Albert Oil
Hippi ja juntti
Eli Pål Varhaug Ferrarille??
Lisäksi Perezin liike luultavasti sekoitti ja vei ilmat Kimin siivistä joka omalta osaltaa ei ainakaan helpottanut jarruttamista.http://www.urheilulehti.fi/moottoriurheilu/formula-1/tassa-syyllinen-kimin-kolarointiin-nayttaa-ihan-silta-itseltaan
"
Erkki Mustakarin mukaan Kimi Räikkönen voi syyttää avausmutkan kolhuista vain itseään.
Eki, Monzan kisa oli Kimi Räkkösen kannalta sysimusta. Ketä Kimin kisan tuhoonneesta lähdön kopautuksesta pitää syyttää?
Kyllähän tilanne on se, että jos takaa tuleva auto törmää edessä olevaan autoon, syy on aina lähtökohtaisesti takana tulevan auton. Näin myös Kimi kolhun kanssa. Kimin kannattaa katsoa peiliin ja todeta, että syyllinen näyttää siltä itseltään"
Mitäs mieltä? Omasta mielestä tässä taas perinteistä Ekin "asiantuntijuutta": heittää ihan hatusta mutu-mielipiteitään ja pitää niitä järkkymättöminä totuuksina. Mielestäni Perez teki tuossa aika ison sivuttaisliikkeen (tyyliin Grosjean) ajattaen mm Räkän hieman nurmikolle mikä aiheutti liukumisen ja renkaiden lukkiutumisen. Ehkä osittain myös racing-tilanne, joten ei tuosta penalttiakaan tarvinut jakaa.
Ferrari-pomo antoi netissä vankan Kimi-vihjeen - katso kuvalinkki!
Keskiviikko 11.9.2013 klo 11.22
Ferrari avaa ovea Kimin paluusta tiedottamiselle pienten vihjeiden kautta.
Stefano Domenicali
Stefano Domenicali (GETTY IMAGES/AOP)
LINKKI
Katso kuva Domenicalin vihjeestä tästä! (Photosugar)
Viimeisin vinkki on jo aika selvä. Instagram-kuvapalveluun ilmestyi viime yönä Ferrarin urheilujohtaja Stefano Domenicalin tilille kuva, jossa on Ferrarin ajokypärä.
Kun kypärää katsoo tarkemmin, sen sivussa lukee himmeällä värityksellä Iceman, Kimi Räikkösen lempinimi.
Ferrarin odotetaan tiedottavan Kimin paluusta Ferrarille virallisesti vielä tänään.
Eikös toi Iceman tunnari ole Ron Denniksen omistuksessa. Muistaisin jonkun minulle noin kertoneen.Huoh... miksi edes vaivaudun avaamaan näitä linkkejä. :nope:
http://www.iltalehti.fi/formulat/2013091117475330_fo.shtml
Mika Salon F1-uran pelasti muiden kuljettajien epäonni. Hän sai vuonna 1999 ennen kauden alkua yllätyspotkut Arrows-tallista. Keikkatöitä löytyi ensin kolmen kisan ajaksi BAR-tallista, kun Ricardo Zonta loukkaantui Brasilian GP:ssä.
Varsinainen jättipotti Salon syliin tippui, kun Ferrarin Michael Schumacherin jarrut pettivät Silverstonessa. Suomalainen pääsi tuuraamaan loukkaantunutta saksalaista kuuden kisan ajaksi. Salo häikäisi ensimmäisessä kisassaan. Hän olisi voittanut helposti, mutta tallimääräys pakotti suomalaisen päästämään Eddie Irvinen ohitseen.
Salo hankki Ferrarille kymmenen MM-pistettä ja auttoi tallia voittamaan sen ensimmäisen valmistajien MM-tittelin 16 vuoteen.
Toinen Ferraria ajanut suomalaiskuljettaja - maailmanmestaruuden tallille vuonna 2007 voittaneen Kimi Räikkösen lisäksi - on Jyrki Järvilehto. Hän toimi testikuljettajana vuonna 1989.
Ihmettelin vähän samaa, mutta ehkä ei tarkoittanut Hunt-Lauda juttua tallikavereina, vaan Kimi on "Hunt" (ollut Monacossa parina vuonna jo) ja Lauda sitten Huntin vastustaja/kilpailija, vaikka Alonso ei kyllä mielestäni ole kuin Lauda.Oskari Saari on eilen tulosruudussa ja tänään Huomenta Suomessa verranut Räikkösen ja Alonson tiimikaveruutta Prost-Senna ja Hunt-Lauda (hä?) pareihin.
Rush -leffan punaiset ajohaalarit kaiketi sotkeneet pään.
Luulis sitä kymmenessä vuodessa vähän ehtivän jo lajihistoriaakin opiskella jos formuloiden parissa työskentelee (edes toimittajana). Eiköhän täälläkin moni tunne lajin historiaa vaikka ei olisi seurannut lajia kymmeniä vuosia, puhumattakaan että olisi saanut palkkaa mistään formuloihin etäisestikään liittyvästä.Yksi huonoimmista jutuista on se, että MTV3 käyttää omaa selostajaansa asiantuntijavieraana Tulosruudussa. Tämä asiantuntija on sentään seurannut lajia jo 10 vuoden ajan, joten ei ihme jos takavuosien vertaukset menevät hieman pieleen.
Jep, niitä asiantuntijoita on tässä maassa todella vähän. Oskari on sentään asialleen omistautunut kaveri, jonka suorituksissa ei ole mitään hävettävää silloin kun rinnalla oli Jykän ja nykyisin Salon kaltainen kommentaattori. Virkavuodet eivät ainakaan suomalaisessa motörsporttitoimittajakulttuurissa ole mikään meriitti. Kyllönen, Eki etc :yuck:Luulis sitä kymmenessä vuodessa vähän ehtivän jo lajihistoriaakin opiskella jos formuloiden parissa työskentelee (edes toimittajana). Eiköhän täälläkin moni tunne lajin historiaa vaikka ei olisi seurannut lajia kymmeniä vuosia, puhumattakaan että olisi saanut palkkaa mistään formuloihin etäisestikään liittyvästä.
Saari on tehnyt kotityönsä erittäin hyvin ja on paremmin kartalla kuin valtaosa forumisteista. Ainut miinus tulee Mustakarin juttuihin uskomisesta. JJ:n kanssahan homma toimi loistavasti.Luulis sitä kymmenessä vuodessa vähän ehtivän jo lajihistoriaakin opiskella jos formuloiden parissa työskentelee (edes toimittajana).
Kumit huolena siis. Paljaalla vaan ni ...Ei mulla Saaresta ole muuta valitettavaa, kuin se iänikuinen, aikooko Kimi ajaa pehmeillä maaliin saakka, kun kierroksia on jäljellä ~40.
Kuinka monta kertaa Kimin täytyy käydä varikolla, että Saarikin sen uskoisi.
Norjalainen ralliautoilija Petter Solberg uskoo, että Kimi Räikkösen siirtyminen Ferrarin F1-talliin on kova paikka Fernando Alonsolle.
Espanjalainen Alonso on ollut viime vuosina Ferrarin ykköstykki, mutta ensi kaudella hän joutuu antamaan tilaa parrasvaloissa Räikköselle.
- Tästä Alonso ei varmaankaan tykkää, Solberg kommentoi siirtoa norjalaiselle VG:lle lauantaina.
Kaksikon kaveruus juontaa juurensa Räikkösen välivuosiin 2010–12, jolloin tämä keskittyi ralliin.
- Luotan Kimiin ja uskon, että ralli teki hänestä paremman formulakuskin, Solberg kehuu Räikköstä ja tiivistää "Jäämiehen" olemuksen.
- Mielestäni hän on cool. Hän ajaa autoa ja siinä se!
Ja sitten itse juttu:Alonsolta kova paljastus Kimin Ferrari-sopimuksesta
Tälläisiäkö lehtiä meillä ihan oikeasti on? :mad_old:Ferrarin espanjalainen kuljettaja Fernando Alonso kommentoi julkisesti Kimi Räikkösen siirtymistä Ferrarin rattiin ensi kaudeksi.
Alonso kertoi Singaporen F1-radalla toimittajille, ketä hän suositteli tallille ensi kauden kuljettajaksi.
- Kun Ferrari kertoi minulle, ettei Felipe (Massa) jatka tallissa, he kysyivät mielipidettäni uudeksi kuljettajaksi. Sanoin, että Kimi on paras markkinoilla oleva kuljettaja, Alonso sanoi.