markoj
Custom User
Eiköhän vuokrakämpässäkin sama asia päde et pitää olla "vakituisia tuloja" että mahdollista/järkevää. Toki mun tulot vaihtelee.. kiitos veikkaustilin![]()
Mutta vuokra-asunnon antajat varmasti mielummin haluavat vuokralaiseksi sellaisen jolla on töitä kuin työttömän. Niin ovat monet mulle sanoneet.
tylsä realisti kun olen :ahem:Follon tulon myötä päästiin taas itse asiaan.
vuokrakämppään taas saa tukia ihan erilailla kuin omistusasuntoon.
ja ilman kunnollisia vakituloja (vakiduuni ja historiaakin pitää olla yleensaä min 6kk takana) jotta edes saa lainaa.
eli ei, vuokrakämppään ei todellakaan päde samat asiat.
Onneksesi ostohetki ei ollut 80-/90-luvun taitteessa. Mikään ei oo niin varmis ku epävarmis.
Mutta vuokra-asunnon antajat varmasti mielummin haluavat vuokralaiseksi sellaisen jolla on töitä kuin työttömän. Niin ovat monet mulle sanoneet.
Tää ois keskellä KAIKKEA!Niin. Inariin muuttamalla vois maksaa asuntolainan vuodessa pois sillä mitä maksaa vuokraa mieleisessä lokaatiossa olevasta asunnosta. Asumisessa ei kannata nähdä mitään muuta arvoa kun raha.
Itseasiassa omistusasunnon kuluihin saa ihan samat tuet kuin vuokra-asuntoonkin. Esim. yhtiövastike, asuntolainan korot yms. lasketaan asumiskuluiksi tukea haettaessa. Mutta omistusasunnoissa ne kuukausikulut vaan ovat yleensä niin pienet, että tuen määrä jää nollaksi.
Tommosella rahaa Veikkaus-tilille.Lainan lyhennystä ei lasketa asumiskuluksi ja se tuppaa olemaan aika merkittävä, ellei kyseessä ole bullet-laina.
tätä juuri tarkoitin kun sanoin että tukia saa erilailla.Mutta omistusasunnoissa ne kuukausikulut vaan ovat yleensä niin pienet, että tuen määrä jää nollaksi.
näin juuri, monesti tuilla elävät on tässä mielessä paremmassa asemassa hakutilanteessa.Turussa monen vuokranantajan unelma on sossun elätti, jonka vuokra napsahtaa automaattisesti sossusta tilille ja jos asuntoa vaurioitetaan, sossu maksaa mukisematta. Kaveri jolla on useita vuokra-asuntoja Turun alueella mm. oikein "kerää" tollasia asukkeja asuntoihinsa.
Uskon, että tilanne ei ole näin pelkästään Turussa.
Turussa monen vuokranantajan unelma on sossun elätti, jonka vuokra napsahtaa automaattisesti sossusta tilille ja jos asuntoa vaurioitetaan, sossu maksaa mukisematta. Kaveri jolla on useita vuokra-asuntoja Turun alueella mm. oikein "kerää" tollasia asukkeja asuntoihinsa.
Jaa-a, paha on... Nyt on paha, vuokris vai omis...
Turussa monen vuokranantajan unelma on sossun elätti, jonka vuokra napsahtaa automaattisesti sossusta tilille ja jos asuntoa vaurioitetaan, sossu maksaa mukisematta. Kaveri jolla on useita vuokra-asuntoja Turun alueella mm. oikein "kerää" tollasia asukkeja asuntoihinsa.
Raumalla kannattaa vuokrata asunto Arevalle. Vuokrasuhde kestää piiitkään ja rahat ovat aina eräpäivänä tilillä. Huolehtivat itse vuokrankorotuksetkin.
Voihan se laina olla korotonkin ilman veroseuraamuksia.Äläs nyt. Vankilanjohtaja voi lainata rahat omistusasuntoa varten peruskorolla (0,75 %), jolloin lahjaveroseuraamuksia ei tule, sehän vaatii tietysti lyhennyssuunitelmankin, mutta senhän voi tehdä vaikka 25 vuoden bulletiksi.
Voihan se laina olla korotonkin ilman veroseuraamuksia.