Kuumimmat rallihuhut top 10

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
vmjs sanoi:
Eikös aktiiviset lukot yms. poistu ens kaudella käytöstä?

Mitsulla vois olla tässä etulyöntiasema muihin talleihin nähden, jos ne on ajaneet koko ajan ilman niitä? Samoin, jos autoista karsitaan muutenkin tuota haitekkiä poies voisi se suosia mitsua.

Emmää tiedä, tälläänen juttu tuli vaan mieleen. :confused:
Joo... En tota sääntömuutosta muistanutkaan. Kieltämättä! Millä foorumilla olis huhuja asian(Bossen tallipaikan) suhteen!? Rallinetissä yks tyyppi väitti sisäpiiriläisenä tietävänsä ja on kuulemma yllätys monelle. Pitäiskö huolestua?
 

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
vmjs sanoi:
Eikös aktiiviset lukot yms. poistu ens kaudella käytöstä?

Mitsulla vois olla tässä etulyöntiasema muihin talleihin nähden, jos ne on ajaneet koko ajan ilman niitä? Samoin, jos autoista karsitaan muutenkin tuota haitekkiä poies voisi se suosia mitsua.

Emmää tiedä, tälläänen juttu tuli vaan mieleen. :confused:
Muistaakseni Mitsulla on ollut aktiivinen keskilukko Meksikosta lähtien, mutta etu- ja takatasauspyörästön lukot ovat olleet ihan mekaanisia. Muissa autoissa on ollut kaikki aktiivisia. Ja joo, ensi kaudeksi nuo kaikki aktiiviset lukot kielletään. Ilmeisesti tuo oli Mitsubishilla vähän ideanakin, että turha kehittää niitä kun ne ensi kaudella kuitenkin kielletään.
 
Viimeksi muokattu:

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
patriot sanoi:
Joo... En tota sääntömuutosta muistanutkaan. Kieltämättä! Millä foorumilla olis huhuja asian(Bossen tallipaikan) suhteen!? Rallinetissä yks tyyppi väitti sisäpiiriläisenä tietävänsä ja on kuulemma yllätys monelle. Pitäiskö huolestua?
Noh, noita puhujiahan riittää. Lämpimikseen jotkut tykkää heitellä juttuja. Jos tuossa nyt olisi perää (mitä epäilen, koska Marcus on ihan viime aikoina vielä sanonut, että päätös on tekemättä), niin Citroen olisi se kaikkein yllättävin osoite. Odotetuin on Ford sitten Mitsu.
 

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
697
No jos oikein kunnon yllätyksistä puhutaan, niin se olisi Subaru. Petter ja Marcus, mielenkiintoista.
Kaikkia noita juttuja ja huhuja yhdistäen on oman mielipiteeni mukaan Mitsu se todennäköisin vaihtoehto. Niillä alkaa olla aika valmis auto kun taas Fordia pitäisi ensivuonna jaksaa kehittää ja kursia kasaan. Eli Marcus ja Gigi mitsulle.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
JTH sanoi:
No jos oikein kunnon yllätyksistä puhutaan, niin se olisi Subaru. Petter ja Marcus, mielenkiintoista.
Kaikkia noita juttuja ja huhuja yhdistäen on oman mielipiteeni mukaan Mitsu se todennäköisin vaihtoehto. Niillä alkaa olla aika valmis auto kun taas Fordia pitäisi ensivuonna jaksaa kehittää ja kursia kasaan. Eli Marcus ja Gigi mitsulle.
Loriauxin suunnittelema viimeinen wrc Ford-malli oli sarjan nopein ensimmäisestä kisasta alkaen, ilman monia testejä.
 

ttkorhon

Well-known member
Liittynyt
13.4.2003
Viestit
274
Uskon, että ford on kilpailukykyinen kauden alusta asti. Nykyistä autoa ei ole kehitetty tänä vuonna kovinkaan paljoa, vaan kehitys siirretty uuden auton pariin. Tämän hetkinen focus on kyllä kieltämättä jäänyt jo muiden jalkoihin, vaikka Garde on vielä hetkittäin väläytellytkin vauhtiaan sillä.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Valde sanoi:
Loriauxin suunnittelema viimeinen wrc Ford-malli oli sarjan nopein ensimmäisestä kisasta alkaen, ilman monia testejä.
Onkos toi se tyyppi joka sai Mitsulta potkut?
 

Juzo

Well-known member
Liittynyt
20.2.2005
Viestit
906
Sijainti
Taipalsaari
Eikös Mitsubishi hakenut FIA:lta jotain erikoislupaa, ettei joutuisi ajamaan jokaista rallia? Luulisi ettei Grönholm silloin ainakaan harkitsisi Mitsulle siirtymistä.
 

Jippo

www.jippo.fi
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
609
Juzo sanoi:
Eikös Mitsubishi hakenut FIA:lta jotain erikoislupaa, ettei joutuisi ajamaan jokaista rallia? Luulisi ettei Grönholm silloin ainakaan harkitsisi Mitsulle siirtymistä.
Haettiin ja sai mutta viimeisin aiheesta tallipäällikkö Isao Toriilta oli että riippuen rahoituksesta he eivät välttämättä käytä tätä erikoislupaa.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
patriot sanoi:
Onkos toi se tyyppi joka sai Mitsulta potkut?
Loriaux on se kaveri, joka on suunnitellut tämän nykyisenkin...

Hieman jää harmillinen olo, jos Marcus skippaa Fordin. Varmuudellahan me ei tiedetä, mikä olisi paras vaihtoehto seuraavalle vuodelle, mutta Fordilla pitäisi olla eväät rakentaa sarjan nopein auto.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Fordilla mäkin Bossen mieluiten näkisin. Ei oo oikein luottoa Mitsuun. Mutta jos Wilson ottaa mieluummin Loebin. Miksei molempia? Voiko muka rahat loppua?
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
patriot sanoi:
Fordilla mäkin Bossen mieluiten näkisin. Ei oo oikein luottoa Mitsuun. Mutta jos Wilson ottaa mieluummin Loebin. Miksei molempia? Voiko muka rahat loppua?
Mailmalla on vahvoja huhuja, että Loeb ei mene Fordille... Samoin huhutaan, että Marcus menee Mitsulle. Wilson kyllä olisi ottanut vaikka molemmat. Niin se on sanonut RAC:n yhteydessä. Olisi kirjottanut sopimuksen Marcuksen kanssa alkuvuodesta, niin olisi miehen saanut, mutta nyt näytää huonommalta.
 

Pekkeli

Well-known member
Liittynyt
9.12.2004
Viestit
330
Sijainti
Oulu
Oiskohan tuossa Sitikka pestissä Marcuksen kannalta järkeä?
Jos Marcus siirtyy Sitikan yksityistalliin, niin silloinhan hän ei voi voittaa maailmanmestaruutta. Ainakin YLE:n rallilähetysten mukaan yksityistallien kuljettajista voi mestaruudesta taistella vain ne, jotka ei ole sijoittunut MM-pisteissä kuuden parhaan joukkoon pariin vuoteen (tarkkaa vuosi määrää en muista). Marcuksella menisi siis ainakin yksi vuosi uraa vähän hukkaan.

Hirvosen-poika vois olla muuten kova sana mestaruuskamppailussa yksityis Sitikalla, Mikkohan ei ole ollut kuuden sakissa MM-pisteissä...
 

Jippo

www.jippo.fi
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
609
Pekkeli sanoi:
Oiskohan tuossa Sitikka pestissä Marcuksen kannalta järkeä?
Jos Marcus siirtyy Sitikan yksityistalliin, niin silloinhan hän ei voi voittaa maailmanmestaruutta. Ainakin YLE:n rallilähetysten mukaan yksityistallien kuljettajista voi mestaruudesta taistella vain ne, jotka ei ole sijoittunut MM-pisteissä kuuden parhaan joukkoon pariin vuoteen (tarkkaa vuosi määrää en muista). Marcuksella menisi siis ainakin yksi vuosi uraa vähän hukkaan.

Hirvosen-poika vois olla muuten kova sana mestaruuskamppailussa yksityis Sitikalla, Mikkohan ei ole ollut kuuden sakissa MM-pisteissä...
En ole kyseistä lähetystä nähnyt mutta olen ymmärtänyt että kyseinen asia liittyy "aktiivisten" WRC autojen sallimiseen tällaisille privateam kuljettajille jotka eivät ole sijoittuneet kuuden parhaan joukkoon kyseisellä aikajänteellä. Elikkä myös Marcus/Seb olisivat MM-taistelussa ensi vuonna mukana vaikka ajaisivat privateamissä mutta auton pitää olla samantasoinen kuin "viralliset" tehdas autot eli passiivisia.
 

Mr Cale

Enormous Member
Liittynyt
23.5.2000
Viestit
1016
Sijainti
Espoo
Orecahan se. Liekö sama tiimi, mikä ajatti mm. Vipereita GT-luokissa 90-luvulla...
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Ja huolehti myös kehitystyöstä. Taisipa olla GT1 Viperinkin takana. Ja ajatti myös Chryslerin protoa.

Erittäin kokenut ja arvostettu tiimi urheiluautojen puolella, jos ja kun on sama.
 
Ylös