Kuin salama kirkkaalta taivaalta!

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
sooda sanoi:
" - Se uudistettu auto tulee sitten kerralla mukaan. Ei sen palasia erikseen testailla, Räikkönen painotti."
Täysin uusi auto :eek!: :eek!: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Toivottavasti, sillä MP4-18/19 on täysi susi!!!!
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Mitään menetettäähän ei ole. Tulokset eivät juuri voi huonontua. Eli eipä tuossa juuri riskiäkään ole.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Toivottavasti testaavat sitten koko kokonaisuuden luotettavuuden ennen kilparadoille siirtymistä, joka tapahtunee varmaan sitten joskus ensi vuonna kun Mäkkäristä on kyse.
 

McMike

Guest
"kuin salama kirkkaalta taivaalta"

Kun ei nyt vaan olisi pahaenteinen ennustus tuo. Komeasti salamoiden se McLaren taisi levitä tässä alkukauden kisassakin. Onkohan uudessa autossa sitten äänitehosteetkin mukana.

No joo, toivotaan nyt sitten, että tulisi kunnon auto, joka kestää ja kulkee, eikä enää tarvittaisi vanhaa fraasia:" tähän sammui johtotähti, kavelemään Kimi lähti".
 

MacGyver

Humppaliisa
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
4080
Sijainti
Pohjanmaa
Taitaa kyllä Kimi saada kisapäivinä enemmän käveltyjä kuin ajettuja kilometrejä alle.
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
No se ei Nasu ole niin yksioikoista tuo syyllisten hakeminen McLarenin ongelmiin. Helpoin tapa on syyttää tietenkin mersua kun koneet poksahtelee ja hajoaa. Mutta ei taida ola tuo aihiokaan kaikkein helpoin johon moottori pitää suunnitella ja asentaa. Väitänkin että yhtä syyllinen tässä tilanteessa on myös itse auto kuin sen moottorikin. Delfiinihän oli niin ultrakompakti tuote että sen piti mullistaa koko autourheilu. Sen sijaanhan se olikin maailman suuri pannukakku kuten kaikki sen tiedämme ja nyt myö tunnustame.

Kuten aikapäiviä sitten ennustelin niin seuraava muutos McLarenissa on nokka eli se tulee suoristumaan. Kunhan ei vai lähtisi yksi kölikin kävelemään niin silloinhan radoilla kiertää kuusi Ferraria. Aidot punaiset, kopioidut siniset (luvalliset) ja sitten luvatta kopioidut hopeiset jotka päästelee välillä savumerkkejä.:D
 

Nasu

Tollona Tollereihin
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
984
Sijainti
Keski-suomi
MaranelloRed sanoi:
No se ei Nasu ole niin yksioikoista tuo syyllisten hakeminen McLarenin ongelmiin. Helpoin tapa on syyttää tietenkin mersua kun koneet poksahtelee ja hajoaa. Mutta ei taida ola tuo aihiokaan kaikkein helpoin johon moottori pitää suunnitella ja asentaa. Väitänkin että yhtä syyllinen tässä tilanteessa on myös itse auto kuin sen moottorikin. Delfiinihän oli niin ultrakompakti tuote että sen piti mullistaa koko autourheilu. Sen sijaanhan se olikin maailman suuri pannukakku kuten kaikki sen tiedämme ja nyt myö tunnustame.

Kuten aikapäiviä sitten ennustelin niin seuraava muutos McLarenissa on nokka eli se tulee suoristumaan. Kunhan ei vai lähtisi yksi kölikin kävelemään niin silloinhan radoilla kiertää kuusi Ferraria. Aidot punaiset, kopioidut siniset (luvalliset) ja sitten luvatta kopioidut hopeiset jotka päästelee välillä savumerkkejä.:D
Joo, ei se olekkaan niin yksinkertaista, oikeassa olet. Tarkoitin lähinnä sitä että, jos moottori on hyvä niin siihen voi testata vaikka minkalaista runko/aero yms. pakettia! Alkukaudesta mersun koneen kesto on ollut niin surkea ettei sitä ole käyttää tarvittavan suurilla kierroksilla, täten on ollut aivan turha testaillakkaan suuria muutoksia.
Tämä uusi kone tuntuu jo kestävän, mutta nyt aero yms. paketit ovat mäcillä jäljessä niihin talleihin verrattuna jolla moottori on toiminut/kestänyt suurilla kierroksilla, jotka ovat sen turvin kehittäneet ns. koko pakettia paremmaksi.
Mielestäni siis kaiken alkukauden vaikeuksien syy on ollut mersun heikkokestoinen moottori!
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Kiristetäänpä lisää.

Jos asia onkin niin että McLaren on vaatinnut tietynkokoisen koneen tunnetuin seurauksin. Jospa onkin niin että siihen pakettiin mikä McLarenilla oli mielessä ei nykyteknologilla/säännöillä ole mahdollista rakentaa konetta joka olisi tehokas ja kestävä. McLarenin peräpää on niin tiukaan pakatu että taittiin mennä suunnitelmissa liian pitkälle. Eli väitän että moottorilta / jäähdytykseltä vaadittiin liikaa ja näin ollen syylliset löytyy McLarenin suunnalta ja suunnittelu osastolta.
 

Nasu

Tollona Tollereihin
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
984
Sijainti
Keski-suomi
MaranelloRed sanoi:
Kiristetäänpä lisää.

Jos asia onkin niin että McLaren on vaatinnut tietynkokoisen koneen tunnetuin seurauksin. Jospa onkin niin että siihen pakettiin mikä McLarenilla oli mielessä ei nykyteknologilla/säännöillä ole mahdollista rakentaa konetta joka olisi tehokas ja kestävä. McLarenin peräpää on niin tiukaan pakatu että taittiin mennä suunnitelmissa liian pitkälle. Eli väitän että moottorilta / jäähdytykseltä vaadittiin liikaa ja näin ollen syylliset löytyy McLarenin suunnalta ja suunnittelu osastolta.
Voi se olla näinkin. Eli mersu epäonnistui sinä moottorin teossa minkä se lupasi maclarenille/tai minkä maclaren vaati mersulta!? Yhtäkaikki, mesen moottori oli heikko, ja syy siinä:ahem:
 

Nasu

Tollona Tollereihin
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
984
Sijainti
Keski-suomi
MaranelloRed sanoi:
Kiristetäänpä lisää.

Jos asia onkin niin että McLaren on vaatinnut tietynkokoisen koneen tunnetuin seurauksin. Jospa onkin niin että siihen pakettiin mikä McLarenilla oli mielessä ei nykyteknologilla/säännöillä ole mahdollista rakentaa konetta joka olisi tehokas ja kestävä. McLarenin peräpää on niin tiukaan pakatu että taittiin mennä suunnitelmissa liian pitkälle. Eli väitän että moottorilta / jäähdytykseltä vaadittiin liikaa ja näin ollen syylliset löytyy McLarenin suunnalta ja suunnittelu osastolta.
Why has McLaren failed?
Flexing and braking the key





Coulthard using all the track and a bit more....

An analyst close to this publication believes he has discovered the true reasons for McLaren's startling lack of pace with the latest Mercedes-powered MP4-19.

He said the first evidence was the new car's very early winter testing debut.

Winning Adrian Newey/Neil Oatley designs usually take a long time to build, are launched late, and head off to the Australian GP with virtually no track-time.

But '19,' a de-bugged version of the un-raced 18, was the first car to surface.

Then, said the analyst, close inspection revealed that 19 had 'a little too much' in common with the '03 'anteater-nose car' that was plagued with problems.

Former Arrows and Lola designer Mike Coughlan, not Newey and Oatley, was the guiding force behind both dreadfully slow and unreliable silver F1 versions.

And another relative newcomer, former Indycar man Mark Williams, helped out.

Then, news filtered into the F1 paddock that McLaren had a new brake supplier.

MP4-19 soon developed a tendency to lock wheels or spin under braking and, almost simultaneously, the first new Mercedes-Benz V10 engines began failing.

Engine blocks were 'cracking and flexing,' the British analyst reports.

Source GMM / CAPSIS
 
Ylös