Kuuntelen juuri nyt Päivän biisiä, seuraava sukupolvi

• Viestiketjun aloittaja JPP
  • Aloituspäivämäärä

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto

Yks niistä ajoista jolloin olisin halunnut olla nuori, on se, kun Suomessa oli vielä oikeaa tanssilavakulttuuria. Esimerkiks joskus 30-50-luvulla. Olis ollut tosi jees olla katselemassa ja kokemassa, kun joku Dallapé saapuu kauniina kesäiltana kylälle jyskyttämään humppaa ja kiskomaan kurtuillaan kaihoisia valsseja. Ite vois juoda pontikkaa jossain pusikossa ja käydä välillä saamassa rukkasia tipusilta. Loppuillasta paskantais housuihinsa ja sammuis yksinään kaatosateessa koivikkoon. Ja aamuyön tunteina krapulajuomaks jääkylmää kaivovettä kaivolla istuskellen/maaten... mmm... Ai mut senhän mä sentään olen saanut kokeakin.

Örfil

Guest
toleranssisisiipi sanoi:
Ja aamuyön tunteina krapulajuomaks jääkylmää kaivovettä kaivolla istuskellen/maaten... mmm... Ai mut senhän mä sentään olen saanut kokeakin.
Onhan Suomen kesä edelleen olemassa. Sen parempaa ei ole.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
On hieno yhtye kyseessä kyllä :ahem:.

Aina välillä tulee ihmeteltyä noita youtuben ylä- ja alapeukkuja. Että millä perusteella jotkut on käyneet esim. tuolle Mountainin kappaleelle klikkaamassa peukkua alaspäin :confused:? Sen verran tuntemattomahko yhtye nykyään kuitenkin, että ei esim. joutune missään jatkuvasti radiosta kuulemaan sen kappaleita ja sitä kautta kyrpiintymään jos ei satu tuollaisesta musiikista pitämään. Vai kelaako joku kaikki youtube-videot läpi ja antaa niille alapeukaloa :doubtful:?

Knoukka

Well-known member
Alkaa tää julkisivuremppahupun-tellinkien peitossa eläminen nyppiä ja toisaalta tottua. Aamun sää ja kellon aika pitää katsoa kännykästä kun luonnonvalo ei paljoa pukahtele. No, torstaina maalle ja kesäkuun ekalla viikolla palatessa PITÄISI olla remontin jo loppusuoralla.

Ja kun on kaikki ikkunat julkisivulle niin EI VOI AUKAISTA aamulla tuuletusikkunaa, jonka teen normaalisti aina. Eikä verjoja eikä sälekaihtimiakaan tietty. Pyykit pitää kuivata rummussa eikä telineessä, kokatessa ei viitsi paljoa keitellä tai paistella samojen lämpö- ja kosteussyiden vuoksi.

No, minkäs teet. Onneks sattu ruuhkaviikoille ja tähän kevääseen eikä esmes heinä-elokuulle...

Örfil

Guest
Suomenkielen puhtauden nimissä ehdotan että jatkossa kaikki linkit suomennetaan.

Esim Suen linkki pitäisi olla:
Äänipuutarha - Musta Reikä Aurinko

Mountainista eli Vuoresta sitä että tuon ajan bassot on sellaisia kun tarttuu mun korvaan erityisesti. Silloin basistit oli virtuooseja kitaristien ohella ja bassosaundit oli jyrääviä eikä mitään dumdumdiipadaapa jumpsutusta ;)

Saattaa olla että paras musiikki tehtiin tuolloin...tai sitten olen tulossa oikeasti vanhaksi.

Knoukka

Well-known member
Alkaa tää julkisivuremppahupun-tellinkien peitossa eläminen nyppiä ja toisaalta tottua. Aamun sää ja kellon aika pitää katsoa kännykästä kun luonnonvalo ei paljoa pukahtele. No, torstaina maalle ja kesäkuun ekalla viikolla palatessa PITÄISI olla remontin jo loppusuoralla.

Ja kun on kaikki ikkunat julkisivulle niin EI VOI AUKAISTA aamulla tuuletusikkunaa, jonka teen normaalisti aina. Eikä verjoja eikä sälekaihtimiakaan tietty. Pyykit pitää kuivata rummussa eikä telineessä, kokatessa ei viitsi paljoa keitellä tai paistella samojen lämpö- ja kosteussyiden vuoksi.

No, minkäs teet. Onneks sattu ruuhkaviikoille ja tähän kevääseen eikä esmes heinä-elokuulle...
Eihän täällä saatana näe edes toikkia mihin kirjoittaa. Kaikki valot päällä ihan kuin pimeimpään marraskuun aikaan.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Pakko tehdä "JPP:t" ja laittaa nyt Amatsooniin tilaus Mountainin tuotannosta:
:thumbup: Climbing! ja Nantucket Sleighride -levyt riittänevät jo aika pitkälle jos ei koko tuotantoa halua hankkia. Itse olen ostellut sopivasti kohdalle osuneita käytettyjä levyjä ja noi edellämainitut on minidiscille äänitettynä.

Nyt Musiikkivyöry: Tulemme sokeiksi, sit Rättö ja Lehtisalo: Kopernikus hortoilee näkinkengässä ja Stam1na: Vanhaa paskaa

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Nyt Neil Young: On The Beach, sit Neil Young & The Crazy Horse: Rust Never Sleeps ja Neil Young: Mirror Ball