maradona
Resistive User
Jos ei ole kunniaa, niin ei voi ikinä syyttää ketään kunnianloukkauksesta.
Sen verran nyt kuitenkin tuosta hyvän maun rajan ylittämistä, niin mulla meni usko teihin siinä vaiheessa arvioida sitä kun kaveri pilkkaa mun kuollutta äitiä tilanteesta, jossa hänen pikkuveljensä kuoli nälkään.
Mites toisen lapsenkasvatuksen ja jälkikasvun pilkkaaminen? Toistuvasti? Ihan ok vai?
Mä olen vahvasti sitä mieltä, että vaikka jarnan kiihkoissa tulee kirjoitettua joskus ihan hilkulle, ylitettyä hyvän maun raja ja loukattua kanssaforumistia niin on asioita, joiden täytyy nauttia tällä forumilla ehdotonta koskemattomuutta: ja eräs on forumin ulkopuoliset suhteet: perhe ja ihmissuhteet, suhteiden tai läheisten menetys, puute tai näiden asioiden muut piirteet. Ja tästä ei milliäkään joustoa, ei vaikka toinen toisi keskusteluun näitä asioita ensin kuin ikävästi tahansa. Vastuu ja seuraamus olisi siitä huolimatta aivan sama. Sekä aloittajalle että lopettajalle.En ole koskaan ollut aloitteellinen vaan vastannut pilkkaan. Kiellätkö tämän?
Siksi olisi toivottavaa että täällä olisi jotkut kirjoitetut säännöt. Kaikki kunnia mode-tiimille, mutta nekin ovat vain ihmisiä, joilla jokaisella oma mielipide siitä mikä menee yli hyvän maun.Mä olen vahvasti sitä mieltä, että vaikka jarnan kiihkoissa tulee kirjoitettua joskus ihan hilkulle, ylitettyä hyvän maun raja ja loukattua kanssaforumistia niin on asioita, joiden täytyy nauttia tällä forumilla ehdotonta koskemattomuutta: ja eräs on forumin ulkopuoliset suhteet: perhe ja ihmissuhteet, suhteiden tai läheisten menetys, puute tai näiden asioiden muut piirteet. Ja tästä ei milliäkään joustoa, ei vaikka toinen toisi keskusteluun näitä asioita ensin kuin ikävästi tahansa. Vastuu ja seuraamus olisi siitä huolimatta aivan sama. Sekä aloittajalle että lopettajalle.
Tästä lienee kirjoittamaton sääntö, mutta en näkisi pahaksi että vastaisuudessa näiden mukaan tuomisesta napsahtaisi heti erittäin pitkä banjo ja toistuvasta keskusteluun tuomisesta elinkautinen. Ehdottomana.
Mutta entä silloin, kun tuo itse forumin ulkoipuoliset seikat peliin argumentteinä? Saako kaikilla pelilaudalla olevilla nappuloilla pelata?Mä olen vahvasti sitä mieltä, että vaikka jarnan kiihkoissa tulee kirjoitettua joskus ihan hilkulle, ylitettyä hyvän maun raja ja loukattua kanssaforumistia niin on asioita, joiden täytyy nauttia tällä forumilla ehdotonta koskemattomuutta: ja eräs on forumin ulkopuoliset suhteet: perhe ja ihmissuhteet, suhteiden tai läheisten menetys, puute tai näiden asioiden muut piirteet. Ja tästä ei milliäkään joustoa, ei vaikka toinen toisi keskusteluun näitä asioita ensin kuin ikävästi tahansa. Vastuu ja seuraamus olisi siitä huolimatta aivan sama. Sekä aloittajalle että lopettajalle.
Tästä lienee kirjoittamaton sääntö, mutta en näkisi pahaksi että vastaisuudessa näiden mukaan tuomisesta napsahtaisi heti erittäin pitkä banjo ja toistuvasta keskusteluun tuomisesta elinkautinen. Ehdottomana.
Mielestäni EI saa käyttää, mutta sääntöjen puuttuessa näin tapahtuu. Itseltäkin.Mutta entä silloin, kun tuo itse forumin ulkoipuoliset seikat peliin argumentteinä? Saako kaikilla pelilaudalla olevilla nappuloilla pelata?
Tulee vain mieleen yksikin forumisti, joka kyllä häpeilemättä käyttää omia "siviilielämänsä" seikkoja argumentteina kaikkeen maan ja taivaan väliltä, mutta sitten kun niillä lyö takaisin, alkaa hirveä poru.
Miksi toimit tavalla, jolla mielestäsi EI SAA toimia? "Kun muutkin" ja "noi alotti" lakkasivat olemasta päteviä selityksiä, kun täytit kymmenen v.Mielestäni EI saa käyttää, mutta sääntöjen puuttuessa näin tapahtuu. Itseltäkin.
Kostox!Miksi toimit tavalla, jolla mielestäsi EI SAA toimia? "Kun muutkin" ja "noi alotti" lakkasivat olemasta päteviä selityksiä, kun täytit kymmenen v.
Hieman kimurantti juttu, mutta selvintä olisi että itse saa ratsastaa anopillaan tai puolisollaan minkä ehtii, mutta muut eivät. Mutta täydellisen ehdoton siitä, että kanssaforumistin toimesa tuodaan jarnan välineiksi perhe ja/tai ihmissuhteet. Vielä pahempaa jos kyseessä on edesmenneitä tai muuten menetetty. Tietenkin hyväntahtoinen huumori ja muu sallittakoon, mutta siinä ei saisi edes lähestyä rajoja joilla väärinkäsityksiä voi syntyä. Ja kyllä tämän rajan jokainen tervejärkinen tajuaa. Saivartelut, joita väistämättä seuraisi ovat asia sikseen, mutta siitä rasitteesta huolimatta kannattaisin tällaisen säännön vetämistä.Mutta entä silloin, kun tuo itse forumin ulkoipuoliset seikat peliin argumentteinä? Saako kaikilla pelilaudalla olevilla nappuloilla pelata?
Tulee vain mieleen yksikin forumisti, joka kyllä häpeilemättä käyttää omia "siviilielämänsä" seikkoja argumentteina kaikkeen maan ja taivaan väliltä, mutta sitten kun niillä lyö takaisin, alkaa hirveä poru.
Mun mielestä on kyseenalaista, että tuo antaisi luvan argumentoida asioilla, joihin vastapuolella ei ole mahdollista vastata.Hieman kimurantti juttu, mutta selvintä olisi että itse saa ratsastaa anopillaan tai puolisollaan minkä ehtii, mutta muut eivät. Mutta täydellisen ehdoton siitä, että kanssaforumistin toimesa tuodaan jarnan välineiksi perhe ja/tai ihmissuhteet. Vielä pahempaa jos kyseessä on edesmenneitä tai muuten menetetty. Tietenkin hyväntahtoinen huumori ja muu sallittakoon, mutta siinä ei saisi edes lähestyä rajoja joilla väärinkäsityksiä voi syntyä. Ja kyllä tämän rajan jokainen tervejärkinen tajuaa. Saivartelut, joita väistämättä seuraisi ovat asia sikseen, mutta siitä rasitteesta huolimatta kannattaisin tällaisen säännön vetämistä.
Juuripa se kuolleen äitini pilkkaaminen ilman seuraamuksia vei uskon modetiimin kykyyn toimia säällisesti ilman kirjattuja sääntöjä. Ja samalla antoi mulle oikeuden ottaa oikeus omiin käsiin vastaamaan pilkkaan, jos modet ei sitä tee. Olkoon jonkun tuomio minusta 10 vuotias, koliikkiaikuinen, runkkari tms.Hieman kimurantti juttu, mutta selvintä olisi että itse saa ratsastaa anopillaan tai puolisollaan minkä ehtii, mutta muut eivät. Mutta täydellisen ehdoton siitä, että kanssaforumistin toimesa tuodaan jarnan välineiksi perhe ja/tai ihmissuhteet. Vielä pahempaa jos kyseessä on edesmenneitä tai muuten menetetty. Tietenkin hyväntahtoinen huumori ja muu sallittakoon, mutta siinä ei saisi edes lähestyä rajoja joilla väärinkäsityksiä voi syntyä. Ja kyllä tämän rajan jokainen tervejärkinen tajuaa. Saivartelut, joita väistämättä seuraisi ovat asia sikseen, mutta siitä rasitteesta huolimatta kannattaisin tällaisen säännön vetämistä.
Olisiko tilanne ollut sitten parempi, jos äitiäsi pilkannut kaveri olisi huilannut vaikka viikon ja sinä hänen tytärtään pilkanneena saman verran?Juuripa se kuolleen äitini pilkkaaminen ilman seuraamuksia vei uskon modetiimin kykyyn toimia säällisesti ilman kirjattuja sääntöjä. Ja samalla antoi mulle oikeuden ottaa oikeus omiin käsiin vastaamaan pilkkaan, jos modet ei sitä tee. Olkoon jonkun tuomio minusta 10 vuotias, koliikkiaikuinen, runkkari tms.
Katsoin ja ihmettelin. Olen siis tulkinnut sinut väärin.Mosse: oletko muuten edes katsonut mitä tuo §13 pitää sisällään? Se ei tuossa tapauksessa nimittäin liittynyt mitenkään sinuun, vaan seiskakakkoseen.
Ehkä joissain tapauksissa, mutta toisaalta veisi samalla niiltä argumenteilta pohjaa. Kaikella kun on hintansa.Mun mielestä on kyseenalaista, että tuo antaisi luvan argumentoida asioilla, joihin vastapuolella ei ole mahdollista vastata.
Onhan tämä ihan selkeä yhteisö, ollut jo pitkästi toistakymmentä vuotta. Luonnollisesti täällä halutaan jakaa niin ilot kuin surutkin. Ei tästä liian kliinistä ja hyvääpäivääkirvesvartta -palstaa, jolla ei vaikeista asioista puhuta pidä yrittääkään. Inhimillisyyttä heikkouksineen ja vahvuuksineen ei mielestäni pitäisi peitellä.Sitten voi kysyä sitäkin, että miksi joillakin on tarve tuoda esille täällä asioita perheistään? Kaikilla ei tätä selvästikään ole. Eli mikä on hahmon oma vastuu siinä, että ei kerro julkiselle forumille potentiaalisesti kipeitä asioita itsestään ja lähimmäisitään? Siis ihan oikeasti kysyn, tämä ei ole kysymykseksi naamioitu toteamus.
Paljolti ymmärrän, että otit oikeuden omiin käteesi ko tapauksessa, mutta siitä huolimatta siitä pitää seurata sanktio. Aloitti tai ei. Toisen selän taakse näissä asioissa ei pidä voida piiloutua. Ei vaikka kosto tuntuisi kuin oikeutetulta.Juuripa se kuolleen äitini pilkkaaminen ilman seuraamuksia vei uskon modetiimin kykyyn toimia säällisesti ilman kirjattuja sääntöjä. Ja samalla antoi mulle oikeuden ottaa oikeus omiin käsiin vastaamaan pilkkaan, jos modet ei sitä tee. Olkoon jonkun tuomio minusta 10 vuotias, koliikkiaikuinen, runkkari tms.
Tuo on kyllä yleisempää kuin luulisi. Tuonkaltainen sääntölinjaus pitää valitettavasti sisällään tämän "et voi tietää, kun sulla ei ole omia lapsia" -sudenkuopan.Ehkä joissain tapauksissa, mutta toisaalta veisi samalla niiltä argumenteilta pohjaa. Kaikella kun on hintansa.
Tuolla Forumin ei-vapaan sääntöjen ykköskohdassa on jo tämä: "Asiansa on pystyttävä ilmaisemaan asiallisesti." Tavallaanhan se pitää jo sisällään kaiken sen, mitä tässä ajetaan takaa. Harvapa täällä kuitenkaan tietetahtoen asiattomalle linjalle, vaan se on yleensä juuri tuota Mossen maintsemaa vastausta itsekoettuun asiattomuuteen.Onhan tämä ihan selkeä yhteisö, ollut jo pitkästi toistakymmentä vuotta. Luonnollisesti täällä halutaan jakaa niin ilot kuin surutkin. Ei tästä liian kliinistä ja hyvääpäivääkirvesvartta -palstaa, jolla ei vaikeista asioista puhuta pidä yrittääkään. Inhimillisyyttä heikkouksineen ja vahvuuksineen ei mielestäni pitäisi peitellä.
Mutta vain selkeä sääntö siitä, että kanssaforumistien läheisiä, perhettä ja ihmisisuhteita ei tuoda huonossa valossa esille tai vielä pahempaa vittuilun välineinä. Kyllä se ihan tunnistettava tilanne on kun sen näkee. Ja luojan kiitos aika harvinainen.
Lätkätuomarit jakaa salomonin tuomioita. Kyllähän kiljuin ja valitin, ilman mitään tulosta. Jos peli olisi puhallettu heti poikki ekasta "bad postista" niin tuskin sitä enää veivattaisiin. Vieläkin vähän hämmästynyt olo asiasta miksi ette reagoineet? Olisi kiva kuulla syy. Jos kerran hassuttelusta saa banjon, niin miksi ei tuosta?Olisiko tilanne ollut sitten parempi, jos äitiäsi pilkannut kaveri olisi huilannut vaikka viikon ja sinä hänen tytärtään pilkanneena saman verran?
Jos nyt ajatellaan, että jäähyllä on jokin muukin merkitys kuin jäähyttämisen ilo, niin mitä tuo tarkalleen ottaen olisi muuttanut?
No, se kiljuminen ja valittaminen ei ainakaan kääntänyt asiaa sun suuntaan kun aiheesta keskusteltiin. Eikä käännä jatkossakaan.Lätkätuomarit jakaa salomonin tuomioita. Kyllähän kiljuin ja valitin, ilman mitään tulosta.
Tuo on vielä niin yleisellä tasoilla heitetty eikä viittaa sinänsä kehenkään ja kuluneisuudessaan jo harmiton ja voimaton argumentti muutenkin. Mutta loukkaavan ja rangaistavan tuosta tekisi jos se viittaisi vaikkapa tiedetysti vastentahtoaan lapsettomaksi jääneeseen tai lapsensa menettäneeseen forumistiin.Tuo on kyllä yleisempää kuin luulisi. Tuonkaltainen sääntölinjaus pitää valitettavasti sisällään tämän "et voi tietää, kun sulla ei ole omia lapsia" -sudenkuopan.