Ja luvattoman surkeaa insinöörityötä moottoreiden suunnittelussa. Rutkasti enemmän niitä on Hondia tällä vuosikymmenellä paukkunut kuin Mersuja, kysykää asiaa vaikkapa Jacques Villeneuvelta....Moe Szyslak sanoi:BAR ja nyt Honda voi eniten kiittää 'menestyksestään' todella heikkoja ajajavalintoja. :ahem:
Palkataan toissavuoden maailmanmestari? No, se oli Pollockin ja Villeneuven henkilökohtaisen ystävyyden ansiota, mutta muutoin surkeaan talliin on paha palkata huippukuskeja. Kuka kärkikuski haluaa talliin, jossa voitto ei ole realistinen mahdollisuus?Moe Szyslak sanoi:BAR ja nyt Honda voi eniten kiittää 'menestyksestään' todella heikkoja ajajavalintoja. :ahem:
No olisi Hondan tai B.A.Rin luullut tajuavan jo, ettei napista ole voittamaan yhtään mitään. Nappi on koko sarjan yliarvostetuin kuski, Saton olisi voinut vaihtaa paaljon nopeammin pois, en tiedä ketä olisi kannattanut tilalle ottaa, mutta muutosta olisi kannattanut tehdä jo kauan sittenWebSlave sanoi:-Edit- Olisi mielenkiintoista tietää keitä BAR:lla tai nyt Hondalla Moen mielestä pitäisi/olisi pitänyt ajaa, kun ymmärrettävästi Michael, Kimi tai Fernando eivät ole olleet markkinoilla. Tai Häkkinen aiemmin.
Button kykenee voittoihin siinä kuin moni jo voittanut kuski, vaikkei luultavasti aivan kärkikolmikon tasoa olekaan. Kalustosta se ensisijaisesti on kiinni. Muistutetaan nyt taas kerran, ettei hänen tallikaverinsakaan ole vastaavalla kalustolla pystyneet voittamaan.Mikkoz84 sanoi:No olisi Hondan tai B.A.Rin luullut tajuavan jo, ettei napista ole voittamaan yhtään mitään. Nappi on koko sarjan yliarvostetuin kuski, Saton olisi voinut vaihtaa paaljon nopeammin pois, en tiedä ketä olisi kannattanut tilalle ottaa, mutta muutosta olisi kannattanut tehdä jo kauan sitten
Joo onhan lajia tullut seurattua 15vuotta, joten tiedän Saton paikan Hondalla, mutta mitä järkeä kysyn vaan. Button on pehmeä ei siitä pääse mihinkään, ei kaikkea voi kaluston syyksi vetää, sitä paitsi Buttonin tallikaverit ovat olleet aina todella hampaattomia.WebSlave sanoi:Button kykenee voittoihin siinä kuin moni jo voittanut kuski, vaikkei luultavasti aivan kärkikolmikon tasoa olekaan. Kalustosta se ensisijaisesti on kiinni. Muistutetaan nyt taas kerran, ettei hänen tallikaverinsakaan ole vastaavalla kalustolla pystyneet voittamaan.
Lisäksi luulen, että F1:n sisäpiirissä asiantuntemus on parempaa kuin kirjoittajilla täällä. Ehkä sinun kannattaisi hakea Hondan kuskirekrytoijaksi, jos olet toista mieltä.
Sen verran varmaan sinäkin olet lajia seurannut, että ymmärrät Saton paikan Hondan tiimissä. Eikä selkeä ykkös-kakkoskuskiasetelma välttämättä ole aina ollut pahaksi. Katsotaan nyt vaikka Ferrarin lähimenneisyyttä.
Sarjan yliarvostetuimmasta kuskista puhuminen on mielestäni roskaa kun katsoo paria muuta nimeltämainitsematonta alisuorittajaa, varsinkin kun Button kuitenkin kykenee nopeudessa parhaimmillaan kilpailijoidensa tasolle, eikä juuri tee virheitä. Joka tapauksessa Honda kieltämättä häviää päävastustajilleen myös kuskirintamalla tällä hetkellä.WebSlave sanoi:Button kykenee voittoihin siinä kuin moni jo voittanut kuski, vaikkei luultavasti aivan kärkikolmikon tasoa olekaan. Kalustosta se ensisijaisesti on kiinni. Muistutetaan nyt taas kerran, ettei hänen tallikaverinsakaan ole vastaavalla kalustolla pystyneet voittamaan.
Lisäksi luulen, että F1:n sisäpiirissä asiantuntemus on parempaa kuin kirjoittajilla täällä. Ehkä sinun kannattaisi hakea Hondan kuskirekrytoijaksi, jos olet toista mieltä.
Sen verran varmaan sinäkin olet lajia seurannut, että ymmärrät Saton paikan Hondan tiimissä. Eikä selkeä ykkös-kakkoskuskiasetelma välttämättä ole aina ollut pahaksi. Katsotaan nyt vaikka Ferrarin lähimenneisyyttä.
Jäät vielä 12 vuotta meikäläiselle.Mikkoz84 sanoi:Joo onhan lajia tullut seurattua 15vuotta, joten tiedän Saton paikan Hondalla, mutta mitä järkeä kysyn vaan. Button on pehmeä ei siitä pääse mihinkään, ei kaikkea voi kaluston syyksi vetää, sitä paitsi Buttonin tallikaverit ovat olleet aina todella hampaattomia.
No joo mutta taitaa olla ikäeroakin hiukan :dunno:WebSlave sanoi:Jäät vielä 12 vuotta meikäläiselle.
Katsomme ykkösiä eri tavalla, sillä en oikein osaa pitää podiumille ajavia kuskeja "hampaattomina", tai muutenkaan nimiä Ralf, Fisico, ja Trulli. Enkä varauksetta Jacquesia tai Satoakaan. Sato voi tehdä arviointivirheitä, mutta "hampaaton" hänkään ei ole. Enkä myöskään pidä Buttonin 10 podiumpaikkaa 2004 "pehmeänä". Kuka oikeasti odotti Buttonin lyövän Schumacherin Ferrarin? Olen edelleen sitä mieltä, että kalusto on merkittävin tekijä.
Onhan se kalusto tarkein mutta hyva kuski voi hiukankin huonommalla autolla voittaa. Ei siita paase mihinkaan etta just nyt nayttaa sarjassa olevan vain muutama kuski joka voi voittaa mm:n. Hyvia kuskeja on sitten enemman: ralf, trulli, button, webber. Mutta he eivat ole huippukuskeja niinkuin kimi, alonso ja michael.WebSlave sanoi:Jäät vielä 12 vuotta meikäläiselle.
Katsomme ykkösiä eri tavalla, sillä en oikein osaa pitää podiumille ajavia kuskeja "hampaattomina", tai muutenkaan nimiä Ralf, Fisico, ja Trulli. Enkä varauksetta Jacquesia tai Satoakaan. Sato voi tehdä arviointivirheitä, mutta "hampaaton" hänkään ei ole. Enkä myöskään pidä Buttonin 10 podiumpaikkaa 2004 "pehmeänä". Kuka oikeasti odotti Buttonin lyövän Schumacherin Ferrarin? Olen edelleen sitä mieltä, että kalusto on merkittävin tekijä.
Vain tuurilla. Helpompi on huonon kuskin voittaa hyvällä autolla kuin hyvän huonolla. Jos auto jää puoli sekuntia kierroksella, niin sitä ei hanskalla paikata. Toisin sanoen autojen tasoerot ovat merkittävämpiä kuin kuskien.butterfly sanoi:Onhan se kalusto tarkein mutta hyva kuski voi hiukankin huonommalla autolla voittaa.
No kylla minun mielesta puol sekkaa on sellanen viela joka huippukuski voi olla nopeampi kuin "hyva" kuski. Esin japanissa viimekaudella. Iso osan kimin nopeudesta verrattuna fisicoon tuli autosta mutta myoskin iso osa tuli kimista itsestaan vrt fisicoon ajajana. Etta kylla huippukuskilla pystyy paljon pelastaa.WebSlave sanoi:Vain tuurilla. Helpompi on huonon kuskin voittaa hyvällä autolla kuin hyvän huonolla. Jos auto jää puoli sekuntia kierroksella, niin sitä ei hanskalla paikata. Toisin sanoen autojen tasoerot ovat merkittävämpiä kuin kuskien.
Minä taas väittäisin, että identtisellä kalustolla jopa parisenkymmentä nykyisistä kuskia ajaisi puolen sekunnin sisään normaalilla moottoriradalla, jossa kierros ykkösellä kestää 70-80 sekuntia. Nykykuskeista vain Ide on selkeästi eri kastissa, ja sekin johtunee pitkälti kokemuksen puutteesta.butterfly sanoi:No kylla minun mielesta puol sekkaa on sellanen viela joka huippukuski voi olla nopeampi kuin "hyva" kuski.
Itse pidin Alonsoa hyvin virheherkkänä, mutta kyllä käsitys Alonsosta on muuttunutWebSlave sanoi:-Edit- Lisätään nyt se, että tuossa puhun yhdestä nopeasta kierroksesta. Huippukuskeilla, kuten Kimillä, Alonsolla ja Schumilla on kyky tarvittaessa ajaa järkähtämättä huippukierroksia toisen perään. Heikommat kuskit ovat ailahtelevampia ja virhealttiimpia.
Tuloksista päätellen viisi keskeytykseen johtanutta virhettä koko F1-uralla. Noin yksi per kausi. Ei erityisen virheherkkää minusta. Mistähän tuo mielikuva on kummunnut?azai sanoi:Itse pidin Alonsoa hyvin virheherkkänä, mutta kyllä käsitys Alonsosta on muuttunut
En tallenna muistiini suorituksia tuolla tavalla, mutta aika-ajotulosten valossa tuokaan ei vaikuta hirvittävän perustellulta. Itse asiassa minä muistan Kimin mokailleen aika-ajoissa enemmän, mutta se saattaa johtua siitäkin, että siihen kiinnittää enemmän huomiota.hhanhi sanoi:Minun muistikuvani mukaan mies lenteli yhden kierroksen aika-ajoissa ulos vähintaan kerran kuussa kun ei hermot kestänyt.
Mullakin oli tuollainen kuva ennen viime kautta, jälkeen päin en edes tiedä mistä se oli tullut, kai se monaco homma mustasi miehenhhanhi sanoi:Minun muistikuvani mukaan mies lenteli yhden kierroksen aika-ajoissa ulos vähintaan kerran kuussa kun ei hermot kestänyt.
Ei ehkä virheherkkä mutta ajattelematon - mm. Brasilian sadekisassa -03 toisen kilpailijan (Webber?) hengen vaarantaminen vaikka keltaista lippua oli niin että olis voinut kuvitella paikalle auringonkukkapellon... Onneksi osu vaan irronneeseen renkaaseenWebSlave sanoi:Tuloksista päätellen viisi keskeytykseen johtanutta virhettä koko F1-uralla. Noin yksi per kausi. Ei erityisen virheherkkää minusta. Mistähän tuo mielikuva on kummunnut?
sammaa mieltä, itse arvostan Webberiä kuljettajana paljon korkeammalle kuin Buttonia mutta en Buttoniakaan aivan heti aliarvioisi, vaikka hän päästääkin itseään kovemmat kuskit ohi liian helposti vaikka ajaisi paljon nopeammalla autolla...butterfly sanoi:Muuten, meikalaista ihmetyttaa tuo webberin mollaus. Ei se nyt niin huono kuski ole. Varsinkin Jaguarilla nosti nosti tallin korkeammalle kuin se olisi kuulunut. Williamsilla sitten ei ole oikein ollut mahdollisuutta parjata kunnolla.