Kuskien siirrot ja huhut vuodelle 2011

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Taispa Ferrarin inssit hieman ihmetellä ja epäilläkin Kimin haluamia ja toivomia asioita. Pointti nyt vaan oli se, että erilaiset oli tyylit ja toiveet, parhaimmillaan aina toisella meni hyvin ja toinen peesas sopivasti. Sinänsä varmasti Massan kannalta tilanne oli parempi mitä nykyisen tallikaverin kans. Jotta siinä mielessä olis ainakin Massan mielestä varmasti mukavampaa jos Kimi olisi tallikaverina.
 

Masa

Well-known member
Liittynyt
8.5.1999
Viestit
479
Eiköhän Ferrarilla tehty kaikki mahdollinen, että auto olisi saatu täysin sopivaksi Kimille. Ihme on, jos ei olisi tehty. Mm. syystä, että Ferrari investoi Schumin korvanneeseen Kimiin ison määrän rahaa.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Niinhän se oli ja vaikka Schumi olisi tiimiin jäänyt niin Felipe olisi joutunut siirtymään syrjään sillä Kimiä haluttiin tuolloin Ferrarille hintaan mihin hyvänsä.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Eiköhän Ferrarilla tehty kaikki mahdollinen, että auto olisi saatu täysin sopivaksi Kimille. Ihme on, jos ei olisi tehty. Mm. syystä, että Ferrari investoi Schumin korvanneeseen Kimiin ison määrän rahaa.
Ainakaan ne ei onnistunut siinä hyvin. Kimin palkannut tallipäällikkö erotettiin ja Alonson ( sekä Santaderin ) kanssa tehtiin sopimuksia jo 2008.
 

Masa

Well-known member
Liittynyt
8.5.1999
Viestit
479
Ainakaan ne ei onnistunut siinä hyvin.
Eivät ilmeisesti onnistuneet. Siis Ferrari - ja Kimi. Auton säätäminen kun on myös kuskin vastuulla, sitäkään ei sovi unohtaa.

Forumin yleisilmapiiriä aistineena, rohkenisikohan tässä yhteydessä ottaa esille sen mahdollisuuden, ettei Kimikään välttämättä onnistunut mitenkään parhaalla mahdollisella tavalla yrityksestään taltuttaa Maranellon vikuroiva ori? Ja se olisi omalta omalta osaltaan edesauttanut Alonson siirtymistä Ferrarille kaudeksi 2010.

Uskaltaako tällaista esittää ilman, että tarvitsee pelätä joukkolynkkausta palstan äänekkäimpien taholta?
 
Viimeksi muokattu:

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Kyllähän mielipiteensä saa esittää. Onhan tämä vapaa maa ja tietääkseni tämä on vapaa keskustelupalsta.:ahem: Laitetaan vielä että joskus voi oikeasti vain käydä niin että auto ei vain yksinkertaisesti ole hyvä vaikka mitä tekisi ja eihän se kuljettajan vika ole.
 

Masa

Well-known member
Liittynyt
8.5.1999
Viestit
479
Kyllähän mielipiteensä saa esittää. Onhan tämä vapaa maa ja tietääkseni tämä on vapaa keskustelupalsta.:ahem: Laitetaan vielä että joskus voi oikeasti vain käydä niin että auto ei vain yksinkertaisesti ole hyvä vaikka mitä tekisi ja eihän se kuljettajan vika ole.
Kuljettajalla on myös vastuu auton kehitystyössä. Eikä mikään vähäinen olekaan.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Eivät ilmeisesti onnistuneet. Siis Ferrari - ja Kimi. Auton säätäminen kun on myös kuskin vastuulla, sitäkään ei sovi unohtaa.

Forumin yleisilmapiiriä aistineena, rohkenisikohan tässä yhteydessä ottaa esille sen mahdollisuuden, ettei Kimikään välttämättä onnistunut mitenkään parhaalla mahdollisella tavalla yrityksestään taltuttaa Maranellon vikuroiva ori? Ja se olisi omalta omalta osaltaan edesauttanut Alonson siirtymistä Ferrarille kaudeksi 2010.

Uskaltaako tällaista esittää ilman, että tarvitsee pelätä joukkolynkkausta palstan äänekkäimpien taholta?
Tottakai voi hyvällä syyllä sanoa, ettei Kimi onnistunut puhumaan tarvittavassa määrin puolestaan. Ei onnistunut tai ymmärtänyt tarvitsevansa tästä peista taivuttaa. Eri asia sitten keitä vastaan hänen olisi pitänyt puolensa pitää ja olettiko Kimi asioiden vain hoituvan ajatellen sopivan auton olevan molempien niin hänen kuin tallinkin etu. Samaten Kimi oli varmasti huonosti varautunut tallin sisäisiin valtataisteluihin ja varmasti osin samoista syistä. Varmasti hän olisi tarvinnut vaikutusvaltaisen ja äänekkään puolestapuhujan tallin sisälle, lehdistön suuntaan jne. Tämän seikan Kimi aliarvioi - se on selvä. Luuli tulevansa kenties onnelliseen Ferrariperheeseen jotka muuten vain kantoivat kaikki stiletin kahvoja selässään. Eikä ymmärtänyt, että poskisuudelma ja rauha sielullesi ei tarkoittanutkaan ollenkaan hyvää.
 
Viimeksi muokattu:

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Eivät ilmeisesti onnistuneet. Siis Ferrari - ja Kimi. Auton säätäminen kun on myös kuskin vastuulla, sitäkään ei sovi unohtaa.
Kysehän ei ole sinällään säätämisestä, vaan auton rakenteeseen tehdyistä ratkaisuista.

Uskaltaako tällaista esittää ilman, että tarvitsee pelätä joukkolynkkausta palstan äänekkäimpien taholta?
Joukkolynkkaus on varmuus, sitä kannattaa syleillä, ei pelätä.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Tosiaan se suhmurointi ja pokkurointi ei Kimiä varmasti paljoa kiinnostanut ja tuollaiset valtataistelut ovat kyllä melkoisia kun niitä tulee Maranellossa. Olihan niitä jo Il Commendatoren aikanakin, mutta silloin vain pienemmät johtajat ja muut henkilökunnan tyypit taistelivat omissa taisteluissaan. Viihteellistyminen ja muu alkoivat kun muuan di Montezemolo tuli Ferrarille ja sen jälkeen meno on ollut kuin pörssiyhtiöiden ja pankkien debentuuri ja valtakirjataisteluissa.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Kysehän ei ole sinällään säätämisestä, vaan auton rakenteeseen tehdyistä ratkaisuista.
.
juuri näin. Eturipustusuudistuksessakin kyse oli, että se vei säätöikkunan Kimin toivomasta toiseen suuntaan eikä renkaslämpöongelmia saatu ratkaistua - toisin kuin Massan suhteen oli asia. Jos tosin ei ne hänelläkään napakymppiin menneet mutta paremmin. Sama tietenkin pätee koko autoon jos sitä ei viedä kyllin siihen suuntaan joka mahdollistaa kuskin ajotyylin.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Kimillä tosiaan homma meni vähän auton renkaiden suhteen hieman pieleen.
 

Masa

Well-known member
Liittynyt
8.5.1999
Viestit
479
Eiköhän kuskillakin ole oma sanansa sanottavana rakeenteellisien ratkaisujen suhteen, jos kykenee esittämään jonkinlaisia näkemyksiä asiasta. Kyse on viime kädessä kuljettajan työkalusta, joten päätäntävalta lienee pitkälti kuskilla itsellään.
 

Masa

Well-known member
Liittynyt
8.5.1999
Viestit
479
Tottakai voi hyvällä syyllä sanoa, ettei Kimi onnistunut puhumaan tarvittavassa määrin puolestaan. Ei onnistunut tai ymmärtänyt tarvitsevansa tästä peista taivuttaa. Eri asia sitten keitä vastaan hänen olisi pitänyt puolensa pitää ja olettiko Kimi asioiden vain hoituvan ajatellen sopivan auton olevan molempien niin hänen kuin tallinkin etu. Samaten Kimi oli varmasti huonosti varautunut tallin sisäisiin valtataisteluihin ja varmasti osin samoista syistä. Varmasti hän olisi tarvinnut vaikutusvaltaisen ja äänekkään puolestapuhujan tallin sisälle, lehdistön suuntaan jne. Tämän seikan Kimi aliarvioi - se on selvä. Luuli tulevansa kenties onnelliseen Ferrariperheeseen jotka muuten vain kantoivat kaikki stiletin kahvoja selässään. Eikä ymmärtänyt, että poskisuudelma ja rauha sielullesi ei tarkoittanutkaan ollenkaan hyvää.
Onkon näiden vihjailujen/väittämien tueksi esittää mitään muuta lähdettä kuin kirjoittajan oma pää?
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Forumin yleisilmapiiriä aistineena, rohkenisikohan tässä yhteydessä ottaa esille sen mahdollisuuden, ettei Kimikään välttämättä onnistunut mitenkään parhaalla mahdollisella tavalla yrityksestään taltuttaa Maranellon vikuroiva ori? Ja se olisi omalta omalta osaltaan edesauttanut Alonson siirtymistä Ferrarille kaudeksi 2010.
Olen itsekkin asiaa joskus ajatellut välttääkseni "sokean henkilöpalvonnan" johon en toivoisi sortuvani ja onhan selvää, että tangoon tarvitaan kaksi. Varmasti Kimi olisi voinut pelata pelinsä paremmin Ferrarin sisällä (henkilösuhteen, säädöt, yms.) ja tekihän hän yhden tai kaksi pahaa virhettäkin kauden 2008 kisoissa. Kuka tietää vaikka näiden virheiden välttämisellä hän olisi voinut taistella kauden 2008 mestaruudesta ja jos Kimi olisi voittanut toisen mestaruuden niin ehkä Massa olisi lähtenyt Kimin sijaan tallista. Tosiasia lienee, että Santanderin lihavaa rahatukkua ja sen mukana tullutta Lonsoa eivät mitkään Kimin ajot olisi voineet estää. Eikä myöskään Massan loukkaantumista, joka saattoi myöskin vaikuttaa Ferrarin päätöksen. Kyse oli vain siitä kumpi lähtee - Kimi vai Felipe.
 
Viimeksi muokattu:

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Eiköhän kuskillakin ole oma sanansa sanottavana rakeenteellisien ratkaisujen suhteen, jos kykenee esittämään jonkinlaisia näkemyksiä asiasta. Kyse on viime kädessä kuljettajan työkalusta, joten päätäntävalta lienee pitkälti kuskilla itsellään.
Nämä sanat ovat aina vaarallisia ja puhuvat sen puolesta että kirjoittaja ei oikeasti tiedä, mistä puhuu. Näinhän sitä voisi ajatella mutta onko näin. Puskista on helppo huudella.
 

Masa

Well-known member
Liittynyt
8.5.1999
Viestit
479
Nämä sanat ovat aina vaarallisia ja puhuvat sen puolesta että kirjoittaja ei oikeasti tiedä, mistä puhuu. Näinhän sitä voisi ajatella mutta onko näin. Puskista on helppo huudella.
No miten se asia sitten on? Älä suotta panttaa tietoasi.

Eli kuskilla ei ole sanavaltaa sen suhteen minkälaiseksi hänen autonsa kehitetään?
 

Masa

Well-known member
Liittynyt
8.5.1999
Viestit
479
Olivat kyllä ihan yleisesti esillä olleita asioita. ???
On vai? Jossain lajia käsittelevässä julkaisussakin kenties?

Olisin kiinnostunut tietämään enemmän Ferrarin sisäisistä taisteluista ja Kimin sorsimisesta. Luotettavasta lähteestä.

Ei olis linkillä heittää?
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
No miten se asia sitten on? Älä suotta panttaa tietoasi.

Eli kuskilla ei ole sanavaltaa sen suhteen minkälaiseksi hänen autonsa kehitetään?
Varmasti on johonkin rajaan asti. Mihin asti riippuu varmasti tallista, insinööreistä, tilanteesta ja luultavasti myös kuljettajan kyvystä/ halusta ajaa asiaansa/ pelata tallin sisäistä peliä.

Oma käsitykseni on, että Kimi antoi kaudella 2008 insinööreilleen selvää palautetta, siitä, että uusi eturipustus ei ole hyvä hänelle. Meni kuitenkin useita kilpailuja (ainakin 2) ennen kuin asia palautettiin Kimin toivomalle tolalle eli palattiin takaisin vanhaa ratkaisuun. Miksi niin kauan? Sitä en tiedä mutta tässä tapauksessa kuljettajalla ei ilmeisesti syystä tai kuudennesta ollut vaikutusmahdollisuutta työkalunsa teknisiin ratkaisuihin. Ehkä insinöörit uskoivat uuteen ratkaisuun kuin pukki suuriin sarviinsa ja sivuuttivat Kimin palautteen tai puhuivat hänet ympäri vielä jatkamaan sen kanssa. Mene ja tiedä.
 
Ylös