Kumman williams valitsee?

öö ruz

Speed for ever
Oikea valinta. Nyt se vaan on Nickin onnistuttava, muuten on ura ohi.
Ainakin ykkösissä.

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Trone sanoi:
Edellisessä jutussa mainitaan myös:

"The decision means that Antonio Pizzonia will probably not stay with the team and will now either look for a job at Jordan or go to America and try to build himself a career over there. "

:eek!:

Tuo tuskin voi pitää paikkaansa? Kun vertaa Pizzamiehen aikaisempiin puheisiin?? Petrobrassin rahoilla kyllä taitaisi päästä heittämällä Jordanille, mutta miksi ihmeessä mies sinne menisi? :confused:
Jos tämä pitää paikkansa, niin pressitiedotteessa ollut Pizzonian kommentti ei kyllä ole hivenenkään järkevä. Oma huono suomennokseni, antakaa anteeksi:
"Olen kilpa-ajaja ja ajaisin tietenkin mielummin kilpaa kaikissa GP:issä. Mutta aiemmin olen myös oppinut, kuinka tärkeää testityä on tallin menestyksen kannalta. Tiedän myös, että virallisena varakuljettajana täytyy olla valmis ajamaan kilpailuissa milloin vain. Vaikka päätös ei ollutkaan se, mitä toivoin, olen tyytyväinen ollessani osa Williamsin F1-tallia vuonna 2005 ja tulen tekemään parhaani auttaakseni tallia menestymään tänä vuonna."
Sikäli kyllä ymmärtäisin halun kisaamaan, että Pizzonia on ollut testikuski jo varsin pitkään ja kilpailukokemus on ikä huomioonottaen täten varsin ohut.

Mity

Registered: Patologinen
Sijainti
Jyväskylä
Nickin valinta oli oikea ratkaisu! :thumbup: maikkari olis silti voinu näyttää jotain muuta kuvamateriaalia kuin vanhaa sauberia :nope:

Viimeksi muokattu:

Pekkeli

Well-known member
Sijainti
Oulu
Onko Nick nyt toinen Wiiliamssin kilpailevista kuljettajista vai Williamssin kakkoskuljettaja?

Viimeksi muokattu:

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Williamsin "viralliset" tiedotteet ovat varmaan sellaisen myllyn läpikäyneet, että siellä ei liene kuskien "omia sanoja" enää montaakaan mukana. Eikös jossain uutisoitu, että Williams teki tiedotteet valmiiksi molempia tapauksia varten koska kuskivalinta tehtiin niin viime tipassa.

Misa1

Flying finns
Sijainti
Helsinki
Lähde: TS
Moottoritoimittaja BMW taivutti Williamsin antamaan testitilaisuuden Heidfeldille, kun Pizzonian valinta marraskuussa oli jo käytännössä sinetöity.
Lyhyessä ajassa Williamsille on käynyt selväksi, että Webberin tekninen tietämys ja ylipäätään hänen kiinnostuksensa tekniikasta ei ole ollut odotetun hyvällä tasolla. Tämäkin auttoi testiajoista runsaasti kokemuksesta omaavan Heidfeldin valintaa.
Webber ja Pizzonia ajoivat yhdessä Jaguarilla eikä siitä kaudesta jäänyt kuin arpia miesten välille.
- Raskaansarjan ottelu tallipaikasta on ohitse ja olen onnellinen, kun Heidfeld on tallikaverini. Minulla ei ole palkintosijaa, kuten hänellä ja odotan meidän kirittävän toinen toistamme yhä ylemmäs, Webber arvioi.
Olen aina ollut sitä mieltä ettei Webber ole kaksinen kuljettaja, siinä yksi todiste vielä sen puolesta!

En pidä kumpaakaan kaksisena kuljettaja mutta toivon, että Nick tekee sen odotetun tempun, eli tiputtaa Webberin niistä pilvilinnoista mihin kaveri on mielestäni nostettu ilman mitää syytä!

Jere1983

Well-known member
Sijainti
lpR/Hyvinkää
Misa1 sanoi:
Olen aina ollut sitä mieltä ettei Webber ole kaksinen kuljettaja, siinä yksi todiste vielä sen puolesta!

En pidä kumpaakaan kaksisena kuljettaja mutta toivon, että Nick tekee sen odotetun tempun, eli tiputtaa Webberin niistä pilvilinnoista mihin kaveri on mielestäni nostettu ilman mitää syytä!
Samoilla linjoilla ollaan. En jaksa uskoa että Webber olisi niskan päällä, korkeintaan aika-ajoissa voi päästä parempaan vauhtiin mutta kisoissa Nick vie ja Mark vikisee :cool:

Vielä kun muistas miten ne aika-ajot edes ens kaudella ajetaan :yuck:

pmv

Well-known member
Sijainti
Perä-Pohjola
En muista millon viimeksi Williamsilla olisi ollut kuljettajakaksikko, jonka näytöt olisivat f1:stä näin vähäiset. Ehkä 99 kaudella, kun tallissa oli Ralf Schumacer ja Alex Zanardi. Silloin tuloksena oli mm-sarjan viides tila ja tallin heikoin kausi yli 10 vuoteen. Toisaalta tuo kausi oli monessa suhteessa ajateltu sellaiseksi "läpimenokaudeksi" jolle ei suuria tulostavotteita voitukkaan asettaa. Nyt pitäisi olla kovemmat vaatimukset menestyksen suhteen.

Valmistajien MM-sarja tulee olemaan kyllä todella mielenkiintoinen. Itse uskon, että BMW-Williams on vahvoilla luotettavan koneen ansiosta. Katsotaan nyt mitä kuskit saa aikaan. Heidfeldin kykyyn aja kisa läpi hyvällä vauhdilla niinkin uskon, mutta Webberillä niitä näyttöjä ei vielä ole.

Valde

Well-known member
Webber lienee vähintään samaa tasoa kuin viime kauden Williams kuskit. Itse pidän oikeastaan miestä parempana kuin Montya ja Ralfia. Joku kysyi, että onko Heidfeld kakkoskuski. Milloin Williamsilla viimeksi on ollut ykkös ja ja kakkoskuski?

Suomalaisilla foorumeilla ei oikein Webberiä arvosteta, vaikka kaveri on tehnyt kutakuinkin sen, mitä Jaguarilla voi tehdä; lyönyt tallikaverinsa 6-0 niin aika-ajoissa kuin kisoissa.

pmv

Well-known member
Sijainti
Perä-Pohjola
Jaa joo. No itse en Webberiä vieläkään arvosta aivan yhtä korkealle kuin esim. Montoyaa tämän siirtyessä Williamsille. Syy siihen on se, että Webberillä on näitä näyttöjä perin laihanlaisesti.

Itse olen seurannu Webberin uraa vuodesta 1998 lähtien, kun mies ajeli Mersulla GT-kisoja. Tuona vuonna Webber ei kyllä vakuuttanut Schneiderin parina, vaan onnistui menettämään mestaruuden omien virheiden takia Ludwig/Zonta parille. Ja kaikkihan muistavat että tuohon aikaan Schneider oli Mersun ehdoton ykköskuski, että mestaruuden menettäminen vaati todellakin tunarointia toiselta kuskilta.

F3000-kaudet 2000-2001 eivät mielestäni mennee miehen mittavaan kokemukseen nähden mitenkään mairittelevasti. Molempina vuosina mies oli toki top 3:ssa, mutta jäi mestareista (Junqueira ja Wilson) melko paljon pisteissä. Edelleenkin Minardin ja Jaguarin ratissa tulleet muutamat sijoitukset 5-8 joukkoon eivät ole minusta mitään maailman mullistavimpia meriittejä. Varsinkaan sillä kokemuksella mitä miehellä oli ennen ykkösiä. Siis ihan hyvä ja pätevä kuski Webber on, mutta tosiaankin on hyvä muistaa että näin vaatimattomilla meriiteillä ei ole koskaan päästy Williamsin ykköskuskiksi.

öö ruz

Speed for ever
Positiivisesti ajatellen, molemmat ovat silloin tällöin väläytelleet osaamistaan ja F1 uran alkuaikoina molempia pidettiin suurina lupauksina. Molemmilla on elämänsä(viimeinen) tilaisuus ja vaikea sanoa kumpi tulee olemaan nopeampi. Oma veikkaus Nick.
Mielestäni toiseksi kiinnostavin tiimipari. Kiinnostavin on tietty Räkä ja Monty.

Aslan

Banned
Sijainti
Finland
Kyllä on nyky-F1 ja/tai varsinkin Williams-talli melkoisessa alennustilassa, kun tuollaiset Heidfeldin tasoiset kuskit pääsevät ajamaan huipputallissa, jonka ainakin periaatteessa pitäisi olla varteenotettava mestariehdokas? Lisäksi kun Webberkään ei näyttöjensä perusteella sinne aivan terävimpään kärkeen asetu.

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
Ainakin M.Webber ja Schumi nukkuisivat yönsä paljon huonommin jos toiseen Williamsiin asettuisi Australiassa M.Häkkinen :cool:

williams

Well-known member
oikeasti olen "iloinen" että Nickke pääsi toiseksi kuskiksi..mutta toisaalta viidakkopoju olis ollut myös ihan jees valinta..mutta talli tekee omat päätöksensä..mielestä wepperin palkkaaminen suurella kohulla oli ihan turha, mielestäni viidakkopoika olisi tehnyt saman työn huomattavasti halvemmalla..ja lisäksi etuna olisi ollut esim. auton "tuntemus".

Misa1

Flying finns
Sijainti
Helsinki
Valde sanoi:
Webber lienee vähintään samaa tasoa kuin viime kauden Williams kuskit. Itse pidän oikeastaan miestä parempana kuin Montya ja Ralfia. Joku kysyi, että onko Heidfeld kakkoskuski. Milloin Williamsilla viimeksi on ollut ykkös ja ja kakkoskuski?

Suomalaisilla foorumeilla ei oikein Webberiä arvosteta, vaikka kaveri on tehnyt kutakuinkin sen, mitä Jaguarilla voi tehdä; lyönyt tallikaverinsa 6-0 niin aika-ajoissa kuin kisoissa.
Eipä tuo nyt paljon kerro kuljettajan tasosta! Webberin tallikaverit ovat olleet ala-arvoista tasoa verrattuna kärkikastin kuskeihin! Ja käsittääkseni Webberillä oli eräänlainen ykköskuskin asema Jaguarilla!

Tuo Turunsanomien juttu ja Pmv:n kertomat faktat kyllä puhuvat myös sitä kieltä, ettei Webber ole vielä todistanut millään tavalla kuuluvansa kärkikuljettajien tasolle!

Tilannehan voi korjautua, jos Webber nyt näyttää kyntensä! Jos nyt Williamsilla pystyy mihinkään tänä vuonna?

Edelleen pidän kuitenkin Heidfeldiä parempana kuskina ja uskoisin, että Webber tulee olemaan se, jonka maine kärsii tästä Williams kaudesta!