Kuunteluketju piiseille, levyille jne. a.k.a. jokos edelliseen tuli 5000 viestiä

• Viestiketjun aloittaja JPP
  • Aloituspäivämäärä

Örfil

Guest
Jekkendaalia en bongannut.
Paljastetaan:

Sola Scriptura (Latin for "by scripture alone") is a 2007 Christian progressive rock concept album by multi-instrumentalist Neal Morse (his sixth studio album) about the life of the German theologian Martin Luther.

Performers on the record include Morse (vocals, keyboards, and guitar), Mike Portnoy (ex-Dream Theater) on drums, Randy George (Ajalon) on bass guitar, and Paul Gilbert (Racer X and Mr. Big) on guitar on the tracks "Upon the Door," "Do You Know My Name?" and "Two Down, One to Go."
Sola scriptura (suom. yksin kirjoituksista) on latinaa, ja käsitteellä tarkoitetaan periaatetta, jonka mukaan Raamattu on kirkolle sen opin ainoa normi. Periaatetta sanotaan myös Raamattu-periaatteeksi.

Sola scriptura -periaate on toinen protestanttisen reformaation pääperiaatteista.
Sainpas jekutettua JohannesPietariPaavi:n kuuntelemaan herran sanaa mainion progen merkeissä :thumbup:

Neil Morse ja Neil Morse band sekä muut herran bändit ovat loistokamaa. Ja on sattumoisin ensimmäinen julkiuskovainen muusikko, jonka musiikista pidän. Juha Tapion lisäksi.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Paljastetaan:

Sainpas jekutettua JohannesPietariPaavi:n kuuntelemaan herran sanaa mainion progen merkeissä :thumbup:

Neil Morse ja Neil Morse band sekä muut herran bändit ovat loistokamaa. Ja on sattumoisin ensimmäinen julkiuskovainen muusikko, jonka musiikista pidän. Juha Tapion lisäksi.
Juu, ton suuntaista juttua kyllä huomasinkin sieltä kommenteista, mutta mua ei ulkomusiikiliset seikat pahemmin häiritse jos itse musiikki vaan nappaa. On mulla hyllyssä mm. Jukka Gustavson's Alone Together Orchestra: ...jaloa ylpeyttä yletän....ylevää nöyryyttä nousen -levy, joka perustuu suoraan raamattuun. On tosin instrumentaali, että sikäli vois perustua vaikka Necronomiconiin ilman että mitään eroa huomaisin. Ja onhan mulla itse asiassa koko Raamattu luomiskertomuksesta ilmestyskirjaan tuolla ykköshyllyn loppupäässä :). Edelleen käsittääkseni levyhyllyissäni edustettuina olevien Callisto ja Joensuu 1685 (ja siten kai myös Siinai) -yhtyeiden jäsenet tai ainakin osa heistä on jotain tunnustuksellisia uskovaisia tms. Eli musiikintekijöiden suuntautuneisuus ei sinänsä mua haittaa. Paitsi Von Thronstahlin matskun olen jättänyt hankkimatta, vaikka tekemänsä martial industrial kautta neofolk sinänsä nappaisi kovastikin. Mutta kun ovat itse ilmoittaneet olevansa uusfasisteja, niin mun puolesta voivat pitää tunkkinsa.

Trullinkaasu

Well-known member
Mun uusi suosikki on Nelli Matula. Tytön lemmikki-biisi on aivan fantastinen. On myös muita hyviä biisejä. Seksikäs ääni ja kaunis tyttö. Alppua varmaan yrittää saada kuriin.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Nyt Impaled Nazarene: Pro Patria Finlandia, sit Mountain: Official Live Mountain Bootleg Series – Volume 7 ja Tasavallan Presidentti: Tasavallan Presidentti

Nurtsi

Registered Loser
Juu, ton suuntaista juttua kyllä huomasinkin sieltä kommenteista, mutta mua ei ulkomusiikiliset seikat pahemmin häiritse jos itse musiikki vaan nappaa. On mulla hyllyssä mm. Jukka Gustavson's Alone Together Orchestra: ...jaloa ylpeyttä yletän....ylevää nöyryyttä nousen -levy, joka perustuu suoraan raamattuun. On tosin instrumentaali, että sikäli vois perustua vaikka Necronomiconiin ilman että mitään eroa huomaisin. Ja onhan mulla itse asiassa koko Raamattu luomiskertomuksesta ilmestyskirjaan tuolla ykköshyllyn loppupäässä :). Edelleen käsittääkseni levyhyllyissäni edustettuina olevien Callisto ja Joensuu 1685 (ja siten kai myös Siinai) -yhtyeiden jäsenet tai ainakin osa heistä on jotain tunnustuksellisia uskovaisia tms. Eli musiikintekijöiden suuntautuneisuus ei sinänsä mua haittaa. Paitsi Von Thronstahlin matskun olen jättänyt hankkimatta, vaikka tekemänsä martial industrial kautta neofolk sinänsä nappaisi kovastikin. Mutta kun ovat itse ilmoittaneet olevansa uusfasisteja, niin mun puolesta voivat pitää tunkkinsa.
Sama täällä. Niin allerginen en millekkään aiheelle ole, että sillä saisi muuten hyvän biisin pilattua. Ylipäätään lyriikat ei juuri kiinnosta. Tietysti jotkut aiheet väkisinkin herättää huomion. Toisaalta jotkut sanat kuullostaa vaan kivalta ja vierii siinä musiikin päällä niin hienosti, että on pakko vähän laulaa mukana. Lauluääni ja melodia vaan ovat paljon mielenkiintoisempia.

jjv

Arschloch
Itsehän omistan jopa tämän - se tosin alkaa olla lyriikaltaan jo sietokykyni rajoilla.
Oltiinkohan itsenäisen Suomen historian ensimmäinen rippikouluryhmä, jotka keksi laulaa "krusifiksin juurella, olen kusella"? Luultavasti, oli se niin nokkelaa.