Kuskispekulaatiot

Bleach

Well-known member
Liittynyt
3.2.2017
Viestit
92
Strollin faija ei halua antaa Kubicalle ajoaikaa. Sinänsä ymmärrettävää, koska mies ton touhun maksaa, mutta huono maku jää suuhun tästä touhusta.

Monimiljardööriltä tyly päätös: Robert Kubica ei saanut ajaa Williamsin F1-autoa
On tuo nyt taas uskomatonta, jos Williamsilla on kiinnostusta palkata kaveri, niin miksi ei talli kaiva itse taskustaan rahaa tuon testin järjestämiseen. Tuskin Williamsin talous kaatuu jos Kubica ajaisi yhden päivän vaikka Silverstonessa, niin ei tarvitse autoakaan roudata kauemmaksi. Toivotaan nyt että Nico vaikka saisi jotain järkättyä.
 

Antti--91

Forza Schumi
Liittynyt
6.11.2009
Viestit
668
Sijainti
Turku
Tiedän että moni tyrmää mielipiteeni täysin, mutta mielestäni Palmer olisi kokonaisuudessaan paras vaihtoehto Williamsille. Tuskin pyytää paljoakaan palkkaa (voisi jopa tuoda 3 M€ jos lähtisi Rellulta nyt heti), on kuitenkin tuoretta kokemusta uuden aikakauden autoista, ja pistetaulukko ei kyllä kerro ihan koko totuutta suorituskyvystä. Olkoonkin että aika-ajoissa Hulk on vienyt, mutta kyllä sitä epäonnea on ollut käsittämätön määrä. Singapore oli kerrankin ns. ehjä viikonloppu ja vieläpä vaikeissa olosuhteissa, mutta kummasti keltainen auto pysyi kaiteiden välissä ja tuloksena hyvä pistesija. Toki ekan mutkan kolari auttoi osaltaan nostamaan sijoitusta. Viime vuonna Gutierrez oli vähän samassa tilanteessa, että tallikaveri napsi pisteitä, mutta hänelle kertyi lähinnä 11. sijoja. Mutta muistaakseni Gutierrezille ei osunut läheskään näin paljon tekniikkavikoja yms. eikä hän mielestäni saanut julkisuudessa samanlaista ryöpytystä ja paskamyrskyä niskaansa joka mediassa.

Massahan sanoi jossain haastattelussa että hän on kiinnostunut jatkamaan, mikäli tiimissä todella niin halutaan. Tästä paistoi jotenkin läpi, että Williams ei olisi halukas jatkamaan sopimusta ja ilmapiirin ollessa tuollainen, niin se on mielestäni näkynyt jonkinlaisena motivaation menetyksenä. Lisäksi Massalle pitänee maksaa se 6 miljoonaa palkkaa.

Kubica olisi valtava riski. Kenelle tahansa 7 vuoden tauko olisi paljon, puhumattakaan Kubican vammautumisesta, toipumisesta yms. mitä vuosien varrelle on mahtunut. Pidän Kubicasta, mutta toivon että hän voi kulkea pää pystyssä niittämässä menestystä sarjoissa joissa on mahdollista ajaa voitoista ja mestaruuksista.

Di Resta voisi olla Palmerin lisäksi ei-niin riskialtis valinta.

Wehrlein toki olisi etevin kuski Williamsille, mutta iän vuoksi seinä nousee pystyyn (Martini-sponsori).
 
Viimeksi muokattu:

Gollum

Well-known member
Liittynyt
5.10.2012
Viestit
179
Sijainti
Pjongjang
Sitä vastoin Charles Leclerk pääsee puikottamaan Sauberia.
Tämä erinomainen asia, omalla listalla ensimmäisenä tulevaisuuden lupauksista.

Kubican näkisin mielelläni williamsin autossa, omat riskinsä toki mutta nopeus uskoakseni tallella.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
142 kierrosta yhdellä kädellä on mahdottomuus. Noita 'asiantuntijoita' puolesta ja vastaan löytyy maailma väärällään.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2657
Ehkä jotain händikäppiä joutuu huonokätinen kuski kuitenkin antamaan.

Sori. Huono puujalkavitsi, mutta on lauseessa asian tynkääkin. Esim. nopea autosta poistuminen saattaa tuottaa Kubicalle vaikeuksia, ja syheröisemmät radat saattavat olla Kubicalle hankalampia kuin loivamutkaisemmat.

Arvostan Kubicaa kovasti niin kilvanajotaidoiltaan kuin harvinaisesta suorapuheisuudestaankin. Mehän emme tiedä missä kunnossa se Kubican käsi oikeasti on, mutta Joe Saward on ilmeisesti tarkastellut Kubicaa lähietäisyydeltä ja tuntuu pitävän näköhavaintojensa perusteella käden toimintakykyä valitettavan huonona.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Ehkä jotain händikäppiä joutuu huonokätinen kuski kuitenkin antamaan.

Sori. Huono puujalkavitsi, mutta on lauseessa asian tynkääkin. Esim. nopea autosta poistuminen saattaa tuottaa Kubicalle vaikeuksia, ja syheröisemmät radat saattavat olla Kubicalle hankalampia kuin loivamutkaisemmat.
Onhan Robert joutunut tekemään sen autosta poistumis-testin. Ja kyllä, Monaco olisi Kubicalle haasteellinen, senhän Renaultkin ilmoitti jo aiemmin. Mutta se olisi ratkaistavissa tekemällä omat 'Monaco-specsit' ohjaukseen.

Eihän Ferrari-kuskeillakaan ole samanlaista ohjausta käytössä. Kimillä on progressiivinen ohjaus ja Sebillä lineaarinen.
 

Ulkokaarre

Well-known member
Liittynyt
30.9.2017
Viestit
54
Mitenköhän Toro Rosson tällä hetkellä hieman sekava paletti muotoutuu ensi kaudeksi? Sainz lähtee ja Gasly antoi hyvät näytöt Malesiassa joten todennäköisesti hän on toinen kuski. Yleinen mielipide Kvjatin suhteen tuntuu olevan, että hän saa jatkaa huonoista suorituksista huolimatta koska muita vaihtoehtoja ei ole. Tuntuu mielenkiintoiselta että miten formuloissa voi olla tällaisia "suojatyöpaikkoja".

Onko forumisteilla näkemyksiä siitä kuka Kvjatin voisi mahdollisesti korvata? Felix da Costaahan pidettiin syksyllä 2013 varmana kuskina Toro Rossolle 2014 mutta Kvjat vei silloin paikan nenän edestä. Onkohan kyseinen kaveri enää Red Bullin organisaatiossa mukana?

E: Ja tätä juttuahan oli jo pari viikkoa sitten pohdittu mutta onko mitään uusia näkemyksiä asiaan liittyen?
 
Viimeksi muokattu:

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Mitenköhän Toro Rosson tällä hetkellä hieman sekava paletti muotoutuu ensi kaudeksi? Sainz lähtee ja Gasly antoi hyvät näytöt Malesiassa joten todennäköisesti hän on toinen kuski. Yleinen mielipide Kvjatin suhteen tuntuu olevan, että hän saa jatkaa huonoista suorituksista huolimatta koska muita vaihtoehtoja ei ole. Tuntuu mielenkiintoiselta että miten formuloissa voi olla tällaisia "suojatyöpaikkoja".
Sinänsä tuo on Red Bullilta ihan kunnioitettava juttu että Toro Rosso on pidetty aika puhtaasti "kasvattajatiiminä" johon nostetaan näitä omia junnuputken helmiä ja katsotaan onko heistä ylemmäs hierarkiassa, ja kuljettajia ei olla lähdetty hankkimaan tämän oman ohjelman ulkopuolelta vaikka niitä olisi ollut saatavillakin. Mutta tässä tilanteessa tuo tuntuu melkein hölmöltä jääräpäisyydeltä jos antavat Kvyatin jatkaa vain siksi että omasta junnuputkesta ei ole nyt Gaslyn lisäksi yhtään ykkösiin valmista kuljettajaa. Koska siellä tosiaan olisi todennäköisesti jäämässä ilman työpaikkaa esim. Wehrlein jonka uskoisin olevan huomattavasti parempi vaihtoehto kuin itseluottamuksensa totaalisesti menettänyt Kvyat. Ja melkein kyllä lähtisin riskistä huolimatta kokeilemaan myös Kubicaa mieluummin kuin antaisin Kvyatin jatkaa, koska en jaksa uskoa että venäläinen saa enää päätään kasaan jos ei saa aloittaa täysin alusta jossakin muualla. Näkisin että RB:llä tie on kuljettu päähän saakka.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Ainoa syy, jonka takia Kvjat voi ehkä jatkaa sarjassa on Venäjän GP.
 

CrouchingTiger

Well-known member
Liittynyt
2.4.2009
Viestit
233
Skylla Ted Kravitz taisi jossain hänen Malesian GP:n notebookeissaan mainita, että Pascal Wehrleinia mietitään Toro Rossolle. Syyksi kertoi, että TR haluaa 2 kuljettajaa, jotka tuovat pisteitä, ja tällä hetkellä Kvyat ei ole pisteitä tuova kuljettaja.
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Vaikka minä en vieläkään ole täysin vakuuttunut Wehrleinin kyvyistä niin kyllä minä näen että tässä tilanteessa olisi suorastaan typerää Toro Rossolta jatkaa Kvyatilla jos ja kun Wehrlein on saatavilla. Toro Rosso on nytkin vain 13 pisteen päässä vitossijalla olevasta Williamsista, ja kun Carlos Sainz on yksin tuonut tallin 52 pisteestä 48 niin voi vaan arvella kuinka paljon enemmän noita pisteitä voisi olla jos toinen kuljettaja suorittaisi edes lähelle samalla tasolla kuin Sainz. Onko Toro Rossolla ihan oikeasti varaa ottaa riski ensi kauden suhteen kun toisessa autossa on kokematon "melkein tulokas" ja moottorikin uusi? Ei olisi oikein varaa enää heittää pisteitä hukkaan ylimääräisen törttöilyn takia.
 

Punainen

Well-known member
Liittynyt
4.2.2002
Viestit
707
Red Bullilla tiedetään varmasti, että vuoden kuluttua pitää olla emotalliin sopivat kriteerit täyttäviä kuskeja tarjolla vähintään yksi, mieluiten kaksi vaihtoehtoa. Erittäin tärkeää saada alkavalle kaudelle Toro Rosson puikkoihin kuljettaja kaksikko, josta vähintään toinen osoittautuu erittäin kilpailukykyiseksi kuljettajaksi. Tässä tilanteessa on pakko miettiä tarkoin, onko järkeä ajattaa kuljettajaa, joka ei todennäköisesti riitä edes etäisesti korvaamaan Verstappenia tai Ricciardoa.

Toki jos moottoritoimittaja haluaa japanilaisen kuljettajan niin sitten vaan toivotaan, että löytyisi joku vähintään Takuma Saton tasoinen nuori kuljettaja. Itse toivoisin kyllä kilpailukykyistä japanilaista sarjaan.

Red Bullin ensi kauden tärkein tavoite on tehdä auto, joka pystyy vakuuttamaan molemmat nykykuljettajat, jotteivat nämä halua lähteä Ferrarille tai Mersulle. Molemmille lienee paikat tarjolla, ensin kysytään Maxia, sitten Danielia.

Tylyin kosto jommankumman kaappamiiseen, Ferraria vastaan on sitten Charles Leclerkin kaappaus kuskiksi. Pitäisin täysin realistisena skenaariona, jos omassa akatemiassa ei ole tarjolla superlupauksia.
 

Bleach

Well-known member
Liittynyt
3.2.2017
Viestit
92
Tylyin kosto jommankumman kaappamiiseen, Ferraria vastaan on sitten Charles Leclerkin kaappaus kuskiksi. Pitäisin täysin realistisena skenaariona, jos omassa akatemiassa ei ole tarjolla superlupauksia.
Leclerc ei ole ainakaan vielä, eikä varmasti edes ensi kauden jälkeen lähelläkään tuota Ric - Ver kaliiberia. Joten melko varmaan viimeisimpiä vaihtoehtoja Ferrarille tai Red Bullille, ainakin tässä vaiheessa. En pitäisi tuota minään menetyksenä Ferrarille vaikka Leclerc kilpailijalle menisikin.

Red Bullilla on kieltämättä vaikea tilanne. Jos kauden 2019 moottorivalmistaja ei ole selvillä ajoissa ja kausi 2018 lähtee heikosti käyntiin, on vaarana menettää toinen kuljettaja, vielä huonommalla tuurilla molemmat. Jos taas Honda osoittautuu kilpailukykyiseksi ja tulee toimittamaan Red Bullin moottorit seuraavalle kaudelle, on varmaan helpompi saada edes toinen kuljettaja jäämään. Sainz on omasta mielestä se todennäköisin kuski Red Bullille jos sieltä paikka aukeaa.

Ferrarilla sen sijaan on mielestäni parhaat asetelmat kuskimarkkinoilla. On melko varmaa että ensi kausi on Kimin viimeinen. Ferrarin toivelistalle kuuluu varmasti ainakin seuraavat kaverit: Verstappen, Ricciardo, Bottas sekä Leclerc. Leclercin ainoastaan silloin jos kausi menee todella hyvin eikä kukaan edellä olevista kavereista ole saatavilla, tällöin kyllä Kimikin olisi todennäköisempi kuljettaja toiseen Ferrariin. Bottaksenkin olisi päästävä taas alkukauden vauhtiin, muuten on vaarana käydä Kovalaiset.
 

Punainen

Well-known member
Liittynyt
4.2.2002
Viestit
707
Jotenkin itselläni on vaan sellainen kutina, että Leclerk on seuraava "Prost". Veikkaan ettei Kimi missään tapauksessa enää jatkaisi ajamistaan, eikä Bottas ole enää tämän kauden näyttöjen takia erityisen kiinnostava Ferrarin, eikä varmaan edes Mersunkaan kannalta. Eli edelleen uskon, että tämän hetken kiinnostavimmat kuljettajat ovat lukkoon lyöty Hamilton, avoin Verstappen, kiinnitetty Vettel, avoin Ricciardo, tässä järjestyksessä. Seuraavassa korissa olisivat nuoret nälkäiset kuljettajat ehkä Sainz ja Ocon, ehkä Vandoorne, tuskin Perez, tietyissä erikoisolosuhteissa ehkä Alonso. Nuo siis nykyisistä kuljettajista, vahvistettuna yhdellä varmalla uudella F1-kuskilla.

Kubica tuskin on kenenkään riskiä välttävän tallin vaihtoehtona. Enemmänkin korkean pr:n kuskina kiinnostava vaihtoehto lisärahoitusta kaipaavalle tallille.

Edittiä: tarkoitin siis että laittaisin alustavasti Leclerkin tuohon ennen Saintzia ja Oconia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4025
Tiettävästi Mersu ja Ferrari ovat Verstappenin perässä, mutta kun miettii kumpaan talliin hän olisi sopivampi? Molemmissa ykköskukot Hamilton ja Vettel, jotka eivät varmasti diggaa Verstappenin kaltaisesta persoonasts.
 
Ylös