Kuskien siirrot ja huhut vuodelle 2011

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Sauberin tilanteesta sen verran, että kuljettajakaksikkona Heidfeld-Kobayashi on varmastikin paras saatavilla oleva vaihtoehto. Talli ei kuitenkaan valkoisista autoista päätellen kylve rahassa, joten Heidfeldin paikka ei ole mitenkään kirkossa kuulutettu, vaikka hän tallin tavat tuntevana ja pirellejä testanneena hyvä valinta olisikin.

Virginillä on mahdollista, että di Grassin tilalle otetaan enemmän sponsorirahaa talliin kantava kakkoskuski. Kisasuorituksia ajatellen tämä ei välttämättä ole hyvä juttu, mutta kun budjetti on pieni niin silloin se on pieni. Muutenkin jos auton vauhti ei ihan järkyttävästi parane ensi kaudella, niin aika vähän hyötyä kahdesta kohtalaisesta kuskista on. Veikkaan että kaikki munat pistetään Glockin koriin, jotta mies pysyisi tyytyväisenä.

Hispaniasta on paha mennä sanomaan yhtään mitään. Senna on kauden edetessä nujertanut tallikaverinsa aika tyylipuhtaasti, joten hänet näkisin vielä mielellään vähän kilpailukykyisemmässä autossa.
 

SPE 04A

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
652
D'Ambrosio ajaa jo Singaporessa - tosin vain perjantaina, luen ma. Jännä sinänsä, jos d'Ambrosio saisi Virgin-paikan 5 miljoonalla eurolla. Atlaksen puolelta olen lukenut, että Guerrieri (jonka FR3.5-kampanja sai eilen harmillisen kolauksen) saisi samaisen penkin 8 miljoonalla taalalla (Vai kusettikohan Windsor Argentiinan milf-presidentti Fernández de Kirchneriä tarpeeksi jo viime vuonna?). Glock ei päässe vihreämmille laitumille Renault'lle, mutta harmillista on, jos di Grassin auto myydään parhaiten tarjoavalle. Ei hän sen huonommin ole pärjännyt kokenutta tallikaveriaan vastaan kuin Nico Hülkenbergkään.

Red Bullin osalta on annettu ymmärtää, että sekä Buemi että Alguersuari jatkaisivat. Kuljettajanvaihtoa ei mielestäni puoltaisikaan mikään muu seikka kuin herra Markon krhm- - persoonallinen toimintatapa.

Heidfeldin jatkoon en oikein usko. Kierona liikemiehenä Peter Sauber ottaa Pirelli-datan nyt (kuten ensi kauden autoa varten kuuluukin) ja palkkaa meksikolaisen taikka venezualalaisen, jonka vaikutus budjettiin on nollan sijasta plussan puolella.
 
Viimeksi muokattu:

AP56

Well-known member
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
67
Hassua miten te tuota englannin kieltä tulkitsette. "We are not there yet" tarkoittaa tässä yhteydessä selvästi että "emme ole vielä palkkaamassa ketään.."
It's funny because people now think things are going well and we're going to change drivers, and there's a certain rally driver that wasn't interested in Formula One but now has made contact and is interested in coming back to F1, funnily enough with us, but we're not there yet.

Lauseenparsi tarkoittaa suurinpiirtein, "emme ole vielä valmiita", joskin sisältö jää hieman vajaaksi. Mutta kun lukee koko kappaleen, niin ajatus aukea, "me emme ole vielä valmiita vaihtamaan kuskeja". (vaikka ihmiset nyt kuvittelevat että meillä menee hyvin).
Eli suurin todennäköisyys on, että Renault menee kauteen 2011 tällä miehityksellä.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Virginin budjetti tosiaan on kireä alkukauden möhläilyjen jälkeen ja se oli jo sitä ennen. Kuitenkin 45 miljoonan euron budjetti jolla Virgin operoi niin on erittäin halpa ja kustannustehokas. Lisäksi uusi teknologia ei edellytä kallista tuulitunnelien testausta. Ideanikkari Wirth joka muuten ensimmäisenä miehenä F1:ssä yritti tietokoneautoa jo Simtekillä ei koskaan onnistunut hankkeessa sillä teknologia ja tallin rahoitus olivat riittämättömät.

Budjetista puheenollen Virginin budjetti vastaa 90-luvun alun tiimejä kuten Ligieriä, Benettonia ja McLarenia ennen Sennan järkyttäviä 5 miljoonan minimipalkkioita ja miljoonan taalan kisakohtaisia palkkoja jotka pakottivat nostamaan budjetin jopa 100 miljoonaan euroon asti. Hispanian tiimin vastaava budjetti vastaa vuoden 88 McLarenin budjettia eli korkeintaan 40 miljoonaa taitaa olla budjetti. Kustannuksien pitäisi tippua lähivuosina jos vain merkit pitävät paikkansa. Maksukuskien paikan ostot vastaavat myös 90-luvun tiimien kuten Tyrellin ja Jordanin kauden 92 vastaavia paikan ostoja.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Budjetista puheenollen Virginin budjetti vastaa 90-luvun alun tiimejä kuten Ligieriä, Benettonia ja McLarenia ennen Sennan järkyttäviä 5 miljoonan minimipalkkioita ja miljoonan taalan kisakohtaisia palkkoja jotka pakottivat nostamaan budjetin jopa 100 miljoonaan euroon asti. Hispanian tiimin vastaava budjetti vastaa vuoden 88 McLarenin budjettia eli korkeintaan 40 miljoonaa taitaa olla budjetti. Kustannuksien pitäisi tippua lähivuosina jos vain merkit pitävät paikkansa. Maksukuskien paikan ostot vastaavat myös 90-luvun tiimien kuten Tyrellin ja Jordanin kauden 92 vastaavia paikan ostoja.
Paitsi että ei varsinaisesti vastaa. 40 miljoonaa tuohon aikaan oli melkoisesti enemmän rahaa, kuin mitä se on nykyään.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Tuohon aikaan 40 miljoonaa olikin suuri summa rahaa, mutta sitten tuli juuri murros kun Senna ja Mansell rupesivat vaatimaan näitä superpalkkojaan puhumattakaan miesten omista tienauksista jotka nostivat heidän palkkasummansa tuohon aikaan järjettömiksi ja vielä nykyäänkin varsin huimiin lukemiin näin jälkeenpäin ajateltuna. Sen takia McLarenin ja Williamsin budjetit olivat järjettömän suuria pari vuotta, mutta sitten budjetit tippuivat jonkin verran järkevämmille tasoille.

Muista tiimeistä Ligier oli lähellä myös tuplata tai triplata budjettinsa johtuen Alain Prostin mahdollisesta paluusta F1:seen. Frank maksoi Prostille kaudella 93 100 miljoonaa markkaa, mutta ilman mitään muuta palkkaa. Senna taas joutui luopumaan 5 miljoonan taalan minimipalkasta ja ajoi vain miljoonan taalan kilpailusopimuksella. Kaudella 90 Ferrarilla oli 50 miljoonaa taalaa budjetti mutta Mansellin 5 miljoonan taalan minimipalkkio ja Prostin 8 miljoonan taalan diili tekivät ison loven Ferrarin budjettiin. Sen sijaan Benettonilla ei paljoakaan noussut budjetti vuosien 91-95 välillä vaan pyöri tasaisesti 45 miljoonassa taalassa.
 
Liittynyt
21.2.2003
Viestit
785
Sijainti
Lapinlahti
Paitsi että ei varsinaisesti vastaa. 40 miljoonaa tuohon aikaan oli melkoisesti enemmän rahaa, kuin mitä se on nykyään.
Nyt on pakko trollata:wink: Itse asiassa 40 miljoonaa on ihan yhtä paljon rahaa kuin 20-vuotta sitten, tai vaikka 100-vuotta sitten. Ostovoima on tosin ihan eri:ahem:
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Näin on. Ja vielä sen verran että Schumille ei paljoakaan tullut Benettonin aikana palkankorotuksia. Vain kolme kertaa taisi tulla minimipalkkioon korotus. Kaudella 92 minimipalkkio oli 15 miljoonaa markkaa eli 2,5 miljoonaa euroa. Briatore korotti palkkaa vain 166 000 euron verran seuraavaksi kaudeksi. Kaudella 94 Flavio pelätessään Schumin menevän Ferrarille tai McLarenille korotti minimipalkan 6 miljoonaan euroon ja mestaruuden jälkeen kaudeksi 95 8 miljoonaan euroon. Kaudeksi 96 tulikin Schumin minimipalkasta nauttimaan Gerhard Berger ja toiseen autoon tuli Jean Alesi 6 miljoonalla eurolla
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Näin on. Ja vielä sen verran että Schumille ei paljoakaan tullut Benettonin aikana palkankorotuksia. Vain kolme kertaa taisi tulla minimipalkkioon korotus. Kaudella 92 minimipalkkio oli 15 miljoonaa markkaa eli 2,5 miljoonaa euroa. Briatore korotti palkkaa vain 166 000 euron verran seuraavaksi kaudeksi. Kaudella 94 Flavio pelätessään Schumin menevän Ferrarille tai McLarenille korotti minimipalkan 6 miljoonaan euroon ja mestaruuden jälkeen kaudeksi 95 8 miljoonaan euroon. Kaudeksi 96 tulikin Schumin minimipalkasta nauttimaan Gerhard Berger ja toiseen autoon tuli Jean Alesi 6 miljoonalla eurolla.
 

AP56

Well-known member
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
67
Onkohan näille huhuille olemassa jokin sylttytehdas, joka pukkaa niitä sitten pitkin netin sivustoja.
Tänään, aamulla Motorsport Aktuell julkaisi jutun, jonka mukaan Massa olisi siis lähdössä mutta tällä kertaa uusi paikka löytyisi Sauberilta. Kubica on myös Motorsportin mielestä edelleen menossa Ferrarille. Tällä skenariolla, Renaultilla on yksi paikka avautumassa.
Kubican siirto ei ehkä ole aivan mahdoton, vaikka sopimus on vuoteen 2012. Muutama julkaisu, mm TS, tiesi aikanaan kertoa että Kubican sopimuksessa on optio, jonka mukaan jos Renault ei ole neljän joukossa kauden puolivälissä,niin Kubicalla on oikeus purkaa sopimus. Tähän on paha mennä sanomaan mitään, kun en ole nähnyt sopimusta mutta ehkä joku sen sitten on nähnyt.
Näitä huhuja vois tietenkin tulkita myös niin että Massa ehkä hakee paikkaa, mutta tuskin lähtee minnekään, Kubica ehkäpä meneekin Ferrarille mutta vasta 2012.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
No niin eli Paul DiResta siirtyy Force Indialle 2011 kilpakuskiksi.

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2010/09/1192239
Tähän uutiseen tukeutuen uskoisin kuljettajapaletin ratkeavan seuraavalla tavalla:
- Sutil siirtyy Renaultille, ottaen Kubican paikan. Toisena kuskina pysyy Petrov johtuen sponsseista.
- Renault siirtyy Lotuksen moottorintoimittajaksi, ja Kovalainen & Trulli pysyvät siellä.
- Schumacher lopettaa ja hänet korvaa Räikkönen. Kimin ja Norbertin välit tunnetaan, jotenka tämä tuntuisi loogiselta.
- Massa vapauttaa paikkansa Kubicalle Ferrarilla, siirtyen itse Peter Sauberin riveihin taas.
Syynä tähän kakkoskuskin rooli Ferrarilla & Sauberin Ferrari-kytkös.
- RedBull & McLaren jatkavat nykyisillä kuskeillaan.

Utopiaa? Noh toive ainakin olisi tuommoinen rosteri.... :)
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Tähän uutiseen tukeutuen uskoisin kuljettajapaletin ratkeavan seuraavalla tavalla:
- Sutil siirtyy Renaultille, ottaen Kubican paikan. Toisena kuskina pysyy Petrov johtuen sponsseista.
- Renault siirtyy Lotuksen moottorintoimittajaksi, ja Kovalainen & Trulli pysyvät siellä.
- Schumacher lopettaa ja hänet korvaa Räikkönen. Kimin ja Norbertin välit tunnetaan, jotenka tämä tuntuisi loogiselta.
- Massa vapauttaa paikkansa Kubicalle Ferrarilla, siirtyen itse Peter Sauberin riveihin taas.
Syynä tähän kakkoskuskin rooli Ferrarilla & Sauberin Ferrari-kytkös.
- RedBull & McLaren jatkavat nykyisillä kuskeillaan.

Utopiaa? Noh toive ainakin olisi tuommoinen rosteri.... :)
Muuten ihan hyvä, mutta en jaksa uskoa Massan siirtoon Sauberille. Massa ja Kubica voivat kyllä vaihtaa paikkoja päikseen, jolloin Sutil menisi Mersulle jos/kun Schumi lopettaa lopullisesti.
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Tähän uutiseen tukeutuen uskoisin kuljettajapaletin ratkeavan seuraavalla tavalla:
- Sutil siirtyy Renaultille, ottaen Kubican paikan. Toisena kuskina pysyy Petrov johtuen sponsseista.
- Renault siirtyy Lotuksen moottorintoimittajaksi, ja Kovalainen & Trulli pysyvät siellä.
- Schumacher lopettaa ja hänet korvaa Räikkönen. Kimin ja Norbertin välit tunnetaan, jotenka tämä tuntuisi loogiselta.
- Massa vapauttaa paikkansa Kubicalle Ferrarilla, siirtyen itse Peter Sauberin riveihin taas.
Syynä tähän kakkoskuskin rooli Ferrarilla & Sauberin Ferrari-kytkös.
- RedBull & McLaren jatkavat nykyisillä kuskeillaan.

Utopiaa? Noh toive ainakin olisi tuommoinen rosteri.... :)
Ei paha!

Massa vaan taitaa olla niin tyhmä, että se jää nöyryyttämään itseään Ferrarille. Onhan se niin suuri ja ihana perhe. :jaska:

Sama laulu Schumin kohdalla. Se on niin tyhmä että jää nöyryyttämään itseään vielä ainakin vuodeksi Mersulla. Ei anna sisu myöten lyödä haskoja tiskiin vielä. Se on Schumilla all or nothing. :jaska:
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Massalla mahdollisuudet Ferrarilla ovat hyvät vain jos Alonsolla menee jokin pieleen tai mies loukkaantuu kisoissa. Muutoin meno vaikka Sauberille tai vaikka Renaultille ei kaiken jälkeen ole mikään huono juttu. Kakkoskuskina oleminen ei kyllä ole järkevää touhua ellei sitten halua Coulthardin ja Barrichellon tavoin uskoa, että tämä vuosi on minun vuoteni tai ellei kohtalo sano toisin ja anna uutta mahdollisuutta. Muutoin Massalle uhkaa jäädä tuo ikuinen 15 sekunnin maailmanmestarin leima.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2695
SPEEDtv.comin Will Buxton huhuilee, että Jarno Trulli ei olisi enää kiinnostunut ajamaan Lotuksella ensi vuonna. Tämä huhu sopii tavallaan yhteen Turun Sanomien aiemman uutisen kanssa, jossa kerrottiin Lotuksen lykänneen ensi vuoden kuskiensa julkistamista, koska Jarno Trulli ei ole vielä allekirjoittanut ensi kautta koskevaa sopimusta.

Toisaalta Buxtonin huhu ei sovi yhteen sen kanssa, miten Trulli on tällä kaudella haastatteluissaan vakuutellut suhtautuvansa Lotus-pestiinsä monivuotisena projektina. Olisi myös aika outo ratkaisu sinnitellä Lotuksella tämä vaikea tulokasvuosi häipyäkseen kauden päätteeksi -- juuri kun Lotuksen odotetaan parantavan kilpailukykyään reippaasti.

Tämän huhun paikkansapitävyys tai -pitämättömyys selvinnee vasta kun Lotus lopulta julkistaa ensi kauden kuskinsa.
 

Capello

Well-known member
Liittynyt
25.8.2010
Viestit
352
SPEEDtv.comin Will Buxton huhuilee, että Jarno Trulli ei olisi enää kiinnostunut ajamaan Lotuksella ensi vuonna. Tämä huhu sopii tavallaan yhteen Turun Sanomien aiemman uutisen kanssa, jossa kerrottiin Lotuksen lykänneen ensi vuoden kuskiensa julkistamista, koska Jarno Trulli ei ole vielä allekirjoittanut ensi kautta koskevaa sopimusta.

Toisaalta Buxtonin huhu ei sovi yhteen sen kanssa, miten Trulli on tällä kaudella haastatteluissaan vakuutellut suhtautuvansa Lotus-pestiinsä monivuotisena projektina. Olisi myös aika outo ratkaisu sinnitellä Lotuksella tämä vaikea tulokasvuosi häipyäkseen kauden päätteeksi -- juuri kun Lotuksen odotetaan parantavan kilpailukykyään reippaasti.

Tämän huhun paikkansapitävyys tai -pitämättömyys selvinnee vasta kun Lotus lopulta julkistaa ensi kauden kuskinsa.
Vaikka Jarno on sanonut että projekti on monivuotinen, niin toisaalta taas kauden keskivaiheilla hän sanoi, että on pettynyt Lotuksen auton kehitysvauhtiin ja odotti enemmän. Italialaisen keskittyminen tuntuu olevan jossain aivan muualla, aika-ajoissa ei ole sitä entistä magiaa, on Heikin kanssa niissä hyvin tasainen.

Kyllä mä uskon tohon, ettei Jarno ole vielä varma ensi kaudesta ja kyttää kenties jotain hieman parempaa tallipaikkaa. Tosin niitäkään ei taida hirveästi olla tarjolla. Ja kun sitä ikääkin alkaa jo olla...
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Italialaisen keskittyminen tuntuu olevan jossain aivan muualla, aika-ajoissa ei ole sitä entistä magiaa, on Heikin kanssa niissä hyvin tasainen.
Itse kyllä näkisin sen ennemmin niin, että aika-ajoissa on sentään nähty vielä sitä vanhaa Jarnoa, koska on ollut Heikin kanssa niinkin tasaväkinen. Kisasuoritukset ovatkin sitten olleet enemmän eläkeläisosastoa.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Itse kyllä näkisin sen ennemmin niin, että aika-ajoissa on sentään nähty vielä sitä vanhaa Jarnoa...
Mitä katsellut noita tuloksia niin yleensä jos Jarno on edellä niin eroa ollut monta kymmenystä, mutta jos Heikki niin kymmenyksen korkeintaan. Heikin kisavauhti on McLaren pettymysten jälkeen näyttänyt asialliselta Jarnoon verrattuna.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2695
Lotus-kuskit aika-ajoissa 2010

Bahrain: Trulli (20.) voitti Kovalaisen (21.), ero 0,461 sekuntia.
Australia: Kovalainen (19.) voitti Trullin (20.), ero 0,314 sekuntia.
Malesia: Kovalainen (Q1: 17., Q2: 15.) voitti Trullin (Q1: 18.), ero 0,009 sekuntia (Q1).
Kiina: Trulli (20.) voitti Kovalaisen (21.), ero 0,121 sekuntia.
Espanja: Trulli (19.) voitti Kovalaisen (20.), ero 0,074 sekuntia.
Monaco: Kovalainen (18.) voitti Trullin (19.), ero 0,040 sekuntia.
Turkki: Trulli (19.) voitti Kovalaisen (20.), ero 0,282 sekuntia.
Kanada: Kovalainen (19.) voitti Trullin (20.), ero 0,461 sekuntia.
Eurooppa: Trulli (19.) voitti Kovalaisen (20.), ero 0,224 sekuntia.
Iso Britannia: Kovalainen (19.) voitti Trullin (21.), ero 0,459 sekuntia.
Saksa: Trulli (18.) voitti Kovalaisen (19.), ero 0,717 sekuntia.
Unkari: Kovalainen (19.) voitti Trullin (20.), ero 0,079 sekuntia.
Belgia: Kovalainen (Q1: 16., Q2: 16.) voitti Trullin (Q1: 18.), ero 0,148 sekuntia (Q1).
Italia: Trulli (18.) voitti Kovalaisen (19.), ero 0,202 sekuntia.
Singapore: Kovalainen (19.) voitti Trullin (21.), ero 0,726 sekuntia.

Aika tasaväkistä tuo minusta on ollut. Kilpailuista on vaikeampi sanoa mitään ehdottoman varmaa, koska Trullin kohdalle on sattunut enemmän teknisiä vikoja.
 
Ylös