Itse asiassa en ole huomannut olevani väärässä. Voit toki osoittaa, jos olen jossakin kohtaa väärässä ja kertoa miten asia todellisuudessa on.
Ei kai kukaan ole kiistänytkään, etteikö Kimillä ollut kaudella -08 ongelmia, joihin vaikutti autoon tehty uudistus. Pointti on se, tekikö Ferrari Kimin olon autossaan hankalaksi tahallaan. Ei tehnyt. Siitä ei ole näyttöä, eikä moisessa olisi ollut mitään järkeäkään, kuten jo aiemmin todettu.
Eiköhän tuon uudistuksen merkitystä aavistuksen liioitellakin, sillä olihan Massa jo sitä ennen toisinaan Kimiä nopeampi. Jo edellisellä kaudella.
Ettei näissä salaliittoteorioissa vain pohjimmiltaan ole kyse sellaisesta lapsekkaasta ilmiöstä, ettei kyetä edes ajatuksen tasolla myöntämään toisen paremmuutta... Sitä että kaudella 2008 Felipe Massa oli vaan Kimi Räikköstä parempi F1-kuljettaja - fair and square, kuten englesmanni sanoisi.
Eipä tässä ole kyse ollut siitä, etteikö Massa olisi joillakin radoilla Kimiä nopeampi ja päinvastoin. Jokainen tietää, että joillakin kuskeilla on omat bravuuriradat ja joillakin radoilla taas on ongelmia.
Tässä on kyse seuraavista faktoista:
1. Hyvän alun jälkeen vuonna -08 Ferrari teki autoon muutoksia, jotka eivät toimineet Kimin kohdalla toivotulla tavalla.
2. Kimi kritisoi asiaa, jopa median välityksellä. Tämä oli erittäin harvinaista Kimin kohdalla ja jos Kimi tähän malliin kritisoi ongelmaa, jopa mediassa, niin tuskin oli tallin sisällä hiljaa.
3. Dome myöntää, että ongelma Kimin kohdalla oli tiedossa saksan kisasta eteenpäin.
4. Muutos, Kimin toistuvista pyynnöistä huolimatta ja Ferrarin tietäessä ongelmasta, tehdään vasta Ferrarin kotikisaan Monzaan.
Jos noiden faktojen pohjalta ei pysty päättelemään, että jotain hämärää tapahtui, niin sillehän ei voi mitään. Ei tässä mitään salaliittoteorioita vaadita. Perus politikointia ja asioiden järjestelyä.
Turha väittää, että kuskit ovat ne jotka päättävät asioista sen enempää teknisten asioiden suhteen kuin muutenkaan. Kuskit ovat keulassa olevia pelinappuloita. Shakin suhteen kutsuisimme heitä sotilaiksi. Tuhlattava luonnonvara, jotka ovat kuitenkin eniten näkyvissä. Alonso on Santanderin pelinappula, Shumi oli Ferrarin ja Marlboron pelinappula.
Asiat ei todellakaan ole yritysmaailmassa niin yksioikoisia, että kun tuo saa 10e, niin se on aina etusijalla verrattuna tuohon joka saa 8e
Tämän voisi kääntää salaliittoteoriaksi. Tuo edellisen pomon suosikki maksaa liikaa, hoidetaan se pois, jotta voimme pitää tämän halvemman.