Kuskispekulaatiot 2024

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3060
No ei varmuudella mistään. Mutta kun miettii että toinen otti ennen nykyistä pestiään tallikaverilta selkeästi pataan useamman vuoden ajan ja toinen on muuten vaan sarjaan noussut rahasäkin turvin suht vaatimattomilla näytöillä, niin vähän epätodennäköiseltähän se tuntuu että yhtäkkiä olisi kummatkin kehityttyneet sarjan parhaiksi. Ei nyt mahdotonta tietysti.
En tietenkään väitä, että Alfalla olisi paras kuskipari, mutta meillähän ei ole mitään tietoa, että miten kukaan muukaan sillä autolla ajaisi. Se on aivan puhdasta omaa spekulaatiota.

Ja nyt Russell kyntää kisoissa vielä pahemmin, niin mikä sen status kuskimarkkinoilla sitten on?

Ja jos se auto ei omastakaan mielestä ole edes keskisakin auto, niin ei kai se kuski ole vaan paska sen takia, että ei aja podiumille tai edes pisteille sillä autolla?

Edit: ja Zhoun sponsorirahoista ei ole mitään todistetta missään. Låhinnä Sporttimediahan niitä juttuja lisäilee kaikkiin Zhouta koskeviin uutisiin, mutta alkuperäisissä sitä ei ole. Muutama taho niistä höpöttelee, esim Bradley, mutta näitä sponsoreita ei löydy tallin listoilta/auton logoista/pr-roinasta sekä kuski ja tallikin on kieltänyt niiden olemassa olon. Uskon ennemmin noita, kuin Sprotti.comia.ja jos se pitöisi paikkaansa, niin Zhou ajaisi loppuelämänsä ykkösissä, jos ei muualla, niin Haasilla, jonka koko budjetista ks summa olisi melkein komannes
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3060
Jos kuski toisi jonkun summan rahaa niin se kyllä näkyisi yhteistyökumppaneissa. Esim Checon mukana tuli Slimmin rahaa Red Bullille ja vissiin aika paljonkin, kun siellä näkyy useampia herran omistamien yritysten logoja autossa ja tallin materiaaleissa. Itse tunnistan ainakin Claron ja Telcelin, jotka on Telmexin osia, mutta veikkaan Interinkin olevan samaa rypästä. Voi noita olla enemmänkin.
Joka tapauksessa, jos Zhoukin olisi tuonut jonkun summan mukanaan, niin kyllä sekin näkyisi autossa ym. Vielä kun on noin pieni talli, niin jo paljon pienemmällä summalla saisi paljon enemmän näkyvyyttä kuin kärkitalleissa.
 

Muucconen

Well-known member
Liittynyt
2.9.2018
Viestit
1111
Jos kuski toisi jonkun summan rahaa niin se kyllä näkyisi yhteistyökumppaneissa. Esim Checon mukana tuli Slimmin rahaa Red Bullille ja vissiin aika paljonkin, kun siellä näkyy useampia herran omistamien yritysten logoja autossa ja tallin materiaaleissa. Itse tunnistan ainakin Claron ja Telcelin, jotka on Telmexin osia, mutta veikkaan Interinkin olevan samaa rypästä. Voi noita olla enemmänkin.
Joka tapauksessa, jos Zhoukin olisi tuonut jonkun summan mukanaan, niin kyllä sekin näkyisi autossa ym. Vielä kun on noin pieni talli, niin jo paljon pienemmällä summalla saisi paljon enemmän näkyvyyttä kuin kärkitalleissa.
Zhoun taloudellinen hyöty tallilleen ei välttämättä edes tarvitse näkyä kiinalaisina sponssitarroina auton kyljessä. Välittömästi Zhoun palkkaamisen jälkeen Alfa Romeo aloitti markkinoinnin kiinalaisille ainakin kolmen eri sikäläisen sosiaalisen median kautta, mikä luo uutta markkikenttää tallin olemassa oleville sponsoreille ja näkynee myös fanituotteiden myynnin määrässä. On tietysti paha mennä sanomaan minkälaisia rahamääriä se sitten tuottaa tallille, mutta potentiaali on valtava.
 

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
2476
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
Zhoun taloudellinen hyöty tallilleen ei välttämättä edes tarvitse näkyä kiinalaisina sponssitarroina auton kyljessä. Välittömästi Zhoun palkkaamisen jälkeen Alfa Romeo aloitti markkinoinnin kiinalaisille ainakin kolmen eri sikäläisen sosiaalisen median kautta, mikä luo uutta markkikenttää tallin olemassa oleville sponsoreille ja näkynee myös fanituotteiden myynnin määrässä. On tietysti paha mennä sanomaan minkälaisia rahamääriä se sitten tuottaa tallille, mutta potentiaali on valtava.
Aika heikoilla jäillä kävellään, jos tallin budjetti perustuu toiveisiin fanituotteiden myynnistä sekä tulevaisuuden mahdollisuudesta sponsoreihin. Toisin sanoen Sauber-Alfa ajattaa Zhouta olettamuksella, että kiinasta ehkä tulee iso sponsori muutaman vuoden kuluttua, kun Zhou on vaihtanut jo toiseen talliin. Niinpä niin. Ymmärrän kyllä, että jotenkin se on itselleen selitettävä täysin typerät ja perättömät väitteet, mutta tämä on jo pohjanoteeraus jopa sinulta.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
3937
Jos kuski toisi jonkun summan rahaa niin se kyllä näkyisi yhteistyökumppaneissa. Esim Checon mukana tuli Slimmin rahaa Red Bullille ja vissiin aika paljonkin, kun siellä näkyy useampia herran omistamien yritysten logoja autossa ja tallin materiaaleissa. Itse tunnistan ainakin Claron ja Telcelin, jotka on Telmexin osia, mutta veikkaan Interinkin olevan samaa rypästä. Voi noita olla enemmänkin.
Joka tapauksessa, jos Zhoukin olisi tuonut jonkun summan mukanaan, niin kyllä sekin näkyisi autossa ym. Vielä kun on noin pieni talli, niin jo paljon pienemmällä summalla saisi paljon enemmän näkyvyyttä kuin kärkitalleissa.
Heitäppä villi arvaus miksi Sargeant pyörii edelleen mukana (lähinnä seinissä) eikä ole oikeastaan ollut edes potku-uhan alla?

Zhoun sopimusasioista uutisoidessa lähestulkoon aina mainitaan taloudellisesta tuesta jotain ja nyt huhutaan että se olisi rahat loppu. Jopa Vasseurkin on tämän myöntänyt palkatessaan Zhouta että taloudelliset asiat painoivat vaakakupissa, mutta tätä sinä et vaan suostu millään sisäistämään.

Lähi-idässäkin varmasti kisataan puhtaasti urheilullisista syistä koska sieltähän kovimmat moottoriurheilufanit löytyvätkin eikä tietenkään rahalla ole osuuttaa asiaan koska niin vakuutetaan.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
3937
Ja nyt Russell kyntää kisoissa vielä pahemmin, niin mikä sen status kuskimarkkinoilla sitten on?
Mersu kiinnitti Russellin talliinsa ennen aikaisesti kauteen 2025 asti, yleensä tämä kertoo statuksesta kuskimarkkinoilla sen että tätä ei haluta päästää käsistä neuvottelemaan muiden tallien kanssa.
 

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
2476
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
Aika perusteeton purkaus taas puoleltasi. Kukaan ei ole tainnut verrata Zhouta Mazepiniin ennen sinua. Keskusteluhan lähti poskettomasta väittämästä, että Bottaksen ja Zhoun suoritus on absoluuttista maksimia mitä Alfa Romeolla on mahdollista tehdä. Kyllähän me kaikki tiedetään mitä näkökantaa sillä halutaan puolustaa. Uskonvahvikkeeksi on myös nostatettava Zhoun kyvykkyyttä. Eiks ni?
Ihan yhtä posketon väittämä se on sinunkin heittosi ja molemmat ovat yhtä kaukana totuudesta. Kumpaakaan ei nimittäin pysty osittamaan oikeaksi tai vääräksi. Toisekseen Zhoun suoritus ei voi olla auton absoluuttista maksimia, koska hän jää Valelle kisoissa. Omaa absoluuttista maksimiaan se voi kyllä olla.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
3937
Jos sen auton suoritus arvot on ollu koko kauden joko huonoin tai toiseksi huonoin. Niin mutka-, kuin suoranopeuksissa. Jarrutukset näyttää aika hurjilta useinkin ja mutkista ei päästä kovin hyvin ulos. Niin onko se tosiaan sun mielestä joku keski-/kärkipakan auto?

Edit: Tohon voi hyvin lisätä Haasin tasoset rengasongelmat. On ollut useita kisoja, joissa mikään rengas ei niillä ole toiminut
Miksi kerta toisensa jälkeen palaat selittelemään Sauberin auton ongelmia kun pitäisi puhua kuskien eroista suorituskyvyissä? Ongelmia löytyy esim Haasilla ja AlphaTaurillakin, mutta silti siellä on kuskit erottuneet.
 

Muucconen

Well-known member
Liittynyt
2.9.2018
Viestit
1111
Aika heikoilla jäillä kävellään, jos tallin budjetti perustuu toiveisiin fanituotteiden myynnistä sekä tulevaisuuden mahdollisuudesta sponsoreihin. Toisin sanoen Sauber-Alfa ajattaa Zhouta olettamuksella, että kiinasta ehkä tulee iso sponsori muutaman vuoden kuluttua, kun Zhou on vaihtanut jo toiseen talliin. Niinpä niin. Ymmärrän kyllä, että jotenkin se on itselleen selitettävä täysin typerät ja perättömät väitteet, mutta tämä on jo pohjanoteeraus jopa sinulta.
Tyypillistä Freakiä. Yhdistät sanomani aivan eri asiaan kuin mistä puhuin.

Aasian markkinoita on osattu hyödyntää jopa täällä kotimaassa potkupallon saralla, miksi sama ei voisi toimia formuloissakin.
https://www.ts.fi/urheilu/756188
 

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
2476
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
Miksi kerta toisensa jälkeen palaat selittelemään Sauberin auton ongelmia kun pitäisi puhua kuskien eroista suorituskyvyissä? Ongelmia löytyy esim Haasilla ja AlphaTaurillakin, mutta silti siellä on kuskit erottuneet.
Ja sinä kierrät taas samaa kehää. Sun mielestä Zhou on pakan heikoin lenkki, vaikka missään ei ole faktoja tämän luulon tueksi joka selkeästi kertoisi Zhoun tämän hetken tason. Sun väittämän perustuu vain ja ainoastaan olettamuksiin.
 

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
2476
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
Tyypillistä Freakiä. Yhdistät sanomani aivan eri asiaan kuin mistä puhuin.

Aasian markkinoita on osattu hyödyntää jopa täällä kotimaassa potkupallon saralla, miksi sama ei voisi toimia formuloissakin.
https://www.ts.fi/urheilu/756188
Kotimainen potkupallo on nappikauppaa formuloihin verrattuna. Autojen myynti kuskin naaman perusteella saattaa toimia henkilökohtaisessa sponsoroinnissa, mutta tallin budjettiin moisen sisällyttäminen olisi lähinnä typerää. Hyöty nimittäin seuraa myöhemmin eikä just silloin kun rahat pitäisi olla käytettävissä.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
3937
Ja sinä kierrät taas samaa kehää. Sun mielestä Zhou on pakan heikoin lenkki, vaikka missään ei ole faktoja tämän luulon tueksi joka selkeästi kertoisi Zhoun tämän hetken tason. Sun väittämän perustuu vain ja ainoastaan olettamuksiin.
Tästä Zhoun ja Bottaksen kaventuneesta tasoerosta on forumin ulkopuolellakin ollut juttua. Loppujen lopuksi on ihan sama mistä tasaeron kaventuminen johtuu, vaikeuttaa se Bottaksen asioita kuskimarkkinoilla kun pitäisi neuvotella sopimuksista nykyisen tai muiden tallien kanssa.

Viimeistään kauden jälkeen saadaan osviittaa siitä kuinka korkealle Sauberin parivaljakko arvostetaan. Tallipäälliköt pisteyttävät kuskit ja jos usko Bottakseen ja Zhouhun on niin vahva commilla sekä Freakilla niin varmasti löytyvät heittämällä top10stä, itse en usko että löytyy. Tallipäälliköillä nyt pitäisi olla jonkinnäköistä näkökulmaa kuskeista verrattuna forumisteihin, koska pyörittävät sarjan kuskirulettia.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
3937
Kotimainen potkupallo on nappikauppaa formuloihin verrattuna. Autojen myynti kuskin naaman perusteella saattaa toimia henkilökohtaisessa sponsoroinnissa, mutta tallin budjettiin moisen sisällyttäminen olisi lähinnä typerää. Hyöty nimittäin seuraa myöhemmin eikä just silloin kun rahat pitäisi olla käytettävissä.
Jos tallipäällikökin myöntää taloudelliset seikat painaneen palkatessaan Zhouta niin ei tässä pitäisi olla mitään epäselvää miksi Zhou ylipäätänsä sarjaan nousi.

https://the-race.com/formula-1/why-alfa-is-happy-to-admit-zhous-backing-a-pillar-of-2022-deal/

Guanyu Zhou’s financial backing was a “pillar” of Alfa Romeo’s decision to sign him for the 2022 Formula 1 season but it is “not the only one”, the team insists.

Giovinazzi said F1 is “ruthless” when money influences decisions, a stance Vasseur sympathised with to a degree.
Terveisin Fred Vasseur.
 

Muucconen

Well-known member
Liittynyt
2.9.2018
Viestit
1111
Kotimainen potkupallo on nappikauppaa formuloihin verrattuna. Autojen myynti kuskin naaman perusteella saattaa toimia henkilökohtaisessa sponsoroinnissa, mutta tallin budjettiin moisen sisällyttäminen olisi lähinnä typerää. Hyöty nimittäin seuraa myöhemmin eikä just silloin kun rahat pitäisi olla käytettävissä.
On kyse aika paljon laajemmasta markkinallisesta kokonaisuudesta kuin autojen myynnistä kuskin naaman perusteella.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8514
Sijainti
Helsinki
Toyota on vuodesta toiseen ollut Suomen myydyimpiä autoja, eikä sillä ole mitään tekemistä Kallen Rovanperällä.
 

the_jake

Well-known member
Liittynyt
12.3.2014
Viestit
201
Sijainti
Lappeenranta
Jos kuski toisi jonkun summan rahaa niin se kyllä näkyisi yhteistyökumppaneissa. Esim Checon mukana tuli Slimmin rahaa Red Bullille ja vissiin aika paljonkin, kun siellä näkyy useampia herran omistamien yritysten logoja autossa ja tallin materiaaleissa. Itse tunnistan ainakin Claron ja Telcelin, jotka on Telmexin osia, mutta veikkaan Interinkin olevan samaa rypästä. Voi noita olla enemmänkin.
Joka tapauksessa, jos Zhoukin olisi tuonut jonkun summan mukanaan, niin kyllä sekin näkyisi autossa ym. Vielä kun on noin pieni talli, niin jo paljon pienemmällä summalla saisi paljon enemmän näkyvyyttä kuin kärkitalleissa.
Onhan siellä noita kiinalaisten "yhteistyökumppanien" tarroja, tiedot voi tarkastaa hyvin yksinkertaisesti jopa tiimin kotisivuilta.
Esimerkiksi tuo Ambrosial on kiinan suurimman maitotuotteiden valmistajan jogurttimerkki ja SenseTime on kiinalainen tekoälyfirma. Ambrosialin logot löytyvät eturenkaiden ilmanohjaimista/mitkä roiskeläpät nuo ovatkaan ja SenseTimen logo on auton pontooneissa.

Mitä asiaan tulee, niin kyllä olen muiden kirjoittajien kanssa samaa mieltä siitä, että Bottas on ajanut tällä kaudella heikosti. Tallikaveri ei todellakaan ole mikään huippukuski ja ero häneen on aivan liian pieni. Bottas on itseasiassa ajanut mielestäni tällä kaudella 3 hyvää kisaa, niistäkin Kanadan tulos vesittyi turva-autoon. On toki ollut vikaa muuallakin kuin pelkästään kuskissa, mutta ei Bottas ole tehnyt mitään sellaista, joka nostaisi hänen osakkeitaan. Meininki vaikuttaa enemmän sellaiselta kohta eläköityvän kuskin "ajellaan sopimus loppuun ja jäähdytellään" meiningiltä. Suhteutettuna siihen kuinka paljon kuljettajalla on kokemusta Bottas on ollut tällä kaudella varsin mieletäni gridin kolmenneksi heikoin kuljettaja. Ainoastaan Stroll ja Magnussen ovat suoriutuneet heikommin. Jos suorittaminen ei parane, en näe mitään syytä miksi noin 10 miljoonaa kaudessa palkkaa nauttivan Bottaksen sopimusta jatkettaisiin ensi kauden jälkeen, kun samaan aikaan 20 miljoonaa mukanaan tuova kuljettaja ajaa hyvin samankaltaisia tuloksia ja suorittaa paikoin paremmin.
 

Muucconen

Well-known member
Liittynyt
2.9.2018
Viestit
1111
Ihan yhtä posketon väittämä se on sinunkin heittosi ja molemmat ovat yhtä kaukana totuudesta. Kumpaakaan ei nimittäin pysty osittamaan oikeaksi tai vääräksi. Toisekseen Zhoun suoritus ei voi olla auton absoluuttista maksimia, koska hän jää Valelle kisoissa. Omaa absoluuttista maksimiaan se voi kyllä olla.
Voi veljet :) Esitän kertauksen vuoksi poskettoman väitteeni: ”Yleinen käsitys kuitenkin on ettei Zhou ole sitä nuorten kuljettajien terävintä kärkeä.”

Olihan se rajusti sanottu.
 

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
2476
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
Voi veljet :) Esitän kertauksen vuoksi poskettoman väitteeni: ”Yleinen käsitys kuitenkin on ettei Zhou ole sitä nuorten kuljettajien terävintä kärkeä.”

Olihan se rajusti sanottu.
Posketon väittämä

Keskusteluhan lähti poskettomasta väittämästä, että Bottaksen ja Zhoun suoritus on absoluuttista maksimia mitä Alfa Romeolla on mahdollista tehdä.
Montako eri posketonta väittämää haluat oikein esittää?

Tuohon viimeisimpään poskettomaan väittämään olen jo vastannut, mutta kertauksena vielä. En ole missään väittänytkään Zhoun olevan nuorison terävintä kärkeä. Rajusti siis osui vain pilkka omaan nilkkaasi, nyyh. Lisäksi kirjoitin, että sinä ja boifrendisi Hallikainen mielellään annatte kuvan Zhousta olevan pelkkä maksukuski ja tasoltaan surkeaakin surkeampi. Teidän mielestänne kiinalainen ei voi millään oppia ajamaan formulaa, kun ei ole osannut sitä neljä-viisi vuotta sitten. Edelleenkin, Zhou ajaa toista kauttaan ykkös-formuloissa ja hänellä on ollut vain yksi tallikaveri johon verrata. Hänen tämän hetkistä todellista tasoaan on siis todella vaikea lähteä arvioimaan. Joko hän on parempi kuin te haluatte hänen olevan tai sitten Bottas alisuorittaa. Siinä ovat vaihtoehdot. Kumpikin vaihtoehdoista on ihan yhtä oikeassa ja väärässä, koska todellisuutta emme tiede. Tekään ette sitä tiedä.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös