Kumman joukoissa seisot?

Archie

Well-known member
MTV3:

Ulkomaan kauppa- ja kehitysministeri Paavo Väyrynen paljastaa tuoreessa kirjassaan olevansa kaikista perusasioista eri mieltä kuin ulkoasianministeri Alexander Stubb.
...
- Alex haluaa, että Suomi viedään nopeasti Natoon. Minä en taas pidä sitä viisaana. Alex on innokas federalisti eli haluaa Euroonpan unionin kehittyvän liittovaltioksi. Minä en sitä hyväksy, vaan haluan että unioni on itsenäisten valtioiden liitto, Väyrynen listaa.

Listaa voi jatkaa edelleen. Globaalissa politiikassa Stubb haluaisi, että Euroopan unioni kehittyisi ulko- ja turvallisuuspoliittiseksi mahtitekijäksi, kun taas Väyrynen haluaisi, että EU:n ulkosuhteissa painottuisivat kehitys, kauppa ja ympäristöasiat. Väyrynen ajaisi Suomea myös taloudelliseksi voimatekijäksi maailmanlaajuisesti.

- Olemme siis kaikista perusasioista eri mieltä, Väyrynen nauraa
Näissä kysymyksissä, olen enempi Paavon kannalla.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Teille Väyrysläisille iso alapeukku kera frank -hymiön.

Tubbilaiset tulloo eli männään, männään...nyt ois aika männännä nattoon!

Ria

Jäässä
Mun mielestä nää asiat ei ole millään tavalla toisensa poissulkevia vaan pikemminkin päinvastoin. "Globaalissa politiikassa Stubb haluaisi, että Euroopan unioni kehittyisi ulko- ja turvallisuuspoliittiseksi mahtitekijäksi, kun taas Väyrynen haluaisi, että EU:n ulkosuhteissa painottuisivat kehitys, kauppa ja ympäristöasiat." Helpompihan noistakin asioista ois neuvotella, jos pääsis ensin ulkopoliittiseksi mahtitekijäksi (hieno sana :D) ja ainakin kauppa taatusti vaikuttaa siihen minkäkokonen tekijä saattuu ulkopolitiikassa olemaan. Natoon en nyt niin innolla ole menossa, mutta muuten puolen valinta on vaikeeta.

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Stubbin mielipiteitä olisi varmaan viisaampi kysyä itse Stubbilta, kuin Väyryseltä. On se sen verran kiero äijä :rolleyes:

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Sijainti
Ypäjä
Mun lienee turha vastata lain, mutta missä polli?

Örfil

Guest
Suomi tarvitsee ydinaseen. Se on ainoa keino puolustautua Ahvenanmaalaisia vastaan!

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
"Väyrynen ajaisi Suomea taloudelliseksi voimatekijäksi maailmanlaajuisesti."

Heh, Väyrynen.
Sä aliarvioit Paavoa. Jos Paavo saadaan Suomen presidentiksi tai edes pääministeriksi, niin Suomesta löytyy öljyä enemmän kuin koko lähi-idästä, malmeja ja mineraaleja enemmän kuin koko Venäjältä, samalla suomi nousee kaikkien teknologioiden maailman mahtivallaksi. Siinä sitä olis muulla maailmalla ihmettelemistä.

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Heh. Jalasmökki Väyrynen. Sen kierompaa äijää ei paljoa löydy. :rolleyes:

Mediapelillä perkeleet..... :thumbup:

lfb

Flavio
Sijainti
Helsinki
Suomi tarvitsee ydinaseen. Se on ainoa keino puolustautua Ahvenanmaalaisia vastaan!
Mun papereissa ydinase on prioriteettilistalla vasta kakkosena kansallisen avaruusohjelman jälkeen. Suomalainen miehitetty Mars-lento pitäisi saada tapahtumaan viimeistään vuonna 2020.