Tavallaan Salon mukana Tyrrellin nimikkosponsoriksi vyöryi suomalainen elektroniikkajätti Nokia. Se oli varsinainen jymyjuttu koko F1-urheilulle. Nokian maine oli korkeimmillaan, ja luonnollisesti yhteistyö sen kanssa kiehtoi kaikkia.
- Olin ollut Nokiaan yhteydessä ajaessani Japanissa. Silloin F3000-aikana Japanin Nokia toimi yksityisesti minun sponsorinani. Se oli kuitenkin ihan erillinen yksikkö, eikä se ollut missään tekemisissä Suomen Nokian kanssa, Salo taustoitti.
Lopulta Tyrrellin ja Nokian yhteistyösopimus pääsi jopa lievästi yllättämään suomalaiskuljettajan.
- En tiennyt, että Tyrrell oli ollut yhteydessä Nokiaan. Se tuntui kyllä hienolta. Tykkäsin Nokiasta kovasti brändinä, ja tiedotusasioista vastanneen Tapani Yli-Saunamäen kanssa teimme paljon hommia sinä vuonna. Luotin aina siihen, että kunhan pääsen näyttämään kykyni, en tarvitse enää rahaa tallipaikan ostamiseen. Olin todella kiitollinen Nokialle, kun heidän tuellaan sain siihen tilaisuuden.
Yksi sulka Salon hattuun koristi pitkään hänen kuntonsalinsa seinää.
- Kun Nokia ja Tyrrell julkistivat sopimusuutisen, Keke Rosberg lähetti minulle sähkeen. "Onneksi olkoon, Mika! Onnistuit siinä, mitä itse olin yrittänyt turhaan 20 vuotta: tuomaan Nokian formula ykkösiin!" Se on edelleen mukava muisto kotosalla, Mika myhäilee.
Yhteistyö jäi kuitenkin vain vuoden mittaiseksi tuloksellisesti tyrskyisän kauden jälkeen.
- Tyrrell rupesi ahneeksi. Kun ensimmäinen vuosi oli ollut vielä halpa, toisesta haluttiin jo paljon lisää. Itse asiassa Nokia nousi kaikkien F1-tiimien tavoitelistalle, ja tarjouspyyntöjä sateli yhtiölle niin paljon, ettei siihen tarkoitukseen nimetyllä henkilökunnalla ollut enää resursseja käydä edes niitä kaikkia tiedusteluja lävitse. Joka ikinen tiimi olisi halunnut Nokian sponsorikseen, Mika puhahtaa.