Myös Renault harkitsi samaa rengasvalintaa kuin Ferrari:
http://www.itv-f1.com/News_Article.aspx?PO_ID=40873
Jos kaksi kolmesta lajin suurtallista on päätymässä tällaiseen ratkaisuun, tai edes harkitsee vakavissaan sellaisen toteuttamista, on ihan vuoren varma juttu, että päätöksenteko perustuu johonkin sillä hetkellä vallitsevaan fakta-informaatioon. Ei näitä vedetä hatusta. Ei kukaan tällä foorumilla pysty päihittämään taktisissa ratkaisuissa Ferrari- ja Renault-tallin asiantuntemusta. TOTTAKAI päätös on jälkikäteen tarkasteltuna väärä - eihän tästä ole kahta kysymystä. Kysymys onkin siitä, oliko se perusteltu sillä hetkellä kun se tehtiin ja sillä informaatiolla, jota oli juuri tällöin käytössä. Kellään meistä foorumilaisista ei ole tiedossa tätä Ferrarin informaatiota.
Sade väheni kilpailun alla ja sen alussa. Ferrari ennusti siis sateen kehittymisen suunnan oikein ja pelasi uhkapeliä rengasvalinnalla. Sateen vähentyminen ei vain tapahtunut lainkaan sillä volyymillä, mitä Ferrari odotti sen tekevän. Näin ollen uhkapeli ei tuottanut tulosta. Asetelma oli kuitenkin se, että McLarenit ovat edellä sekä lähtöruudukossa että selkästi kuskien MM-taistossa, joten riskiä on otettava, jotta siihen kyytiin päästään vielä mukaan.
Kenties Ferrarilla oli käytössään säädataa esim. seuraavasti: 40 % todennäköisyydellä sade vähenee kilpailun alkuun mennessä ja sen alussa merkittävästi, ja 60 % todennäköisyydellä se EI vähene merkittävästi. Silti päätös voi olla perusteltu "kaikki tai ei mitään" -lähtökohdista, joissa Ferrari ja Räikkönen ennen kisaa olivat.
Äänestin Hitleriä.