Calvin
Well-known member
- Liittynyt
- 5.12.2002
- Viestit
- 3560
Avain tähän ongelmaan on mielestäni laadunvalvonta. Ferrarilla kaikki osat testataan jo testipenkeissä niin täydellisesti että niiden hajoaminen radalla on äärimmäisen epätodennäköistä. Lisäksi kisoihin otetaan vain osia jotka ovat kestäneet enemmän rääkkiä kuin mitä muiden tallien autojen osat ovat. Radalla testaaminen on vain viimeinen vaihe eikä suoraan luotettavuuden lähde. Lähde on kyllä siellä suunnittelu- ja valmistuportaassa. Ferrarilla ilmeisesti osataan simuloida tulevat rasitukset ja suunniteltu auto kokonaisuutena jo ennen radalle menoa paremmin kuin missään muussa tallissa. Tähän viittasi Mark Hughes tässä äskettäin Autosportin kolumnissaankin, että Ferrari on simulaatioissa muita valovuosia edellä. Hänen arvionsa mukaan Ferrari on investoinut simulaatioihin kaiken sen ylimenevän rahan mitä heillä on muihin talleihin nähden ja se kantaa nyt hedelmää. Voi olla pelkkää spekulointia tietysti, mutta samaan tulokseen voitaisiin päätyä myös kun huomataan että Ferrarilla on lähes aina parhaat säädöt autoissaan, yleensä jo heti perjantaisin, ts. simulaatioiden perusteella auto on saatu iskuun jo ennen kuin sillä on ajettu metriäkään.