaa ei aja koko kautta (epäilisin että ajaa ainakin kotikisansa Alavudella), niin eihän siellä oo yhtään sellasta joka taistelisi mestaruudesta. Korhola vaihtaa toki ylemmäs luokkaa, mutta kuulemma Tahkokaan ei oo satavarma osallistuja, kuten ei myöskään Kovalainen. Oikeesti pelkään vähän pahaa ylipäätään SM-sarjan tason suhteen. Kulunut kausi oli varmaan ikimuistoisin hetkeen etenkin talven osalta (Rally1-kalusto Kuopiossa ja Kalle&Jonne Jyväskylässä), joten vähän pelkään että luvassa on tietynlainen välikausi.
Eipä tuo mikään uutisankka liene: https://uus.autosport.ee/uudised/2024-aasta-autoralli-terminal-oil-eesti-meistrivoistlustel-on-kavas-seitse-etappi/Viron päästä kantautui huhuja, että Viron mestaruussarjan yksi osakilpailuista ajettaisiin Suomessa.
24.-25.5 Turu Rally meinaa ilmeisemmin Turun seudulla ajettavaa Länsirannikon rallia, joka on myös SM-sarjan osakilpailu, eli Suomenlahden välistä yhteistyötä luvassa ensi vuonna!
(Korjataan, jos on virheellinen huhu kyseessä)
Ralli SM-sarjassa on viime aikoina oltu huolissaan yhä kasvaneista keskinopeuksista. Riihimäellä rallireitti on rakennettu siten, että kuljettajat saavat tai joutuvat koko ajan ajamaan. Kovia keskinopeuksia Riihimäellä ei nähdä.
- Reitillämme on vain noin kuuden kilometrin edestä valtiontietä, loput perinteisiä ja hyväkuntoisia kantahämäläisiä yksityisteitä. Rallireitille palaa vuosikymmenien takaa myös sellaisia takavuosien klassikko-osuuksia, joilla on viimeksi kilpailtu reilut 30 vuotta sitten. Siirtymäosuuksia on vain 115 km, joten kilpailijat saavat Riihimäellä keskittyä rallin ajamiseen, Bitter huomauttaa.