Yksittäisiä huonoja kisoja tulee kaikilta, mutta esim Singapore oli sellainen mikä ei sopinut Red Bullin autolle laisinkaan. Jos nyt vaikka pohtii sitä miksi Perez on yleensä alkukaudesta pysynyt paremmin Verstappenin kyydissä. Auto on kauden alussa "raakile" jota kehitetään pitkin kautta nopeammaksi päivityksillä ja nimenomaan Red Bullin kohdalla auton keventämisellä. Jos Verstappen on valittanut auton käyttäytymisestä niin hän on yleensä toivonut autoon parannuksia kun taas Perezin kohdalla hän on valittanut niistä parannuksista, jotka ovat oikeasti tuoneet suorituskykyä autoon mm. auton keventämisellä., mutta Perezin kyvyt loppuvat kesken ulosmitatakseen suorituskyky autosta.
Perez varmaan haluaisi että auto olisi samanlainen kauden alusta asti, mutta se ei ole mahdollista jos autosta pitää repiä lisää vauhtia kun muutkin tallit kehittyvät. Jollei ymmärrä mitä hyötyjä esimerkiksi auton keventäminen tuo moottoriurheilussa niin minulta loppuu rautalanka työkalupakista.
Jos se paino olis ollu ratkaiseva tekijä, niin Checo olisi syönyt viikon pullaa ja saanut sitä kautta painon kohdilleen. Se itse paino tuskin on ollut mikään merkittävä tekijä, kun puhutaan muutamasta kilosta suuntaan tai toiseen.
Autoa kehitetään eri osa-aluiden suhteen ja siitä myös opitaan koko ajan lisää, joka näkyy mm parempina säätöinä kauden edetessä. Varsinkin kauden alussa tallikin vielä opettelee tuntemaan autoa ja löytää siitä uusia lähestymistapoja.
Mutta eka versio oli selvästi paremmin Checon ajettavissa.
Kun 5km matkalla erot on jotain kymmenyksiä, niin ne erot on joitakin senttejä per mutka, tai vastaavia hyvin pueniä.eroja esim jarruissa tai ulostuloissa ja se joka saa sen auton menemään juuri oikeaa linjaa pitkin pärjää.
Osa on myös itseluottamuksessa ja luottamuksessa autoon, kun tullaan 300kmh mutkaan ja ollaan aivan pidon äärrajoilla, niin kuka sen hanskaa parhaiten, yleensä myös pärjää parhaiten. Jos autoon ei luota 100%, niin hankalaa on, kun se sattuu joka tapauksessa pirusti, kun tömähtää rengaskasaan kahtasataa.