Kuskispekulaatiot 2026: Tuolit täynnä

Bukko

mielikuvitusukko
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
4610
Sijainti
Salo/Espoo/Rooma
Unkarin jälkeen ovat huhut Hamiltonin lopettamisesta tähän kauteen kasvaneet. Ferrari näyttäisi haluavan pitää Hamiltonin ja koittaa nyt tehdä 2026 autosta Hamiltonille sopivan. Leclerckin korvapuusti?
Ota tästä nyt sitten selvää. Verstappenista sanotaan ettei autoa voi suunnitella kuskille vaan nopeaksi, toisaalta Ferrari suunnitellut autoa Massalle ja Alonsolle ja Vettelille jo ammoisista ajoista lähtien. Vettelin sukelluskin loppui siitä että tuki loppui.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
6177
En oikein tiedä miksi Leclercin kannattaisi vaihtaa maisemaa Ferrarilta. Nimeä ei ole tarpeeksi Mclarenille tai Mersulle syrjäyttämään Russell/Norris/Piastri.
Aina ei tarvitse olla markkinoiden halutuin kuski. Riittää, että joku vaihtaa ensin maisemaa ja että olet seuraavaksi paras. Schumi voitti kaksi mestaruutta putkeen Benettonilla ja lähti sen jälkeen Ferrarille, joka oli samaisten kahden vuoden aikana voittanut vain kaksi osakilpailua. Schumin tilalle Benettonille tuotiin molemmat Ferrari-kuskit: paperilla aivan uskomaton pulla sekä Bergerille että Alesille.

Suomalaiset tietenkin muistavat myös Heikki Kovalaisen kovan kohtalon, kun hän sai potkut Renault'lta Alonson paettua takaisin sinne, ja joutui sen jälkeen vastentahtoisesti McLarenille selkeästi parempaan autoon.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
6333
Ota tästä nyt sitten selvää. Verstappenista sanotaan ettei autoa voi suunnitella kuskille vaan nopeaksi, toisaalta Ferrari suunnitellut autoa Massalle ja Alonsolle ja Vettelille jo ammoisista ajoista lähtien. Vettelin sukelluskin loppui siitä että tuki loppui.
Vettelille ennen kaikkea annettiin tukea. Leclerc julistettiin julkisesti Vettelin kakkoskuskiksi, mutta tämä ei piitannutkaan Ferrarin marssijärjestyksestä vaan lähetti tämän Aston Martinille painimaan Strollin kanssa.

Sitä samaahan on sanottu Red Bullillakin että autoa koitetaan tehdä myös kakkoskuskille sopivaksi. Toisin sanoen, autoa yritetään muokata ajettavaksi lahjattomalle ettei auton suorituskyky kärsisi tarpeettomasti. Kaikkihan hybridi-Mersuja ja Mclareneita tekisivät, jos auton perustuskivet olisivat niin hyvin tehty.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
5078
Gaslykin kertoo, että RBllä on kakkoskuskilla erikoinen asema, mutta ei voi kertoa sen enempää, kuin, että Yuki on pahassa tilanteessa siellä.
Kertoo paljon, kuten Alboninkin kertomat ja sekin että Yuki ajaa jollakin hishoric-sarjan versiolla, kun vertaa Maxiin. Tosin näin talli saa todennäköisesti puristettua budjettiin muutamat uudet kehitysosat kauden aikana ja maximoitua suorituskykyä.

https://racingnews365.com/pierre-gasly-on-yuki-tsunoda-struggles-at-red-bull-i-know-some-stuff-that-cant-be-said
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1464
niin tallissa kuitenkin on yksi yli-ikäinen markkinointipäällikkö, jonka alisuorittamista ei katsota montaa vuotta.
Niinpä. Luuliko ne Ferrarilla, että melkein pappa laittaa Lecrecin ojennukseen.
Jos Hamin meno jatkuu samanlaisena, "myynninedistäjähemmo" alkaa näyttää myynninestäjältä.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
6333
Gaslykin kertoo, että RBllä on kakkoskuskilla erikoinen asema, mutta ei voi kertoa sen enempää, kuin, että Yuki on pahassa tilanteessa siellä.
Kertoo paljon, kuten Alboninkin kertomat ja sekin että Yuki ajaa jollakin hishoric-sarjan versiolla, kun vertaa Maxiin. Tosin näin talli saa todennäköisesti puristettua budjettiin muutamat uudet kehitysosat kauden aikana ja maximoitua suorituskykyä.

https://racingnews365.com/pierre-gasly-on-yuki-tsunoda-struggles-at-red-bull-i-know-some-stuff-that-cant-be-said
Mahtaako Gasly viitata siihen kun hän meni sanomaan haluavansa laittaa voittavan auton jousituksen uusiksi, mutta sen sijaan tulikin kenkää . Ironista tässä on se että kakkoskuskit joskus vaatimalla vaativat näitä historic-versioita joista kehitys on jo ajanut ohitse.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4302
Gaslykin kertoo, että RBllä on kakkoskuskilla erikoinen asema, mutta ei voi kertoa sen enempää, kuin, että Yuki on pahassa tilanteessa siellä.
Kertoo paljon, kuten Alboninkin kertomat ja sekin että Yuki ajaa jollakin hishoric-sarjan versiolla, kun vertaa Maxiin. Tosin näin talli saa todennäköisesti puristettua budjettiin muutamat uudet kehitysosat kauden aikana ja maximoitua suorituskykyä.

https://racingnews365.com/pierre-gasly-on-yuki-tsunoda-struggles-at-red-bull-i-know-some-stuff-that-cant-be-said
Sama Gasly jolla alkoi ratti väpättää Helmutin antaessa painetta, ja jäi Maxista kierroksella kisoissa? Olisiko samanlaisia "salaisuuksia" kun Mika Salolla Unkarissa 99, mistä ei puhuta ikinä, Salon sanoin.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
5078
Viimeksi muokattu:

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
3085
Nyt Lawson kertoo, että joutui testaamaan säätöjä, niissä harvoissa kisoissa, joissa sattui olemaan. Ei paljoa ole kakkosmiehellä omaa saumaa mihinkään.

Sinänsä jännä, että ajaa junnutallissa ja aukaisi suunsa kesken kauden. Liekö ensivuoden palli jo vipattaa ja tuoli on menossa pahveineen jollekin muulle.

https://www.gpblog.com/en/news/naive-lawson-launches-fierce-accusation-against-red-bull-racing
Lawsonin kohtelu kyllä näin jälkikäteen kieltämättä vähän jännää. Voi olla että tuossa oli jotain politiikkaakin taustalla.

Siitä voi toki olla montaa mieltä olisiko tuota paikkaa ansainnut alunperinkään, mutta kun kerran moinen valinta tehtiin, niin jännä ettei annettu kunnon mahdollisuutta.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
6333
Nyt Lawson kertoo, että joutui testaamaan säätöjä, niissä harvoissa kisoissa, joissa sattui olemaan. Ei paljoa ole kakkosmiehellä omaa saumaa mihinkään.

Sinänsä jännä, että ajaa junnutallissa ja aukaisi suunsa kesken kauden. Liekö ensivuoden palli jo vipattaa ja tuoli on menossa pahveineen jollekin muulle.

https://www.gpblog.com/en/news/naive-lawson-launches-fierce-accusation-against-red-bull-racing
Ajattelikohan Lawson että kun hän toimii koekaniinina niin pisteiden lasku alkaa vasta kesätauon jälkeen kuten Mersullakin joten olisi ollut turvassa? Totta kai Lawson haki koekaniinina helpotusta omaan tilanteeseen. Miksi muuten edes olisi tarvinnut ruveta kokeilemaan radikaalisia säätöjä jos homma on hanskassa? Selittelyn makua.

Lawsonin pesti jäi lyhyeksi, koska jo talvitesteistä huomattiin että hommasta ei tule mitään. Nyt Red Bullilla ei kuitenkaan kehdata vaihtaa kuskia jatkuvasti kun on huomattu sen olevan turhaa. Täytyy myös muistaa kuinka paljon Lawsonin henkselit paukkuivat ennen talvitestejä. "Ansaitsi" pestin ennen Tsunodaa koska oli omien sanojensa mukaan myllyttänyt tätä junnusarjoissa, mitä nyt joutui Tsunodan myllyttämäksi ykkösissä. Eikä myöskään uskonut selityksiin sopeutumisesta vaan ammattilaisen tehtävä on sopeutua.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9486
Sikäli ikävään tilanteeseen Lawson joutui, että kauden alkaessa oli neljä rataa, missä hän ei ollut ajanut kilpaa, ja sekä Melbourne että Shanghai (eli ne kisat, jotka hän ajoi Red Bullilla) kuuluivat tähän joukkoon. Loppukauden radat ovat tuttuja kahden edelliskauden F1-kisoista, muut Euroopan ja Lähi-idän kisat F2-sarjasta sekä Suzuka, jossa hän ajoi Super Formulalla. Eli kahden aiemmin mainitun lisäksi outoja ratoja olivat siis Miami ja Montreal.

Ei tuo tietysti täydestä selityksestä mene, mutta jos kokee juuri ratojen oppimisen heikkoudeksi, sillä voi olla oma vaikutuksensa.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4302
Tykkään kanssa kovasti Lawsonin lausunnoista. Tässä muutama hyvä:

"He’s had his time. Now it’s my time.” Lawson Tsunodasta, kun sai Red Bull pestin.

"I think as drivers, we're professionals, we have to adapt to whatever we're driving" Lawson Red Bullin autosta.
 

Bukko

mielikuvitusukko
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
4610
Sijainti
Salo/Espoo/Rooma
Tykkään kanssa kovasti Lawsonin lausunnoista. Tässä muutama hyvä:

"He’s had his time. Now it’s my time.” Lawson Tsunodasta, kun sai Red Bull pestin.

"I think as drivers, we're professionals, we have to adapt to whatever we're driving" Lawson Red Bullin autosta.
Eipä tuo täysin väärässä ole sanomisissaan. Teot vain jäivät puuttumaan.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4302
Parhaiten minun mielestäni näistä potkituista Red Bullin kuskeista Perez on valottanut asioita.

Perez puhuu kesken kautta 2023 tulleesta päivityssuuntauksesta. Sen jälkeen auto ei enää pysynyt Sergion näpeissä, ja myös Max vastusti sitä suuntausta:

“I was able to adapt to this car in my early days, I could handle it, but when a change in the wind, the weather, the rain came, it was uncontrollable.
“I had to drive the Red Bull with full conscious effort. When the car’s development took that direction, even Max and I told them about it, they still went that way. And it just became harder and harder.”


Perez oli myös sitä mieltä että Neweyn lähtö käynnisti "sortuvan korttitalon":

“I think we had a great team,” Pérez said. “In the end, it gradually fell apart … when Adrian left.
“That’s when the problems really started.



Jos kiinnostaa, koko haastattelu on luettavissa Fox Sportsin sivuilta.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
6333
Ja kaiken tämän ennusti paljon parjattu paddockin pelle Jos Verstappen jo silloin kun Horner oli avaamassa vetskaria Paddockin Ralf Schumacher, mutta hänellä yleensä totuuden siemenet mullassa.
 
Ylös