Kuskispekulaatiot 2025: Silly season

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5468
Kaikki merkit viittaavat kuitenkin siihen, että Mercedes haluaa vakavissaan nostaa Antonellin omaan talliinsa jo ensi kaudeksi. Jos talli olisi halunnut Sainzin, niin se sopimus olisi tehty jo kauan sitten. Veikkaan Sainzin vielä vähän toivovan yllättävää kutsua Mersun rattiin, mutta todennäköisesti hän menee joko Alpinelle tai Williamsille. Mikä lie siinä Audissa, ettei hän ole kiinnostunut heidän tarjouksestaan.

Itse toivon Mick Schumacherin saavan toisen tilaisuuden aiempaa terveemmässä ympäristössä. Harmi että Audi kiinnitti jo Hülkenbergin tämän passin vuoksi, sillä jos Mick ei pääse Alpinelle, niin voi kyllä tehdä tiukkaa päästä Williamsillekaan.

Bottaan kannalta on huono enne, että uutta ukkoa tunkee jonossa edelle niin vasemmalta kuin oikealtakin.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5468
Youtuben puolella tuli vastaan spekulaatio, jossa Sainz menisi kahden vuoden sopimuksella Mersulle ja Alpinen siirtyessä mahdollisesti Mersun moottoreihin kaudeksi 2026, voisi Antonelli mennä samassa paketissa jo ensi kaudeksi Alpinelle. Ei nyt täysin mahdotonta, mutta uskoisin ennemmin ajelevan vielä kauden F2:ssa ennen Alpinelle nousua.
Flavio on sen verran brutaali kaveri, että hän ei mitään alisuorittavaa keltanokkaa ota talliin – eikä varsinkaan Gaslyn tallikaveriksi. Uskon vahvasti heidän toivelistallaan lukevan kolme nimeä: Sainz, Schumacher, Bottas.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3782
Mick olisi mielenkiintoista nähdä kyllä uudestaan ratissa ja varmasti tulisi myös tulosta. Guntherin jutut oli niin yliampuvia aikanaan ja jauhoihan nykyisestä tallipääliköstäkin aivan samaa, että tämän kanssa ei pysty työskenetelemään ollenkaan, kun tätäkin yritti savustaa ulos. Mutta mites kävikään, kun tämä pääsi ruoriin. Talli on käytännössä historiansa parhaimmassa kunnossa, kun Foockman on heitetty roskiin.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4320
Mikä lie siinä Audissa, ettei hän ole kiinnostunut heidän tarjouksestaan.
Ei tätä juurikaan tarvitse edes spekuloida, Sauberin kehityskyky pitkin kautta viimevuosina on ollut surkea. Tallin rakentamiseen menee useampi vuosi vaikka rahaa olisi käytössä "rajattomasti" ja tilannehan on nyt budjettikaton myötä täysin eri.

En minäkään menisi Audille jos vain muita vaihtoehtoja on tarjolla. Sama pätee Valtteriin, Audi on viimeinen kortti hänellekkin..
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5468
Ei tätä juurikaan tarvitse edes spekuloida, Sauberin kehityskyky pitkin kautta viimevuosina on ollut surkea. Tallin rakentamiseen menee useampi vuosi vaikka rahaa olisi käytössä "rajattomasti" ja tilannehan on nyt budjettikaton myötä täysin eri.
No menee, menee, mutta voimme myös käyttää esimerkkinä Sauberin aikakautta BMW:n omistuksessa.

Tuolloin talli aloitti välittömästi nousujohteisen kehityksen ja saavutti palkintosijoja jo ensimmäisellä kaudellaan BMW:n kanssa. Seuraavalla kaudella se oli valmistajien sarjassa kakkosena sen jälkeen, kun McLaren tuli suljetuksi pois valmistajien MM-sarjasta vakoiluskandaalin seurauksena. Positiivinen kehitys jatkui myös kolmannella kaudella, ja Sauber nousi viimein GP-voittajien joukkoon ja Kubica taisteli pitkään myös kuljettajien maailmanmestaruudesta.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4599
Ei tätä juurikaan tarvitse edes spekuloida, Sauberin kehityskyky pitkin kautta viimevuosina on ollut surkea. Tallin rakentamiseen menee useampi vuosi vaikka rahaa olisi käytössä "rajattomasti" ja tilannehan on nyt budjettikaton myötä täysin eri.

En minäkään menisi Audille jos vain muita vaihtoehtoja on tarjolla. Sama pätee Valtteriin, Audi on viimeinen kortti hänellekkin..
Audi on ollut Bottaksen ykkösprioriteetti, vasta kun tallista tuli selviä merkkejä ettei miehestä olla kiinnostuneita niin luonnollisesti laittoi verkot vesille.

Näkisin Audin olevan Sainzin pelastuslautta pitkällä ja rahakkaalla diilillä, jos odottaminen ei tuota tulosta. Sainz varmastikin kyttää Mersun sekä Red Bullin tilanteita, joissa tuntuu tilanne elävän vieläkin.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4599
No menee, menee, mutta voimme myös käyttää esimerkkinä Sauberin aikakautta BMW:n omistuksessa.

Tuolloin talli aloitti välittömästi nousujohteisen kehityksen ja saavutti palkintosijoja jo ensimmäisellä kaudellaan BMW:n kanssa. Seuraavalla kaudella se oli valmistajien sarjassa kakkosena sen jälkeen, kun McLaren tuli suljetuksi pois valmistajien MM-sarjasta vakoiluskandaalin seurauksena. Positiivinen kehitys jatkui myös kolmannella kaudella, ja Sauber nousi viimein GP-voittajien joukkoon ja Kubica taisteli pitkään myös kuljettajien maailmanmestaruudesta.
Nykyään tuntuu kehitykset tapahtuvan melko loikkauksina, viimeisimpänä Mclaren hänniltä kärkeen sekä Mersu keskisakista kärkeen. Mclaren uinut niin monta vuotta syvissä vesissä, mutta nyt aivan toisessa päässä. Toki Mersulla vielä vähän todistettavaa pysyykö useammilla radoilla siellä. Tähän päälle vielä sääntöjen resetointi niin tiedä mitä tapahtuu 2026.
 

nese

Well-known member
Liittynyt
3.9.2011
Viestit
1034
Flavio on sen verran brutaali kaveri, että hän ei mitään alisuorittavaa keltanokkaa ota talliin – eikä varsinkaan Gaslyn tallikaveriksi. Uskon vahvasti heidän toivelistallaan lukevan kolme nimeä: Sainz, Schumacher, Bottas.
Onhan Flavio nostanut ainakin Schumacherin, Kovalaisen ja Piquet juniorin kokemattomina omaan tallinsa. Kuulostaa nimenomaa Flaviolta ottaa Antonelli talliin ja kiemurrella itsensä pojan manageriksi tai jotain muuta vastaavaa henkilökohtaista hyötyä. Sen sijaan parhaat päivät nähnyt Bottas tai Mick jota kukaan muukaan ei huoli ei kuulosta lainkaan Flaviolta.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9263
Kaudella 2022 Alfa Romeon heikon kehityksen voi myös pistää paljon sen piikkiin, että talli pääsi kauden alusta alkaen auton tavoitepainoon, samalla kun muilla talleilla oli ylipainoa autossaan. Kauden kestäessä sitten muutkin pääsivät sille painotasolle, mille pitikin päästä ja näin Alfa Romeo kärsi siis siitä, että oli onnistunut talvella muita paremmin.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3782
Sen jälkeen, kun Audi alkanut ottamaan tallissa ohjia, niin mikään ei ole ainakaan näkyvästi mennyt eteenpäin. Tiedä sitten mitä vaikutuksia sillä on ollut, mutta esim Valen kisainssin vaihto oli aikamoinen temppu, joka vaikuttaa ulospäin myös huonolta päätökselta. Tietysti renkaan mutterit on korjattu, mutta tuntuu siihen jäävän tän kauden saavutukset.
Kun jotain aikojakin vertaili viime kauteen, niin ei sieltä juuri autoa ainakaan nopeammaksi ole saatu. Itävallassakin Valen aika melkein pari kymmenystä viime vuotista hitaampi.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4599
Sen jälkeen, kun Audi alkanut ottamaan tallissa ohjia, niin mikään ei ole ainakaan näkyvästi mennyt eteenpäin. Tiedä sitten mitä vaikutuksia sillä on ollut, mutta esim Valen kisainssin vaihto oli aikamoinen temppu, joka vaikuttaa ulospäin myös huonolta päätökselta. Tietysti renkaan mutterit on korjattu, mutta tuntuu siihen jäävän tän kauden saavutukset.
Kun jotain aikojakin vertaili viime kauteen, niin ei sieltä juuri autoa ainakaan nopeammaksi ole saatu. Itävallassakin Valen aika melkein pari kymmenystä viime vuotista hitaampi.
Siitä lähtien kun Audi ilmoitti tulevansa sarjaan '26, oli selvää että välivuodet tulevat nimenomaan olemaan välivuosia, ja ne jotka autoja kuskaavat '23-'25, on se heille melkoinen tyhjä arpa. Jostain syystä vielä tänäkin vuonna Bottas ja Zhou himoitsivat jatkoa tässä tallissa vaikka vaihtoehtoja on ollut saatavilla vaikka kuinka. Hulkki aikoo hypätä pois nosteessa olevasta Haassista ja pistää kätensä tähän "paskakasaan" ensi vuonna. Vaikka meno näyttää parhaillaan tältä niin tuskin se tulee olemaan sitä '26.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5130
Siitä lähtien kun Audi ilmoitti tulevansa sarjaan '26, oli selvää että välivuodet tulevat nimenomaan olemaan välivuosia, ja ne jotka autoja kuskaavat '23-'25, on se heille melkoinen tyhjä arpa. Jostain syystä vielä tänäkin vuonna Bottas ja Zhou himoitsivat jatkoa tässä tallissa vaikka vaihtoehtoja on ollut saatavilla vaikka kuinka. Hulkki aikoo hypätä pois nosteessa olevasta Haassista ja pistää kätensä tähän "paskakasaan" ensi vuonna. Vaikka meno näyttää parhaillaan tältä niin tuskin se tulee olemaan sitä '26.
Missään välivuosissa ei ole mitään järkeä, sillä gäppiä kasvaa vain lisää kiinnikurottavaksi. Audi on tehnyt jo muutoksia tallin rakenteeseen ja ei nämä nyt mitään järin mahtavia ole olleet. Se että haalarissa muuttuu logo Audiksi, ei tuo tippaakaan vauhtia lisää. Ja kun kyseessä on vielä uudella moottoriyksiköllä harjoittelu, niin tulee silläkin osastolla tukkaan ihan huolella.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8722
Sijainti
Vantaa
Missään välivuosissa ei ole mitään järkeä, sillä gäppiä kasvaa vain lisää kiinnikurottavaksi. Audi on tehnyt jo muutoksia tallin rakenteeseen ja ei nämä nyt mitään järin mahtavia ole olleet. Se että haalarissa muuttuu logo Audiksi, ei tuo tippaakaan vauhtia lisää. Ja kun kyseessä on vielä uudella moottoriyksiköllä harjoittelu, niin tulee silläkin osastolla tukkaan ihan huolella.
Juuri näin. Miksi antaa tahallaan etumatkaa muihin
Outo logiikka.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5468
Totta kai myös organisaation on ensin kehityttävä ennen kuin se alkaa näkyä autossa. Audi on tehnyt joitakin henkilöstövaihdoksia tällä kaudella, ja se alkaa toivottavasti tuottaa hedelmää jo ensi vuonna. Tilanne tulee varmasti rauhoittumaan tallin sisällä piakkoin, jotta kaikki saavat työrauhan kauden 2026 auton suunnitteluun hyvissä ajoin. Ensi vuoden tilanne on aivan erilainen ja voi olla turhaa odottaa Sauberilta vielä mitään suurta.
 

Muucconen

Well-known member
Liittynyt
2.9.2018
Viestit
1313
Ja oletettavasti Audi haluaa asettaa paukut 2026 sääntömuutoksia palvelevalle kehitystyölle sen sijaan, että virittäisivät nykyistä pulkkaa.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8722
Sijainti
Vantaa
Ja oletettavasti Audi haluaa asettaa paukut 2026 sääntömuutoksia palvelevalle kehitystyölle sen sijaan, että virittäisivät nykyistä pulkkaa.
Ai että kehittämällä tuulitunnelissa ja simulaatiolla taataan auton nopeus 2026. Ilman käytännön testausta auton nopeus on arvoitus. Aivan varmasti yrittäjävät täydellä teholla kehittää, mutta metsään ovat menneet. Yksikään kehityspalikka ei ole tuonut kummoista kehitysloikkaa tällä kaudella. Nyt alkaa olla jo kiire, jos meinaavat 2026 menestyä.
 

Muucconen

Well-known member
Liittynyt
2.9.2018
Viestit
1313
Ai että kehittämällä tuulitunnelissa ja simulaatiolla taataan auton nopeus 2026. Ilman käytännön testausta auton nopeus on arvoitus. Aivan varmasti yrittäjävät täydellä teholla kehittää, mutta metsään ovat menneet. Yksikään kehityspalikka ei ole tuonut kummoista kehitysloikkaa tällä kaudella. Nyt alkaa olla jo kiire, jos meinaavat 2026 menestyä.
No lueppa myös SJ:n viesti tuossa yllä niin ehkä hoksaat. Talli on murrosvaiheessa. En usko homman toimivan niin, että päätetään hiki päässä kehittää autoa, vaan ensin on uudistettava organisaatio piskuisesta Sauberista Audiksi.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3782
Saattaa myös olla, että kulisseissa kehitystä on siirretty jo tulevaisuuteenkin. Selvästi vähiten ollut päivityksiä tällä kaudella myös tallilla.

Mutta varikkotyöskentelystä lähtien ollaan huomattavasti aiempia vuosia hitaampia.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4599
Ai että kehittämällä tuulitunnelissa ja simulaatiolla taataan auton nopeus 2026. Ilman käytännön testausta auton nopeus on arvoitus. Aivan varmasti yrittäjävät täydellä teholla kehittää, mutta metsään ovat menneet. Yksikään kehityspalikka ei ole tuonut kummoista kehitysloikkaa tällä kaudella. Nyt alkaa olla jo kiire, jos meinaavat 2026 menestyä.
Kukaan tuskin odottaa kaudelta '26 menestystä esim podiumin muodossakaan, mutta tuskin kukaan olettaa Audin olevan nollakerhossa, koska Sauber on sitä nyt. En usko Ferrarin myllyillä operoivan kärryn olevan Audin asialistalla kärkipäässä tänä ja ensi vuonnakaan kun organisaatio muotoutuu Audin tehdastalliksi '26.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8722
Sijainti
Vantaa
No lueppa myös SJ:n viesti tuossa yllä niin ehkä hoksaat. Talli on murrosvaiheessa. En usko homman toimivan niin, että päätetään hiki päässä kehittää autoa, vaan ensin on uudistettava organisaatio piskuisesta Sauberista Audiksi.
Juuri näin. Ei ne tähtää vuoteen 2026, vaan realistisesti 2030-32. Eli tämä sääntöloikka on mennyt jo umpeen jo vuosi pari sitten. Nyt Audin pitäisi kehittyä radalla eikä rakentaa infraa. Tuolla nykyisellä infralla rakennetaan valitettavasti muutos autoa. Siksi Sainz ei sinne mene eikä taidan oikein kukaan haluta. Kertoo jotain organisaation kyvystä kehittää autoa lähivuosina.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös