Kuumimmat rallihuhut top 10

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Faustus sanoi:
Belgialaisen sanomalehden, la Dernière Heure'in, mukaan Duvalin Citroën-sopimus on allekirjoitusta vaille valmis. Tämän pitäisi tapahtua kahden päivän sisällä.
Duvalin siirto Citroenille olisi ainoa looginen liike sekä tallille että Duvalille. Harmi vaan jos Duval menee Citikalle; muuten oltaisiin nähty suomalaisia varmaan joissain kisoissa (tosin onhan nytkin mahdollista, että citikka ajattaa Pykälistöä esim. suomessa ja ruotsissa). Autosportissa oli joku aika sitten väitetty, että Simon Jean-Joseph ajaisi autoa ainakin joissain kisoissa.

Jos Duval todella menee Citikalle niin onpa kiintoisaa kenet Malcolm Wilson valitsee Fordille. On sata varmaa, että Matthew ei siellä ole ensi vuonna tekemässä tuplahirvosia (kaveri jäisi vielä Mikkoakin enemmän kärkeen); Ford ei katsoisi sellaista. Fordin kahdesta istuimesta jompikumpi voisi olla avoinna suomalaiselle kuskille. Jos Märtin ja Duval menevät, niin ei nyt kauheasti tule mieleen kuin suomalaisia vaihtoehtoja.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Veikkaajan mukaan Rovanperä, Gardemaister ja Sohlberg olisivat käytännössä katsoen varmoja tehdasmiehiä ensi vuonna. Itse epäilen, että em. hemmoista vain 1-2 saa tehdaspaikan. Itse mieluummin antaisin tehdaspaikat kolmikolle Tuohino, Pykälistö ja Paasonen.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Mietiskelin tässä vapaita paikkoja. Fordilla on 2, Skodalla 1-2, Mitsulla 1-2. Pistänpä oman arveluni:

Ford: jos Märtin jää Pösölle, niin kaksi paikkaa on vapaana. Kuskivalinnat täysi arvoitus. Yritin kyhätä listaa, mutta mieleen tuli vain suomalaisia ja muutenkin ihan arpapeliä, joten luovuin ajatuksesta. Ehkä Rovanperä voisi olla todennäköisin. Tuskinpa ottavat kahta suomalaista, joten Kresta tai Stohl voisivat olla mahdollisia (ei tule parempiakaan ulkolaisia mieleen).

Subaru: Voipi olla, että Mikko saa kaviota persuksiin huolimatta suomalaisesta rallimafiasta taustalla. Mikäli Mikko ei aja, niin mieleen tulisi lähinnä Sola, jota Subbelle huhuttiin Repsolin avustamana. Sola voi tosin olla Mitsunkin mies. Jos Sola ei tule, niin mahdollisuuksia on jälleen pilvin pimein.

Skoda: Huhujen mukaan Schwartz saattaisi ajaa hieman kavennetun ohjelman. Ainakin tällaista on puhuttu, kun talliin änkeää Mcraeta ja Paasosta. Yhden huhun mukaan ajattaisivat kolmea autoa. Veikkaan, että Schwartzin lisäksi yksi auto jaetaan Mcraen ja Meeken kesken, kuten herrat ovat esittäneet. Uskon, että Paasonen ajaa lisäksi, mutta vaihteleeko Schwartzin kanssa samalla autolla vai ajaako täyden tai melkein täyden sarjan tehdaskuskina, on suuri kysymysmerkki. Veikkaan, että Garde lähtee pois.

Mitsu: Kakkospaikan ottanee Sola, jos isommat tallit eivät kutsu. Huhua on ollut, että Galli ajaisi Italian ralliartin avulla. Sohlberg myös suhtautuu optimistisesti mahdollisuuksiinsa. Kumpi näistä kavereista valitaan (vaiko molemmat?), on hämärän peitossa.

Ensi kaudella tullaan näkemään Kronoksen ajattamana kaksi Xsaraa. Hinnat ovat kuulemma kovaa tasoa. Toivottavasti autoja pääsee ajamaan kuitenkin oikeat kuskit, eivätkä mitkään "jariviidat". Olisi hauska nähdä Pykälistö ja Tuohino ruotsissa Xsarojen ratissa. Voisi taistelun tuoksinassa mennä tulosluettelo aika korkealtakin uusiksi. Toinen yksityistiimi saattaa olla OMV. Paasosen managerin mukaan OMV saattaa ensi vuonna ajattaa kolmea wrc-autoa.

Kaiken kaikkiaan pakka on harvinaisen levällään. Ainakin wrc-autoja tullaan näkemään kiitettävästi. Näyttäisi siltä, että 13-18 tehdasautoa (mukaanlukien semitehdasautot Kronoksen Citikat ja OMV). Tuntuu myös varsin todennäköiseltä, että monissa talleissa ajajia tullaan vaihtelemaan alustojen mukaan ja muutenkin. Voi hyvinkin olla, että jopa kolmessa tehdastallissa kakkoskuskeja (ja kolmoskuskeja?) vaihdellaan ahkerasti. Otaksuttavasti kuskivalinnoissa tulee yllätyksiä. Esim. Ruotsin P-G Andersson saatetaan napata jo nyt wrc-tasolle.
 

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
697
Arvaillaan nyt, kunnes uutisia rupeaa tulemaan lisää. Märtin on seuraava avainnimi, jonka tallipaikasta odotetaan lopullista vahvistusta. Sen jälkeen palapeli alkaa menemään kasaan paremmin.
Sarrazin on varmaankin yksi niistä kolmoskuskeista tai keikkakuskeista asfalttikisoissa. Todennäköisesti tallina on jompi kumpi ranskalainen tiimi.
 

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
Itse olen saanut sellaisen käsityksen, että Sarrazin jatkaisi Subarulla. :confused:
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Eikös Sarrazin -projektin taustalla ollut Ranskan autourheiluliitto ja Ranskan Subaru. Joten se olisi loogista...
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Wrc.comilla vihjataan, että Rovanperä olisi Mitsun mies ensi vuonna. Joku sopimus Roviksella täytynee olla, kun Jouhki niin on antanut ymmärtää. Sarrazinin kannalta Subaru-diili olisi järjetön, koska vanhakin Subaru on tehdasrässin veroinen - tai parempi - kun alle pistetään Michelinin renkaat. Järkevintä olisi se, että Subaru ajattaisi Sarrazinia yksityiskuljettajana, mutta antaisi viimeisimmän kehitysversion Subarusta. Näin Sarrazin saisi Michelinin renkaat ja pelkäänpä, että jälki olisi tuhoisaa.

Wrc.com:

Following Tuesday’s news that Francois Duval will join reigning champion Sebastien Loeb at Citroen for 2005, and the likely unveiling of a deal between Peugeot and Markko Martin, the teams’ line-ups for next season are starting to take shape.

Duval’s surprise move from Ford to Citroen – despite the recent announcement that it will quit the World Rally Championship at the end of next year - means the Belgian has rejected the chance of a four-year deal to lead the Blue Oval’s rallying effort following the recent announcement of its renewed commitment to the World Rally Championship.

Team-mate Martin has also been strongly linked with a move to Peugeot, although this deal has yet to be announced. Some service park sources have suggested that Martin is still looking at other options, following the news that Peugeot will join sister firm Citroen by leaving rallying at the end of 2005, but the Estonian admitted this week that last weekend’s Telstra Rally Australia was his last with the Ford team (click here to read more).

That leaves Ford with two open seats for 2005, and a host of drivers are believed to have contacted the team, including Skoda driver Toni Gardemeister, Mitsubishi’s Daniel Sola and Kristian Sohlberg, Xavier Pons and other privateers. Current Subaru driver Mikko Hirvonen and privateer Janne Tuohino are also likely to be in the frame, as they both have strong links with the team. Subaru is looking at a number of drivers for its second seat alongside 2003 champion Petter Solberg, although current signing Hirvonen is expected to be among them. British Junior WRC drivers Guy Wilks and Kris Meeke could also be in the frame.

The Mitsubishi team already has asphalt ace Gilles Panizzi contracted for 2005, but regular Peugeot gravel signing Harri Rovanpera has entered the frame for the second seat, although the Japanese team’s young guns, Daniel Sola, Kristian Sohlberg and Gianluigi Galli are also likely to be under consideration. Skoda has Armin Schwarz signed up for next year, but has been in talks with 1995 champion Colin McRae about the possibility of a part deal for the Scot and his protégé Kris Meeke. Toni Gardemeister, Czech driver Jan Kopecky and fast Finn Jani Paasonen are also possibilities for the second seat.

Kommentti: Fordin tilanne on jännin. Mielenkiintoista nähdä millaisiin ajajiin Malcolm päätyy. Jos Sola ei mene Subarulle, niin Ford on iso mahdollisuus. Sola on mies, joka kelpaisi mlekein minne vaan. Ei tarvitse käydä kuin katsomassa englanninkielistä rallifoorumia, niin huomaa kuinka plajon kaveria arvostetaan. Henk koht. en oikein jaksa uskoa, että Ford valitsisi Gardemaisteria. Tiedetään, että Tuohino oli pettymys Wilsonille. Sopiikin kysyä, miten Gardemaister erottuisi edukseen Jannesta? Voipi olla, että Fordin molemmat tai toinen ajaja tulee ylläolevien spekulaatioiden ulkopuolelta (Paasonen? Pykälistö? Andersson?).
 

Rallimies

Well-known member
Liittynyt
3.1.2004
Viestit
253
Sijainti
Konnevesi.
Itse uskoisin että Rovis voisi ajaa Fordilla ensi kaudella. Tai Skodalla. En usko että Rovis menisi Mitsulle kun huomasi ettei sillä ihan kärkeen ole asiaa. Ford olisi kyllä kova juttu Rovikselle. Ja kun se kulkee kovaa asfaltillakin niin Roviksella voisi olla mahdollisuudet vaikka mihin.

Mutta mites on Fordin sorakunto? Luotettavahan auto se on mutta Märtin tai Duval eivät saavuttaneet voittoa soralla tällä kaudella paitsi muuten voittihan Märtin Mexicossa. Sori.

Niin ainakin minä toivoisin näkeväni Roviksen ensi kaudella Fordin ratissa. Krissen Mitsulla. Ja Paasosen Skodalla. Taitaa vaan olla liikaa vaadittu.
 

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
Märtin vahvisti Autosportin kolumnissaan, ettei jatka Fordilla.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Peugeotin ohella vain Subaru on vaihtoehto Märtinille. Subarulla kuitenkin on vierastettu ajatusta kahdesta isosta starasta.
 

hippopotamus

Guest
Panizzille tulee kiire jos nämä huhut pitävät paikkansa:
http://www.rally-news.org/
18/11/2004 - 18:59 - TRANFERTS : HARRI ROVANPERA PENSE À MITSUBISHI !
Harri Rovanpera _
Selon l’hebdomadaire Auto-Hebdo, Harri Rovanpera, qui a effectué en Australie sa dernière "pige" pour l'équipe Peugeot, pourrait trouver refuge chez Mitsubishi la saison prochaine. Il est en tout cas en contacts avancés avec le constructeur japonais, pour un programme qui ne devrait pas être complet.
Comme en 2004, Gilles Panizzi devrait constituer le fer de lance de l’équipe Mitsubishi, qui pourrait ainsi faire appel à un troisième pilote. Les pilotes composant l’effectif 2004 sont logiquement sur les rangs, tels que Gigi Galli, Dani Sola ou Kristian Sohlberg ... lire la suite


Rovis jos menee Mitsulle, niin toivon mukaan vain täydellä ohjelmalla. toivottavasti Roviksella on muitakin vaihtoehtoja kuin pätkätyöt Mitsulla.
 
Viimeksi muokattu:

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
Myös Ford-suunnittelija Christian Loriaux'ta ollaan viemässä Mitsulle.
 

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
McRae ei tule ajamaan Skodalla ensi kaudella. (WRN, rallye-info.com)
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
WRN: "Gronholm stiff but unbowed"

Jäi hämäämään mitä wrn-tekstin otsikko tarkoittaa. Sanakoneen perusteella joutuisin kääntämään jotenkin seuraavasti: "Grönholm kankea mutta ei kumartele". :confused:
 

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
Valde sanoi:
WRN: "Gronholm stiff but unbowed"

Jäi hämäämään mitä wrn-tekstin otsikko tarkoittaa. Sanakoneen perusteella joutuisin kääntämään jotenkin seuraavasti: "Grönholm kankea mutta ei kumartele". :confused:
Ehkä tuo pitäisi kääntää tyyliin "Paikat jäykkänä, mutta henkisesti voimissaan."
 

hippopotamus

Guest
huimia huhuja

1. Schwarz ajaa vain osan kaudesta ja siirtyy tallipäälliköksi. Turvatakseen Skodan menestyksen, haluaa hän jo ensi kaudeksi tallin ykköskuskiksi Loixin.
Siinä olisikin varsinainen voimakaksikko!

2. Märtin seuraa Fordilta Mitsulle siirtyvää autonsuunnittelija Loriauxia:
"Maybe Märtin goes to Mitsu with Loriaux", siinähän olisi kauden 2006 MM-tiimi: Märtin ja Rovanperä Mitsulla! eikun hei ihan tosissaan, missä se Markkon Pösövahvistus viipyy - ja Miksei Roviksen Mitsusopparia ja siihen kuuluvien rallien määrää 2005 ole vielä julkistettu!?
eli Mitsukuskit:
1. Märtin
2. Rovanperä sorat ja panizzi asfaltit
3. Galli Ralliart Italian rahoilla joitakin kisoja

3. Warmbold ajaa koko kauden 2005 Fordin maksullista kolmosautoa (Focus WRC 04). Nyt tulee Gardelle ja Solalle kiire;-) eikun hei. kauheeta vähien tuolien tuhlausta tuollainen.

4. MGR:llä paikat jäykkänä. Hieno juttu, kun lääkärikin on kehottanut pysymään kotona...

5. Ehkä parempi lopettaa, on jo niin huimaa - vai onko?
 
Viimeksi muokattu:
Ylös