Näinhän se tietysti ilmeisesti on, mutta luulenpa ton Sitikan olevan "aktiivinen". En usko yksityistiimillä olevan varaa kehittää uusien sääntöjen mukaista autoa, jos rahaa löytyy, on resurssit toista luokkaa tehdastalleihin verrattuna.Jippo sanoi:En ole kyseistä lähetystä nähnyt mutta olen ymmärtänyt että kyseinen asia liittyy "aktiivisten" WRC autojen sallimiseen tällaisille privateam kuljettajille jotka eivät ole sijoittuneet kuuden parhaan joukkoon kyseisellä aikajänteellä. Elikkä myös Marcus/Seb olisivat MM-taistelussa ensi vuonna mukana vaikka ajaisivat privateamissä mutta auton pitää olla samantasoinen kuin "viralliset" tehdas autot eli passiivisia.
Siis kyse on käsittääkseni aktiivisesta voimansiirrosta. Citroen on nyt jo testannut ensi vuotta varten ei-aktiivista voimansiirtoa ja muutenkin juttu on liian hypetetty. Subarun inssin mukaan aktiivinen voimansiirto antaa 0.1 sekuntia etua per/km - eli ei paljon mitään.Pekkeli sanoi:Näinhän se tietysti ilmeisesti on, mutta luulenpa ton Sitikan olevan "aktiivinen". En usko yksityistiimillä olevan varaa kehittää uusien sääntöjen mukaista autoa, jos rahaa löytyy, on resurssit toista luokkaa tehdastalleihin verrattuna.
Vajaa vuosi sitten hehkutettiin kovasti Gardemaisterin Ford-pestiä marraskuun lopussa ja nyt sitä pestiä on jäljellä enää 1 ralli jonka jälkeen garde tippuu tylysti tehdaskuskien joukosta.Faustus sanoi:Wilson on sanonut Autosportissa, jotta toista Fordia ajaa joko Märtin tai Hirvonen.
Ei Märtin eikä Hirvonen ole ajaneet yhtään paremmin tänä vuonna. Gardemeister on puristanut hienosti vanhalla koslalla. On suuri vääryys että Tonista ei tule Bossen tallikaveria.Ambomaan Mambo sanoi:Aika outoa olisi jos Garde jäisi ihan ilman tallipaikkaa. Ei mies kuitenkaan mitenkään huonostikkaan ole ajanut. Jyskälässäkin oli sentään Hirvosta nopeampi. Mitään Märtinin kaltaisia suorituksia kukaan tuskin odottikaan tältä kaudelta kun autoa ei ole enää kehitetty vähään aikaan.
Huono manageri? Liian suuri palkkiotoive?Ambomaan Mambo sanoi:Aika outoa olisi jos Garde jäisi ihan ilman tallipaikkaa.
Eikös se Jouhki ole Gardenkin manageri? :dunno:Mutku sanoi:Huono manageri? Liian suuri palkkiotoive?
Niimpä. Eikös Wilson sanonut tuon ihan teeveessäkin.Mutku sanoi:mutta jos kaveri ei ole edes tuolla short-listalla jonka tallipäällikkö on kertonut.
(jos sitten lähde on mitenkään luotettava...)
Ei olekaan muille kuin puhtaille tehdasteameille joita Fordia ja Subarua ajattavat yksityiset yritykset eivät ole....ja jonka näkee tuloksista merkkimestaruutta ajatellen...kuin myös kuljettaja valinnoista...larzzon sanoi:Jos Garde ei saa ensi kaudeksi istuinta huipputiimistä, niin mun mielestä se kertoo vain sen, että valmistajien mestaruudella ei oikeasti ole valmistajille paljoakaan merkitystä.
No mutta jostainhan se raha näille "yksityisille yrityksillekin" tulee. Tehtailta nimittäin. Ja sitä myoten viimeinen sana myös kuljettajavalinnoista on tehtailla. Hirvosen Subarupestiähän "pidettiin" aikoinaan suoraan Subarun kanssa neuvoteltuna, ohi Prodriven. Tai siis, että Prodrivella ei ollut muuta mahdollisuutta kuin tehdä sopimus Hirvosen kanssa, koska Subaru näin "ohjeisti".Jippo sanoi:Ei olekaan muille kuin puhtaille tehdasteameille joita Fordia ja Subarua ajattavat yksityiset yritykset eivät ole....ja jonka näkee tuloksista merkkimestaruutta ajatellen...kuin myös kuljettaja valinnoista...
Iltalehti uutisoi tänään että Hirvonen sai pestin Fordille 2+2 vuoden sopparilla! :thumbup:Faustus sanoi:Wilson on sanonut Autosportissa, jotta toista Fordia ajaa joko Märtin tai Hirvonen.