ABBA: The Winner Takes It All
Aivan hyvä biisi. Ja bändi noin muutenkin. :ahem:Biisihän oli Scissor Sisters ja She's My Man.
Komp.Aivan hyvä biisi. Ja bändi noin muutenkin. :ahem:
Oon bongailevani tuosta jonkinmoisia krautrock-vaikutteita. Tosin niitä tulee bongailtua vähän sieltä sun täältä kun vaan tilaisuus antaa myöden. "Nu Äro Vi Redo att Vandra till Skogs" on jännä tsibale.Hepuilla oli niin vahvat torvet jo vuonna 1971 että nykypäivän bongikulttuuri ei jammailuissaan pääse lähellekään alkuperän etsintää.
Tietynlainen tuohipilli instrumenttiäänenä aina vetää Suomeen, kuten tämän biisin alussa, mutta tässä käydään sävelkululla Jamaikallakin ja aika rajua sekoitusta on.Oon bongailevani tuosta jonkinmoisia krautrock-vaikutteita. Tosin niitä tulee bongailtua vähän sieltä sun täältä kun vaan tilaisuus antaa myöden. "Nu Äro Vi Redo att Vandra till Skogs" on jännä tsibale.
Kyllä siellä jonkinasteista jumitusta olin kuulevinani. Vissiin nimibiisissä. Tai jossain muussa.Tietynlainen tuohipilli instrumenttiäänenä aina vetää Suomeen, kuten tämän biisin alussa, mutta tässä käydään sävelkululla Jamaikallakin ja aika rajua sekoitusta on.
Krautrockia ei löydä kyllä hakemallakaan.
Voihan siellä nyt tietenkin olla krauttiakin. Luultavasti onkin, kun niin sekapohjainen bändi osoittaa soitantoaan niin mitä vain voi olla. Aivan täysin kuulijan fiiliksestä kiinni missä genressä milloinkin.Kyllä siellä jonkinasteista jumitusta olin kuulevinani. Vissiin nimibiisissä. Tai jossain muussa.
Tein lätyn kappaleista soittolistan, josta jätin hidastempoisimmat biisit pois. Mukaan tuli This Ain't No Lovesong, The Bastard's Bash, R.L.F., Dead Hearts On Denmark Street ja Walk Away.Kuuntelin tänään ensin uuden ja sitten vertailupohjaksi edellisen Horns and Halosin. Varsinkin näin tehtynä tämä uusi jäi vähän valjuksi, edellinen kun on erittäin mallikas (punk) rock -levy. Vähän ehkä enemmän power pop -skeidaa tämä uusi vanhan kunnon kaahotusrokin sijaan.
Yog-Sothoth on tuttu H. P. Lovecraftin novelleista ja Thergothonilta mulla on "Stream from the Heavens" -levy. Hienoa (funeral)doomia ja rumpalinsa on sittemmin kunnostautunut hiukan erilaisen musiikin puitteissa.Tributoitavana oleva orkesterikin taisi olla uusi tuttavuus. Oli kuitenkin niin mainiota että piti tämäkin warettaa. Ja mainioita covereitahan tässä on. Kerrassaan mainiota on nyt.
Täältä saapi kuunnella kaikki lukuisat tällaisen musiikin fanit, joita foorumillakin lienee tuhansia. Eikä tuo olis näköjään maksanut ku viis taalaa laillisena latauksenakaan.
Näköjään joo on hieman erilaista musiikkia sittemmin tehnyt. Mikäs siinä. Varmaan myöhäisemmällä urallaan saanut jopa voitakin leipänsä päälle.Yog-Sothoth on tuttu H. P. Lovecraftin novelleista ja Thergothonilta mulla on "Stream from the Heavens" -levy. Hienoa (funeral)doomia ja rumpalinsa on sittemmin kunnostautunut hiukan erilaisen musiikin puitteissa.