Kumpi oli hullumpi päätös??

Kumpi päätös on täysin vailla järkeä?

• Ferrarin rengaspäätös Fujissa 2007

Äänet: 66 64,7%
  • Hitlerin sotaretki Neuvostoliittoon WW2:ssa

Äänet: 36 35,3%

• Äänestäjiä yhteensä
    102

arzipuppy

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Ylivoimainen osuus ferrarin päätöksen järjettömyyden kannalla...

Itse herra H:n tuominen tälle forumille puheenaiheeksi kiukuttaa minua samperisti. Vertailukohta on mielestäni varsin huono.
Äänestin tietenkin sodan vastaisesti,ja olkoon Ferrarit ja välikelin renkaat kuinka järjetön idea tahansa, niin Formula Ykköset eivät kosketa minua niin syvältä, että jaksaisin edes pohtia, miksi tuo moka nyt olisi ollut maailman suurin ja hullumpi kuin toisen maailmansodan ratkaiseva päätös.
Formula Ykköset ovat urheilua, piru vie. En toivo rinnastettavan sitä missään muodossa sotaan. En siis tosiaan edes yksinkertaisesta näkökulmasta katseltuna.

Tämä postaukseni ei ollut trolli, ja esittämäni asiat ovat pieniä mielipiteitä. En toivo saavani niihin minkäänlaista "ota rennosti"-kommenttia, ja asia jääköön osaltani tähän.

Nellidog

Member
Hitlerin päätös oli varsin järkevä (yleisesti Hitlerin toimia ei voi sanoin kuvata, sitä mitä hän miljoonille ihmisille aiheutti, järjettömyyden huippu): näin hän varmisti toisen maailmansodan häviönsä ja ihmisten kärsimysten loppumisen. Ferrarin päätös oli tietoinen riski, mutta ei näitä kahta voi mitenkään vertailla.

Sue_me

Well-known member
Nellidog sanoi:
Hitlerin päätös oli varsin järkevä (yleisesti Hitlerin toimia ei voi sanoin kuvata, sitä mitä hän miljoonille ihmisille aiheutti, järjettömyyden huippu): näin hän varmisti toisen maailmansodan häviönsä ja ihmisten kärsimysten loppumisen. Ferrarin päätös oli tietoinen riski, mutta ei näitä kahta voi mitenkään vertailla.
F1-vapaan puolella kaikki on mahdollista.

Pilke silmäkulmassa tehty polli on aina parempi, kuin liian kireä pipo päässä tehty vastaava.

Toni_V

Well-known member
arzipuppy sanoi:
Itse herra H:n tuominen tälle forumille puheenaiheeksi kiukuttaa minua samperisti. Vertailukohta on mielestäni varsin huono.
Äänestin tietenkin sodan vastaisesti,ja olkoon Ferrarit ja välikelin renkaat kuinka järjetön idea tahansa, niin Formula Ykköset eivät kosketa minua niin syvältä, että jaksaisin edes pohtia, miksi tuo moka nyt olisi ollut maailman suurin ja hullumpi kuin toisen maailmansodan ratkaiseva päätös.
Formula Ykköset ovat urheilua, piru vie. En toivo rinnastettavan sitä missään muodossa sotaan. En siis tosiaan edes yksinkertaisesta näkökulmasta katseltuna.
Samaa mieltä. Joku raja voisi olla näissä vertauksissa.

Sen lisäksi on mielestäni ylimielistä antaa ymmärtää että Ferrarin päätös olisi jotenkin typerä. Tottakai jälkeenpäin homma on selvää, mutta tulevaisuuden ennustaminen on aina hiukkasen hankalaa. Tiimeillä on aika monta henkilöä tutkimassa taktiikka-asioita. Lisäksi faktat puhuivat aika paljon välikelin renkaiden puolesta;

1. Aikaisemmin turva-auton perästä kisa on aloitettu vasta kun keli on parantunut selvästi.
2. Ennen kisaa sade oli lähes tauonnut ja säätieteilijät povasivat pienempää sadetta.

Jos rengasmääräystä ei olisi tehty, olisi ruudukossa ollut varmasti useammallakin kuskilla välikelin renkaat alla.

Sue_me

Well-known member
Toni_V sanoi:
Samaa mieltä. Joku raja voisi olla näissä vertauksissa.

Sen lisäksi on mielestäni ylimielistä antaa ymmärtää että Ferrarin päätös olisi jotenkin typerä.
Minun mielestäni kilpailun lopputulokseen pettymisen purkaminen tällaisella harmittomalla pollilla on huomattavasti mielekkäämpi tapa, kuin alkaa käyttää rasistisia ilmaisuja ja muutenkin painokelvotonta tekstiä.

Sue_me

Well-known member
Mediaprofeetta sanoi:
Mun mielestä mielekkäin tapa tuohon hommaan on mennä hakkaamaan halkoja.
Kirves ja piilotettu raivo on vaarallinen yhdistelmä :nope: