Kovalainen ja Renault

Hevimies

Hippaheikkien kuningas
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
986
Sijainti
Savonlinna
Mutku sanoi:
Esim. Mäkkärin molemmat testikuskit näyttivät pelimiehen elkeitä päästessään kisaamaan.
Johtuisiko kenties siitä että molemmilla herroilla on useita kausia ja useita kymmeniä kisastartteja takana. Delarosalla ainakin neljä täyttä kautta ja Wurzillakin taitaa olla kolme ja risat. Ei siis mitenkään verrattavissa Kovalaisen, Rosbergin tai Montagnyn kaltaisiin tulokkaisiin.
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Mutku sanoi:
Testikuskit nyt yleensäkin jäävät mediahuomiossa taustalle, mutta ovat kyllä mielestäni askeleen lähempänä kisakuskin paikkaa kuin ulkopuolinen. Ei se, että media nostaa jotain kuskia (etenkin Suomessa suomalaista) niin vielä sitä takaa että paikka tallipäälliköiden sydämissä on taattu.
Esim. Mäkkärin molemmat testikuskit näyttivät pelimiehen elkeitä päästessään kisaamaan.
Niinhän se on. Rellu kuitenkin luottaa Heikkiin aika lailla. Päästiväthän he Montagnyn muihin ajohommiin amerikan kiertueen ajaksi ja Heikki otettiin varakuskiksi mukaan. Eikä Heikillä kuitenkaan ollut alla kuin yhden päivän testi uudella autolla.

Mäkkärin testikuskeilla on molemmilla F1-historiaa jo ennestään. Montagnyllä on ajohistoriaa Nissaneista muutama vuoden takaa. Heikki taas ajaa toiseksi kovimmassa formulaluokassa tänäkin vuonna ja johtaa sarjaa suht ylivoimaisesti. Montagnyllä on 7 päivää testejä Rellun uudella autolla, Heikillä yksi. Äkkiähän tuonkin korjaisi. ;)
 

RK-62

Porno-Erkki-wannabe
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
14922
Sijainti
Kni
belated sanoi:
Niinhän se on. Rellu kuitenkin luottaa Heikkiin aika lailla. Päästiväthän he Montagnyn muihin ajohommiin amerikan kiertueen ajaksi ja Heikki otettiin varakuskiksi mukaan. Eikä Heikillä kuitenkaan ollut alla kuin yhden päivän testi uudella autolla.
Kyllä Kovalaisella oli ennen Pohjois-Amerikan turneeta huomattavasti enemmän testipäiviä alla uudella R25-autolla. Aikalailla yhtä paljon kuin Montagnyllä sanoisin.
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
RK-62 sanoi:
Kyllä Kovalaisella oli ennen Pohjois-Amerikan turneeta huomattavasti enemmän testipäiviä alla uudella R25-autolla. Aikalailla yhtä paljon kuin Montagnyllä sanoisin.
Yritin kattella eri listoista, mutta joo meni kai väärin. Samapa tuo.
 

R24

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
106
Sijainti
Finland
Ennen Amerikan kiertuetta Heikillä oli ollut testipäiviä R25:n kanssa 6 kappaletta ja tällä hetkellä niitä on ollut 7.
 

Iacchus

Well-known member
Liittynyt
20.6.2005
Viestit
231
Sijainti
Joroinen, Itä-Suomi
Racer21_90 sanoi:
Näistä testiajoista voi vain todeta että kuljettajat testaavat eri asioita ja varsinkin testikujettajien osalle tulee usein testata esimerkiksi auton käyttäytymistä eri säädöillä ja silloin ei yleensä tarvita huippunopeuksia..
Jos en aivan väärin muista, niin MTV3:n selostustiimi puhui viime GP:n lähetyksissä, että Kovalainen on vasta hiljakkain saanut Renaultilta luvan/tehtävän ajaa nopeita kierrosaikoja testeissä. Eli aiemmin ei ilmeisesti ole ollut edes mahdollisuuksia "voittaa" Montagnya ja Alonsoa. Toisaalta Montagnylla on myös paljon enemmän kokemusta Renaulteista, mikä ei tee nopeamman kierroksen ajamista helpommaksi.
 

kessel

Well-known member
Liittynyt
13.1.2001
Viestit
1575
Sijainti
Tampere
belated sanoi:

Montagnyllä on ajohistoriaa Nissaneista muutama vuoden takaa. Heikki taas ajaa toiseksi kovimmassa formulaluokassa tänäkin vuonna ja johtaa sarjaa suht ylivoimaisesti. Montagnyllä on 7 päivää testejä Rellun uudella autolla, Heikillä yksi. Äkkiähän tuonkin korjaisi. ;)
Kyllähän Montagny - kaksi vuotta sitten voittaessaan World Series by Nissanin ylivoimaiseen tyyliin - osoitti että herra osaa ainakin kilvanajon. Silloinen tallikaveri Kovalainen sai takkiinsa aika tylysti, pojot 241-131 Montagnylle. Tosin taisi Montagnylla olla kyseisistä kuvioista myös parempi kokemus.
Pikkuhiljaa pitäisi vaan alkaa vakinaisen kisakuskin paikka löytymään tai mösjöön uran kannalta ei välttämättä hyvä heilu.
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Hevimies sanoi:
Johtuisiko kenties siitä että molemmilla herroilla on useita kausia ja useita kymmeniä kisastartteja takana. Delarosalla ainakin neljä täyttä kautta ja Wurzillakin taitaa olla kolme ja risat. Ei siis mitenkään verrattavissa Kovalaisen, Rosbergin tai Montagnyn kaltaisiin tulokkaisiin.
Vaan kun olikin kyse siitä, että meneekö Heikki heittämällä ensi kaudella kilpailukykyiseen talliin kisakuskiksi... toivottavasti, mutta on siellä jo valmiiksi rivissä kavereita joilla on kisakokemusta, kilometrejä, ovat edullisia (viimeinen sauma päästä kisaamaan tai jää "ikuiseksi testaajaksi") jne. jne.
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Mutku sanoi:
Vaan kun olikin kyse siitä, että meneekö Heikki heittämällä ensi kaudella kilpailukykyiseen talliin kisakuskiksi... toivottavasti, mutta on siellä jo valmiiksi rivissä kavereita joilla on kisakokemusta, kilometrejä, ovat edullisia (viimeinen sauma päästä kisaamaan tai jää "ikuiseksi testaajaksi") jne. jne.
Jos parista Montagny/Heikki jompikumpi pääsee ensikaudella kilpailukykyiseen tiimiin, on se todennäköisesti Heikki.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Flavio teki virheen kun ei ajattanut Montagnya viime kaudella Trullin tilalla kauden kolmessa viimeisessä kisassa Villeneuven sijaan.Tuossa kun olisi ollut loistava tilaisuus testata miehen kisakunto ja vauhti, mutta kun ei :nope:

Kisakuljettajan paikan FM ykkösistä ansaitsisi
 

Terho

Alain
Liittynyt
29.8.2001
Viestit
1317
Sijainti
Hämeenlinna
Black Leopard sanoi:
Flavio teki virheen kun ei ajattanut Montagnya viime kaudella Trullin tilalla kauden kolmessa viimeisessä kisassa Villeneuven sijaan.Tuossa kun olisi ollut loistava tilaisuus testata miehen kisakunto ja vauhti, mutta kun ei :nope:
Juu, mutta tässähän tulee tämä klassinen kysymys vastaan, että jälkiviisas on helppo olla, eikö?

Renault pyrki vakavasti saavuttamaan merkkimestaruushopean, ja kokenut maailmanmestari oli huomattavasti järkevämpi vaihtoehto kuin Montagny. Sitten selvinnyt Villeneuven kuntopuoli olikin sitten toinen juttu ja Flavio varmaan ymmärsi kahden kisan jälkeen virheensä.
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
Terho sanoi:
Juu, mutta tässähän tulee tämä klassinen kysymys vastaan, että jälkiviisas on helppo olla, eikö?

Renault pyrki vakavasti saavuttamaan merkkimestaruushopean, ja kokenut maailmanmestari oli huomattavasti järkevämpi vaihtoehto kuin Montagny. Sitten selvinnyt Villeneuven kuntopuoli olikin sitten toinen juttu ja Flavio varmaan ymmärsi kahden kisan jälkeen virheensä.
Jälkiviisana olisi myös voinut sanoa, että kaikkein järkevintä olisi ollut säilyttää se Trulli siellä Renoon ohjaimissa.

Nykyään vaan tuntuu siltä, että yritetään ahnehtia liikoja ja tehään mitä kummallisempia siirtoja.
 

Racer21_90

Well-known member
Liittynyt
10.11.2004
Viestit
544
Sijainti
Asun nykyään Ruotsissa ..
mn97 sanoi:
Jälkiviisana olisi myös voinut sanoa, että kaikkein järkevintä olisi ollut säilyttää se Trulli siellä Renoon ohjaimissa.

Nykyään vaan tuntuu siltä, että yritetään ahnehtia liikoja ja tehään mitä kummallisempia siirtoja.
Luulisin että se vaikea pitää kahta kovin eri tyylillä ajavaa kuljettajaa samassa tallissa. Talli kehittelee autojaan suunnilleen samalla tavalla ja jos kuljettajien ajotyylit eroavat liian paljon toisistaan niin jompi kumpi "kärsii" siitä ettei auto oikein sovi ajotyyliin.. Toyota taitaa sopia paremmin Jarnolle kuin Ralfille (ainakin toistaiseksi) .. :dunno:
 

Makkonen

Guest
Friesacherin Minardi-ura on päättymässä, koska miehen taustalla olevat rahavarat ovat ehtyneet. Formula ykkösten pikkuveliluokkaa GP2-sarjaa johtava Heikki Kovalainen ei kuitenkaan lähde F1:n kääpiötalliin.

- Rehellisesti voin sanoa, että ajan mieluummin Ardenilla GP2-kisoja kuin tämän hetken Minardilla F1-tasolla, Kovalainen sanoi Turun Sanomissa.

(MTV3)
 

Terho

Alain
Liittynyt
29.8.2001
Viestit
1317
Sijainti
Hämeenlinna
Kuullostaa hyvältä, ettei lähde Minardille.
Kyllä Kovalaisen pitää heti ensimmäiseksi talliksi saada joku muu kuin Minardi tai Jordan.
 

Makkonen

Guest
Ja eikö pitäis olla aika iso läjä dollareita ennenkuin "pääsee" Minardille/Jordanille? Kovalainen on muistaakseni joskus maininnut, ettei hän aijo maksaa tallipaikasta. Maikkarin tietojen mukaan Narain olisi maksanut Jordan paikastaa kymmenen miljoonaa dollaria. Tosin enää on vajaa puol kautta ajamatta ja Minardin hinnasto ei ole tod.näk. ole yhtä kova kuin Jordanilla. Mutta jokatapauksessa mun mielestänikin ihan viksu päätös Heikiltä jatkaa GP2:ssa.
 

mustavihannes

"Nothing quite like it"
Liittynyt
1.2.2004
Viestit
395
Sijainti
Helsinki
Ja mielestäni myös kypsyyden osoitus talleja/tallipäälliköitä kohtaan, että itsetunto ja luottamus omiin taitoihin on kohdallaan, eikä tarvitse tarttua jokaiseen pieneen oljenkorteen matkalla kohti Ykkösiä. Jos ei kunnioita itseään, niin miten muutkaan voisivat...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
JayR sanoi:
Ja eikö pitäis olla aika iso läjä dollareita ennenkuin "pääsee" Minardille/Jordanille? Kovalainen on muistaakseni joskus maininnut, ettei hän aijo maksaa tallipaikasta.
Ne rahat tulisivat Renaultilta.
GP2-kuskit eivät saa kisata ykkösillä saman kauden aikana.
 

RK-62

Porno-Erkki-wannabe
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
14922
Sijainti
Kni
WebSlave sanoi:
Ne rahat tulisivat Renaultilta.
GP2-kuskit eivät saa kisata ykkösillä saman kauden aikana.
Mitenköhän olisi käynyt, jos Heikki olisi joutunut tuuraamaan jompaa kumpaa Renault-kuljettajaa Indianapolisissa. Nämä on taas näitä sarjassamme hieman erikoisempia sääntöjä. Lieneekö sääntö edes lainkaan kun ei sitä mistään ole löytynyt kirjallisena.
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
RK-62 sanoi:
Mitenköhän olisi käynyt, jos Heikki olisi joutunut tuuraamaan jompaa kumpaa Renault-kuljettajaa Indianapolisissa. Nämä on taas näitä sarjassamme hieman erikoisempia sääntöjä. Lieneekö sääntö edes lainkaan kun ei sitä mistään ole löytynyt kirjallisena.
Oliskohan jotenkin ettei saman viikonlopun aikana saa ajaa GP2:sta ja F1:stä samalla radalla..
 
Ylös