Kovalainen ja Renault

Racer21_90

Well-known member
Liittynyt
10.11.2004
Viestit
544
Sijainti
Asun nykyään Ruotsissa ..
Tuntuisi että Heikki on saanut ansaittua huomiota Formula piireissä ..
Red Bull on havitellut Kovalaista kilpakuljettajakseen jo ensi kaudeksi, mutta Briatore on vastannut pyyntöihin kielteisesti koska Kovalaisen tie on jo ennalta määritelty (?) siis Briatoren sanomisien mukaan - totesi saksalaislehti Ilta-Sanomien mukaan - totesi MTV3. :cool:

Vähän tietoa ja monen mutkan kautta mutta jos paikansa pitää niin ei voi muuta kuin olla samaa mieltä - on erittäin sopivaa että ajelee Renaultin testikuskina vuoden ennen kuin alkaa tositoimiin. Formula1 on kuitenkin vähän erilaista kuin GP2 ja jos meinaa pärjätä edes jollain lailla jo ensimmäisellä kaudella niin on paremmat mahdollisuudet jos saa olla testi/kolmoskuskina oppimassa vuoden päivät. Jos ei sitten 2007 kuskin paikkaa Renaultilta löytyisikään niin varmaan tulee muita tarjouksia. :)
 

RK-62

Porno-Erkki-wannabe
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
14922
Sijainti
Kni
Kyllähän Heikki on ajellut testejä lähes yhtä paljon kuin tallin nykyinen virallinen kolmos/testikuljettaja Montagny. Siinä suhteessa muutos tuskin olisi kovinkaan suuri 4. kuljettajasta tallin 3. kuljettajaksi. Renaultilla kun ei ole perjantaina käytössä edes ylimääräistä autoa, joten kisapaikoille matkaaminen olisi lähinnä varotoimenpide jos jompi kumpi varsinaisista kuljettajista sairastuu tjsp. Lopulta siis aika vähän hyötyä tulevaa F1-uraa ajatellen.
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Jos Kovalainen nousee neloskuskista kolmoseksi niin mitä tapahtuu kolmoskuskille? Nousee Fisichellan tilalle?
 

amino

Rekisteröitynyt käyttäjä
Liittynyt
22.5.2005
Viestit
252
RK-62 sanoi:
Lopulta siis aika vähän hyötyä tulevaa F1-uraa ajatellen.
Mitä nyt sitten kuitenkin oppii tuntemaan tulevan työkalun kuin omat taskunsa ja oppii kaiken lisäksi säätämään sitä entistä paremmin ja tehokkaammin...
 

Jere1983

Well-known member
Liittynyt
11.3.2001
Viestit
2972
Sijainti
lpR/Hyvinkää
RK-62 sanoi:
Kyllähän Heikki on ajellut testejä lähes yhtä paljon kuin tallin nykyinen virallinen kolmos/testikuljettaja Montagny. Siinä suhteessa muutos tuskin olisi kovinkaan suuri 4. kuljettajasta tallin 3. kuljettajaksi. Renaultilla kun ei ole perjantaina käytössä edes ylimääräistä autoa, joten kisapaikoille matkaaminen olisi lähinnä varotoimenpide jos jompi kumpi varsinaisista kuljettajista sairastuu tjsp. Lopulta siis aika vähän hyötyä tulevaa F1-uraa ajatellen.
Näinpänäin, jotenkin ei vaan osaa nähdä tätä kovinkaan positiivisena uutisena kun Heikkiä oltiin jo viemässä ensi kaudelle RedBullin rattiin. RedBull olisi todella hyvä talli aloittaa, eikä vähiten tallikaverin takia ;) Huipputallissa kun aisapariksi tulisi Alonson, Räikkösen tai Schumin kaltaisia kohtalaisen taitavia ratinkääntäjiä joille pitäisi heti pystyä pistämään kampoihin.
En millään jaksa uskoa että Briatore ottaisi talliinsa keltanokan jonka otteista paistaisi parissa ekassa kisassa läpi se ettei kilpaa ole ykkösissä vielä tullut ajettua. Toisaalta Renault on kuitenkin SE talli joka tietää Heikin todellisen vauhdin suhteessa Alonsoon, Fisiin ja Montagnyyn. Oma arvaus/toive on että tällä tempauksella on tarkoitus nostaa RedBullin tarjousta Heikistä.
 
Viimeksi muokattu:

RK-62

Porno-Erkki-wannabe
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
14922
Sijainti
Kni
amino sanoi:
Mitä nyt sitten kuitenkin oppii tuntemaan tulevan työkalun kuin omat taskunsa ja oppii kaiken lisäksi säätämään sitä entistä paremmin ja tehokkaammin...
Minusta tuntuu, että Heikki on jo aika valmis kisakuskiksi F1-sarjassa. Siinä mielessäkin jo yksi vuosi testikuljettajana olisi aika turhaa. Lisäksi tosiaankin koitin tuossa selitellä, että ylennys 4. kuskista 3. ei toisi juurikaan muutoksia elämään. Ehkäpä suurin muutos olisi tuo, että mitä ilmeisemmin Heikki ei ajaisi kilpaa ollenkaan. Toisin sanoen GP2-sarja jäisi ainakin poissa kuvioista, varsinkin jos mestaruus tänä vuonna napsahtaa tilille.

Jos Flavio kaavailee Heikistä kisakuskia Renaultille esimerkiksi vuodeksi 2007, niin urakehityksen kannalta olisi varmaankin järkevintä vuokrata Kovalainen vuodeksi johonkin toiseen talliin ajamaan kisaa. Toinen seikka on sitten se, onnistuuko tämä millään muotoa.
 

Juzo

Well-known member
Liittynyt
20.2.2005
Viestit
906
Sijainti
Taipalsaari
Eiköhän se nyt ole hieman kehittävämpää kilpailla sarjassa ja ajaa sen lisäksi vielä testejä, kuin ajaa pelkästään noin kolmella eri radalla testejä, mutta Briatorehan nämä hommat hallitsee.
 

Racer21_90

Well-known member
Liittynyt
10.11.2004
Viestit
544
Sijainti
Asun nykyään Ruotsissa ..
RK-62 sanoi:
Kyllähän Heikki on ajellut testejä lähes yhtä paljon kuin tallin nykyinen virallinen kolmos/testikuljettaja Montagny. Siinä suhteessa muutos tuskin olisi kovinkaan suuri 4. kuljettajasta tallin 3. kuljettajaksi. Renaultilla kun ei ole perjantaina käytössä edes ylimääräistä autoa, joten kisapaikoille matkaaminen olisi lähinnä varotoimenpide jos jompi kumpi varsinaisista kuljettajista sairastuu tjsp. Lopulta siis aika vähän hyötyä tulevaa F1-uraa ajatellen.
No en rupea vastaankaan sanomaan - ajattelin vain että jos on Alonson tallikaverina niin luultavasti ei helposti pärjää heti alkuun. Tuli myöskin mieleen Heikin omat sanat USAn olemattomien kisojen jälkeen että "sai paljon oppia Alonsolta kuinka kisoihin valmistaudutaan". Ja koko juttuhan perustui siihen että Heikki ajaisi juuri Renaultilla 2007. Toisaalta olisi tietysti hienoa jos paikka RedBullilta löytyisi jo nyt, mutta jos Briatore on tien "ennalta määrännyt" niin siitä vaan. Silloinhan paikka tulee 2007 ja hyvästä tallista. :)
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Alonso ei arvosta testivuottaan. Kovalaistakaan ei kiehdo.

- Kaikilla on omat mielipiteensä asiasta, mutta omasta mielestäni olisin voinut mennä ajamaan kilpaa F1:ssä jo jokin aika sitten. Enpä olisi välttämättä tarvinnut enää tätä kilpailemista GP2:ssakaan, Kovalainen tuumaili.
- Varmasti minulla on opittavaa, mutta olen testeissä kyllä pystynyt näyttämään, että ajan kilpailukykyisiä aikoja enkä tee virheitä.

- Mutta jos se todella on Briatoren mielipide, minkäs teet. Tähän asti he ovat tehneet hyviä päätöksiä minun suhteeni ja uskon vakaasti, että niin he tekevät jatkossakin. Paljon aikaa ja rahaa on käytetty. Ja nimenomaan siihen on tähdätty, että F1-tasolle tässä noustaan.

- Itselläni ei ole epäilystäkään siitä, että F1 tulisi minulle liian aikaisin, Jos tässä vielä pitää odottaa, niin sehän vasta on ajan hukkaamista.

- Sinällään jos pääsee testaamaan paljon hyvällä autolla hyvässä tallissa, se varmasti auttaa uraa. Näkeehän sen, miten sellainen auttoi Alonsoa ja aiemmin Mika Häkkistä. Haluaisin kuitenkin ennen kaikkea ajaa kilpaa, Kovalainen pohti.
 

Partsi

Kuollut apina
Liittynyt
2.3.2005
Viestit
2114
Sijainti
Kaatopaikka
Heikin ura tuntuu olevan kovassa nousussa. Aamun urheilu-uutisissa kertoivat että Kovalainen olisi 2006 Renaultin kolmoskuski :thumbdown
Iltapäivällä kertoivat että Kovalainen olisi 2006 Renaultin kakkoskuski :thumbup:
 

Racer21_90

Well-known member
Liittynyt
10.11.2004
Viestit
544
Sijainti
Asun nykyään Ruotsissa ..
Jep :ahem:

Heikki :
- Kaikilla on omat mielipiteensä asiasta, mutta omasta mielestäni olisin voinut mennä ajamaan kilpaa F1:ssä jo jokin aika sitten. Enpä olisi välttämättä tarvinnut enää tätä kilpailemista GP2:ssakaan, Kovalainen tuumaili. Varmasti minulla on opittavaa, mutta olen testeissä kyllä pystynyt näyttämään, että ajan kilpailukykyisiä aikoja enkä tee virheitä
Jos Briatoren sanomiset merkitsevät sitä, että toimin tallin virallisena testi- ja kolmoskuljettajana ensi kaudella, niin sitten se menee niin.
Ei sekään ole huono vaihtoehto. On muistettava, että Renault on tällä hetkellä ykkösten paras talli ja sellaisessa tallissa työskenteleminen on jo sellaisenaan etuoikeus, jatkoi Kovalainen.
 

Iacchus

Well-known member
Liittynyt
20.6.2005
Viestit
231
Sijainti
Joroinen, Itä-Suomi
Eikös Fisichellalla ole vain vuoden sopimus? Tarkoita siis, että toinen vuosi on vain optio?

Lähteestä huolimatta uskallan vielä toistaiseksi uskoa tuohon uutiseen (vaikka hieman epäilyttää, että lehdistölle kerrotaan ennen Kovalaista), sillä tuonsuuntainen kehitys on kuitenkin ollut odotettavissa.

Vaikka Renault ei olisi se paras talli vuonna 2007, niin tuskin he kovin kauas huipulta tippuvat. Kuitenkin jos ensimmäinen talli on talli, jolla on mahdollisuudet palkintopallille, niin eiköhän se riitä. Tuskinpa Kovalaisen sopimus on elinikäinen, eli eiköhän sieltä pääse harjoitteluvuoden jälkeen muuallekin.
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Ja mistä sitä tietää, että vaikka Heikki itse tietäisikin jotakin, mutta kun ei ole nimiä paperissa niin eipä varsinkaan kuskin kannata alkaa höpisemään liikoja.
 

Terho

Alain
Liittynyt
29.8.2001
Viestit
1317
Sijainti
Hämeenlinna
Kovalainen itse ei tiedä Briatoren puheista sanotaan MTV3:n sivuilla. Varmaan tässäkin kuviossa on useita vaihtoehtoja, että ei kannata innostua mistään liikaa vielä. Huonolta vaihtoehdolta kuullostaa minustakin tuo, että Kovalainen viettäisi vielä ensi kaudenkin reservikuskina ja testaten. Varmaan hän olisi jos nyt ollut valmis F1:siin tänä vuonna niin mitä sitä toista vuotta vielä odottelee?
Ei kuullosta hyvältä, että Kovalaisen ensimmäinen F1-kisa olisi Melbourne 2007 jälleen kauden suosikkeihin kuuluvalla Renaultilla. Vaikka olisi hyvää työtä tehnyt testeissä, hirmuinen paikka olla lähtöruudukossa ensimmäistä kertaa, ja vielä paineet hyvään tulokseen huippuautolla.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Terho sanoi:
Ei kuullosta hyvältä, että Kovalaisen ensimmäinen F1-kisa olisi Melbourne 2007 jälleen kauden suosikkeihin kuuluvalla Renaultilla. Vaikka olisi hyvää työtä tehnyt testeissä, hirmuinen paikka olla lähtöruudukossa ensimmäistä kertaa, ja vielä paineet hyvään tulokseen huippuautolla.
En minä tuota pidä suurena ongelmana. Kovalainen olisi kuitenkin kakkoskuski, jonka ei tarvitsisi pariin kisaan kuin tuoda auto maaliin pistesijalla. Ja se kyllä onnistuu, jos auto on riittävän hyvä.
Ongelma on pikemminkin se, että jos Heikki istuu kauden 2006 kisat Rellun pilttuussa tyhjän panttina, häneltä menee mahdollisuus tutustua Euroopan ulkopuolisiin ratoihin etukäteen. Rellu kun ei ole oikeutettu perjantain kolmanteen kuljettajaan.
 

Racer21_90

Well-known member
Liittynyt
10.11.2004
Viestit
544
Sijainti
Asun nykyään Ruotsissa ..
WebSlave sanoi:
En minä tuota pidä suurena ongelmana. Kovalainen olisi kuitenkin kakkoskuski, jonka ei tarvitsisi pariin kisaan kuin tuoda auto maaliin pistesijalla. Ja se kyllä onnistuu, jos auto on riittävän hyvä.
Ongelma on pikemminkin se, että jos Heikki istuu kauden 2006 kisat Rellun pilttuussa tyhjän panttina, häneltä menee mahdollisuus tutustua Euroopan ulkopuolisiin ratoihin etukäteen. Rellu kun ei ole oikeutettu perjantain kolmanteen kuljettajaan.
Ei kai nää kolmoskuskit nyt ihan tyhjän panttina istu :D
Muuten olen samaa mieltä että ongelma ei ole kovinkaan suuri ja uskon jopa että jos Heikki joutuu odottamaan Melbourneen asti niin pärjäämisen mahdollisuudet olisivat paremmat kuin 2006. Vois vaikka voittaa.... ;)

Ja jos Schumi vaikka heittää Formula hanskat naulaan 2006 sesongin jälkeen niin riski että Alonso on seuraava Ferrari kuski on huomattava ja silloin on Renaultin ykköskuskin paikka vapaa ...sano .. :D
 

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
Hmm, miksiköhän Briatore ei päästänyt Heikkiä RB:lle kisaamaan ensi kaudeksi? Tuohan olisi ollut ihan hyvä keikka - Heikki olisi oppinut alkeet ja ollut valmis kisakuskiksi vuodelle -07. Olisipa saattanut oppia kikan tai pari kilpailijatallista jonka olisi sitten voinut tuoda mukanaan Rellulle.

Jotenkin tuntuu ettei kaikki tarinat ole nyt aivan kohdallaan. Tai sitten RB olisi vaatinut rahaa tai ehkä monivuotisen sopimuksen.
 

Racer21_90

Well-known member
Liittynyt
10.11.2004
Viestit
544
Sijainti
Asun nykyään Ruotsissa ..
Toni_V sanoi:
Hmm, miksiköhän Briatore ei päästänyt Heikkiä RB:lle kisaamaan ensi kaudeksi?
Jotenkin tuntuu ettei kaikki tarinat ole nyt aivan kohdallaan. Tai sitten RB olisi vaatinut rahaa tai ehkä monivuotisen sopimuksen.
Vaikea sanoa mutta monivuotinen sopimus olisi aika luonnollinen vaatimus ja jos siihen lisää että Renault on pannut aika paljon rahaa ja aikaa Heikin "kouluttamiseen" niin paremmin ymmärtää jos Briatore sanoi että heillä on jatkossakin valmiit suunnitelmat Kovalaiselle ja niistä ei nyt luovuta kun on saatu mies lähes huippulle asti. :cool:
 
Ylös