Kuuntelen juuri nyt

Örfil

Guest
Edellisellä ja sitä edellisellä toikilla on jotain yhteistä...

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Me 262 on lasten leikkikalu. Me 163B on tosimiesten touhutin - siinä punnitaan miehet asbestipuvuissaan ;)
Noista sakemannien lentimistä tuli mieleen, että onko tällainen sivusto tuttu? Aika mielenkiintoisen näköisiä kuviteltuja saksalaisia lentokoneita on siellä.

Tangerine Dream -kokoelman ykköslevy soi nyt.

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
Noista sakemannien lentimistä tuli mieleen, että onko tällainen sivusto tuttu? Aika mielenkiintoisen näköisiä kuviteltuja saksalaisia lentokoneita on siellä.

Tangerine Dream -kokoelman ykköslevy soi nyt.
Eipä nyt kovinkaan liity noi koneitten kuvat itse juttuun, mut eiköhän ne olekin koneita mitä ei koskaan saatu tehtyä.

Tämmöistä klassikkoa. Chemical Brothers - Block Rockin´ Beats.

http://www.youtube.com/watch?v=1BVADNUyDZY&feature=related

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Eipä nyt kovinkaan liity noi koneitten kuvat itse juttuun, mut eiköhän ne olekin koneita mitä ei koskaan saatu tehtyä.
Mikäs toikki se semmoinen olisi, jota ei off-topikiksi jossain vaiheessa vedetä.

Aika iso osa niistä koneista taitaa olla ihan sellaisia, etteivät ole koskaan olleet edes suunnitteluasteella. Jokusia vaikuttaisi olevan kyllä sellaisiakin, että ovat olleet sotatoimissa mukana jopa.

Örfil

Guest
On tuttuja kuvia. Osaa noista koneista voi toki nähdä sen jälkeisen vuosikymmenten suihkukoneiden suunnitelmissa, sillä tossa vaiheessa saksassa oli insinöörimielessä huikeita suunnitelmia meneillään. Jätetään ne ufoteoriat ja Neu-Schwabenlandit sikseen ;) Aatua ei ole löytynyt Antarktikselta ...:D

Mutta mua kiehtoo RC-harrastajana erityisesti muutama sen ajan malli ja tässä on kristallisoitunut sellainen mielenkiintoinen haaste että väsäisin 1/4 mallin Me 163 Kometista. Niitä on tehty aiemminkin ja niistä olis hyviä piirustuksia saatavana. Siitä rakettipuolesta olen ihan ulkona, mutta kaikki selviää tutkimalla, mutta ihan polttisversiokin olis mahtava tehdä lentävänä versiona.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Mutta mua kiehtoo RC-harrastajana erityisesti muutama sen ajan malli ja tässä on kristallisoitunut sellainen mielenkiintoinen haaste että väsäisin 1/4 mallin Me 163 Kometista. Niitä on tehty aiemminkin ja niistä olis hyviä piirustuksia saatavana. Siitä rakettipuolesta olen ihan ulkona, mutta kaikki selviää tutkimalla, mutta ihan polttisversiokin olis mahtava tehdä lentävänä versiona.
Kuvia projektista sitten tänne (vapaaseen keskusteluun, ei välttämättä "Kuuntelen juuri nyt" -ketjuun) jahka saat käynnistettyä.

Örfil

Guest
Tässä on roikkunut jo ihan liian kauan yhden 2-moottorisen lentoveneen piirustusten toteutus. Tilasin ne jo joskus -90 luvun lopussa! jenkeistä isukin Visalla (albatross on koneen malli, e-moottorit). Ja siihen liittyen rikoin toissaviikolla kahdesta ehjästä koneestani toisen sivuvakaimen kun järkkäsin autotallia. Nyt on tasan yks ehjä lentokuntoinen kone ja siihenkään ei ole eläviä ajoakkuja. Ja radion akut on vähintäin epäluotettavia...
Mutta mainittakoon että ko. kone on omaa täysin omaa käsialaa ja on todistettavasti lentänyt jo muutaman kerran. Säätimen kanssa oli vaan ongelmia. Mutta piirsin koneen itse imitoimalla kaikkea mahdollista ja se silti lentää! Tarttis laittaa siitä kuvia tänne.

Projekti: uusi ajanmukainen radiolaitteisto (nyt olis myynnissä halvat Multiplexit!), vanha omasuunnittelemani koneen lentokuntoon laitto, uuden projektin starttaus ja finalisointi. Seuraava uusi kone jonka haluan nähdä lentävän on Me 163 polttiskoneella. Raketti on sitten pelkkää extraa...

Banaani

In stereo where available
Sijainti
Manse
Päivällä bussissa kuuntelin tätä:

Nyt vähän kevyempää:

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Nyt 22-Pistepirkko: Drops & Kicks, jonka jälkeen Viikate: Tie ja Burzum: Filosofem
Näytä liitetiedosto 8254

edit. Seuraava setti:
Nyt Orbital: Orbital (The Yellow Album) sit Kurt's Choice ja Leaves' Eyes: Lovelorn
Näytä liitetiedosto 8256

Kurt's Choice on NME:n mukana tullut kokoelma Kurt Cobainin valitsemaa musiikkia. Ostin kirpputorilta eurolla, lähinnä siksi kun levyllä on The Slits -yhtyeen kappale Typical Girls.

Viimeksi muokattu: