Kuinka nopeasti BMW nousee voittavaksi tiimiksi?

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Observer sanoi:
Peter Sauberille voi olla ikuisesti kiitollinen että antoi Kimille tsäänssin sekä päästi lähtemään McLarenille.
Toisin kuin Peter Collinsille :mad_old:
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Moe Szyslak sanoi:
Miksei se voita mestaruutta parhaalla autolla DTMssä? :doubtful:
Uusi laji ja aivan erilainen auto. Opettelemista riittää vielä tämän kauden.
Turhan paljon on ollut huonoa tuuriakin Span loistavan viikonlopun jälkeen.
 

Jjusban

Newbie
Liittynyt
2.11.2000
Viestit
13447
Sijainti
(
Toyotaa ja BMW:n tulevaa ajokkia verratessa Toyota on selvinnyt varmasti nopeammalla kehityskaarella huipulle, kuin BMW tulee selviämään. Tähän on selkeä syy; Mika Salo.
Mika käytännössä rakensi YKSIN koko Toyotan auton. Huolellisesti rakennellen ja testaillen autoa vuoden verran Mika sai auton valmiiksi astumaan F1-kilpailuihin. Mika kehitti autoa hienosti, kunnes katsoi, että aika on kypsä antaa projekti muiden käsiin ja lähti tallista. Ja katso, Mika oli tehnyt niin loistavaa työtä, että nyt autolla taistellaan voitoista ja otetaan paaluaikoja toisen perään!

Joko BMW:n pitää palkata Mika Salo autonsa kehittäjäksi, tai alistua itse nyhertämään ongelmien parissa vuosikymmenen! Näin se vaan menee.
 

Hevimies

Hippaheikkien kuningas
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
986
Sijainti
Savonlinna
jusban sanoi:
Toyotaa ja BMW:n tulevaa ajokkia verratessa Toyota on selvinnyt varmasti nopeammalla kehityskaarella huipulle, kuin BMW tulee selviämään. Tähän on selkeä syy; Mika Salo.
Mika käytännössä rakensi YKSIN koko Toyotan auton. Huolellisesti rakennellen ja testaillen autoa vuoden verran Mika sai auton valmiiksi astumaan F1-kilpailuihin. Mika kehitti autoa hienosti, kunnes katsoi, että aika on kypsä antaa projekti muiden käsiin ja lähti tallista. Ja katso, Mika oli tehnyt niin loistavaa työtä, että nyt autolla taistellaan voitoista ja otetaan paaluaikoja toisen perään!

Joko BMW:n pitää palkata Mika Salo autonsa kehittäjäksi, tai alistua itse nyhertämään ongelmien parissa vuosikymmenen! Näin se vaan menee.
:D :D :D Ihan kuin omia ajatuksia olisi lukenut. :ahem:
 

verge

Well-known member
Liittynyt
26.7.2004
Viestit
287
öö ruz sanoi:
Miksi se onnistuisi Bemarilta kun se ei ole onnistunut muiltakaan? siis heittämällä huipulle.
Sauberhan on ollut sarjassa jo 12 (?) vuotta, eli ei ole mistään "heittämällä huipulle" -jutusta kyse. BMW perinee kaikki Sauberin kehitystyön hedelmät ja niiden parissa työskennelleiden ihmisten sopimukset. Tuskin ne nyt aikoo polttaa niitä kymmenien miljoonien arvoisia papereita ja antaa potkuja entisen tiimin henkilökunnalle.

Ens kaudella vähintäänkin podiumeja (runsaslukuisessa monikossa), mutta voitoista en tiedä. Mikäli nyt ei olisi tulossa tätä moottorimuutosta, niin periaatteessa jo heti Malesiassa (sekös se nyt aloittaa seuraavan kauden?) voitaisiin voittaa, mutta uskoisin, että ensi kaudella voittavien tiimien määrä laskee nykyisestäkin, kun kaikki tuskin tulevat onnistumaan moottorin suunnittelussa. Mikäli joku talli taas nousee ylivoimaseksi hallitsijaksi, niin ei siinä sitten edes kolmanneksi parhaalla ole kovin suuria mahdollisuuksia voittoihin.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
verge sanoi:
Sauberhan on ollut sarjassa jo 12 (?) vuotta, eli ei ole mistään "heittämällä huipulle" -jutusta kyse. BMW perinee kaikki Sauberin kehitystyön hedelmät ja niiden parissa työskennelleiden ihmisten sopimukset. Tuskin ne nyt aikoo polttaa niitä kymmenien miljoonien arvoisia papereita ja antaa potkuja entisen tiimin henkilökunnalle.

Ens kaudella vähintäänkin podiumeja (runsaslukuisessa monikossa),
Onko se todella näin helppa? Jos mersu ostaisi nyt Minardin, ottaisiko se ensi vuonna podiumeja ja laittaisi williamssit, ferrarit ja rellut ahtaalle? (No joo joo, onhan Minardi eri juttu kun Sauber, mutta silti)

Onko se näin helppoa?

Pitää muistaa että terävimpään kärkeen ei mahdu montaa tiimiä. Marginaalit ovat äärettömän pieniä. Nuo marginaalit syntyvät vuosikausien tiiviistä yhteistyöstä. Hauskaa kuitenkin että uskoa asiaan riittää. Toivottavasti nämä nopeaa menestystä Bemarille povaavat seisovat seuraavat pari kautta sanojensa takana.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Karpow sanoi:
Uusi laji ja aivan erilainen auto. Opettelemista riittää vielä tämän kauden.
Turhan paljon on ollut huonoa tuuriakin Span loistavan viikonlopun jälkeen.
Ja uudessa Bemarin ja Sauberin symbioosissa ei sitten tarvi mitään opetella? Tekniikka kestää ja tuurikin tulee oleen aivan kohdallaan :rolleyes:
 

Racer21_90

Well-known member
Liittynyt
10.11.2004
Viestit
544
Sijainti
Asun nykyään Ruotsissa ..
CaPtEeNi sanoi:
Peter on läpi Sauber tallin historia pyrkinyt suosimaan toista kuljettajaa tiimissään sen toisen kustannuksella. Tämä alkaa tietty TseiTsein ajoista. Mutta listaa voi jatkaa loputtomiin. Kysymys kuluukin milloin Sauber olisi kokonaisen kauden kohdellut kuljettajiaan tasapuolisesti? -1996? 99? 03? Salon ja Räkän kalisto heikkeni myös huomattavasti kun ilmoittivat jättävänsä tallin...Tarkoitan kuitenkin enemmänkin esim. Jules Boullionia, Norberto Fontanaa, Johnny Herbertiä-98 muutaman esimerkin mainitakseni.
Se aika helppoa vedellä suuria sanoja ja (mielestäni) asiattomia lausuntoja sinne ja tänne. Kimi tai Mika ovat tuskin kanssasi samaa mieltä (mutta nehän on vain kuskeja eivätkä sellaisia experttejä kuin. Peter Sauber on yksi F1:sten parhaita joka on pystynyt vetämään talliaan eteenpäin kaikista vaikeuksista (joista sulla ei ole harmaata aavistustakaan) huolimatta. Anteeks vaan jos tämä tuntuu sinusta vähän kovalta mutta mä olen niin kyllästynyt tyyppeihin jotka mitätöivät ihmisten koko elämäntyön samalla kun ne juovat kupin kahvia. Jos nyt ymmärrät vertauksen :thumbdown
 

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
En usko että bemari saavuttaa edes podiumia ens kaudella. Sen verran vaikeeta on puskee mäccien, renaultin, ferrarin ja toyotan ohi. Vaikka sauber hyvä talli onkin ja vallan mainio alusta rakentaa uusi, iso talli, niin on se vaikeaa kiristää niitä viimeisiä tarvittavia kymmenyksiä pois kierrosajoista. Siis suhteessa muihin.

Eli ei bmw:lle voittoja vielä ensi kaudella. Ottaisikohan toyota ensimmäisensä ensi kaudella? :thumbup:

Nyt se sitten on yksityistallien menoa.... :nope:
 
Ylös