- Haasteena oli etsiä erikoiskokeita, jotka vastaavat vielä tämän päivän vaatimuksia, toteaa reitistä vastaava apulaiskilpailunjohtaja Seppo Harjanne.
- Useat tämän vuoden kilpailussa käytettävät erikoiskokeet eivät ole juurikaan tuttuja nykykuljettajille. Toisaalta, on lähes mahdotonta löytää Keski-Suomesta täysin uusia teitä, joita ei olisi koskaan aiemmin käytetty kilpailureitissä, hän jatkaa.
- Reittiä ei voida vielä julkaista yksityiskohtaisemmin, ennen kuin kaikki sen luvat ovat kunnossa. Sen voisin kuitenkin paljastaa, että Ouninpohja palaa reittiin täysimittaisena, eikä pätkittynä niin kuin parina aikaisempana vuonna, Harjanne lupaa.
Kilpailun huoltoalueena toimii tänäkin vuonna Jyväskylä Paviljongin alue. Yksi merkittävä muutos kilpailuaikataulussa on lauantai-iltapäivällä, jolloin yhden huollon aikana ei palatakaan Jyväskylään huoltoparkkiin, vaan rajoitettu huolto järjestetään Jämsässä.
- Näin säästetään kaksi tuntia aikaa, joka voidaan puolestaan käyttää itse erikoiskokeiden ajamiseen, kertoo kilpailunjohtaja Risto Laine.
Kilpailun reitti julkaistaan maaliskuussa.