Kuuntelutoikki päivän piisille, jälkipolvi

• Viestiketjun aloittaja JPP
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Örfil

Guest
Oleellisintahan on kyllä biisissä rakenne eli tarttuva kertsi ja messevä A/B osa.

Tosin nyt tämä oli tehty 30 vuotta liian myöhään.

Ehkä tämä oli semmoinen tribuuttijuttu?

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
Vanha kalastaja ja kalatrofee-keräilijä joutui kivuliaaseen vessa-onnettomuuteen, jonka seurauksena hänen koko ahterinsa räjähti kappaleiksi. Mutta onneksi saatiin haista perse.

Örfil

Guest
Oletko Tays:issa vai jossain Tromssan seutuvilla hoidossa?

Kukkia ja suklaatia ajatelin lähettää.

Örfil

Guest
Kaveriani siteeraten: mullon aina juani pallon takana ;)

Ei kannata lukea mun juttuja koskaan 1:1. Paitsi arkisin.

Örfil

Guest
Se on kyllä keskiviikko.

Vaimollakin kaksi vapaata putkeen eli viikonloppu tässä perheessä.
Harvinaista herkkua.

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Tollanen löyty kovon kulmilta:

Oon mä kai tätä aiemminkin kuunnellut, en muista, mutta kyllä se vaan niin on, että tekijämiehet on tekijämiehiä, vaikka vähän vieraammalla alueella liikutaankin. Okei, ei toi nyt NIIIIIN kaukana ole Immortalista, mitä vois. Riippuen siitä, kuinka kaukaa katsoo, niin se on jopa aika samaa, mutta on siinä lähempää tutkiessa kuitenkin aivan selkeä ero. Abbathin laulutyyli ja -ääni on tietty selkestästi erotettavissa tässäkin, ja luulen paikoitellen erottavani hänen kitaransoittonsakin. Tai vähintäänkin hänen sovittamansa kitarat. Esimerkiks voisin melkein lyödä vetoa, että tämä biisi on pitkälti Abbathin sovittamaa kitarointia. Sen verran siinä Immortal kuuluu.

Tilasin ceedeeonista ton limited editionin ennenku olin levyn puoleen väliin ehtinyt. Tykkään.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Oon mä kai tätä aiemminkin kuunnellut, en muista, mutta kyllä se vaan niin on, että tekijämiehet on tekijämiehiä, vaikka vähän vieraammalla alueella liikutaankin. Okei, ei toi nyt NIIIIIN kaukana ole Immortalista, mitä vois. Riippuen siitä, kuinka kaukaa katsoo, niin se on jopa aika samaa, mutta on siinä lähempää tutkiessa kuitenkin aivan selkeä ero. Abbathin laulutyyli ja -ääni on tietty selkestästi erotettavissa tässäkin, ja luulen paikoitellen erottavani hänen kitaransoittonsakin. Tai vähintäänkin hänen sovittamansa kitarat. Esimerkiks voisin melkein lyödä vetoa, että tämä biisi on pitkälti Abbathin sovittamaa kitarointia. Sen verran siinä Immortal kuuluu.
Mulla on kanssa toi levy sellaisella ikäänkuin mentaalisella ostoslistalla. Laulun tunnistaa kyllä aika hyvin, varsinkin kun tietää laulajan. Soitosta en osaa niin sanoa. Kuulostaa muuten aikalailla trashilta, ainakin sen mukaan mitä itse olen trash-metallin ominaisuuksiksi käsittänyt. Hiukan on mulla jäänyt kyllä rässit väliin oikeastaan vissiin Mokomaa lukuunottamatta. Oon metallin suhteen enämpi hiukan ja paljon hitaamman matskun ihmisiä (doom jne. ja silleen), kuten täällä(kin) on tainnut aika monta kertaa tulla mainittua.

Örfil

Guest
Oon metallin suhteen enämpi hiukan ja paljon hitaamman matskun ihmisiä (doom jne. ja silleen), kuten täällä(kin) on tainnut aika monta kertaa tulla mainittua.
Mutta mihin rajataan Classic Rock?

Termi on hieno, mutta mihin ja miten se rajataan?

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Mulla on kanssa toi levy sellaisella ikäänkuin mentaalisella ostoslistalla. Laulun tunnistaa kyllä aika hyvin, varsinkin kun tietää laulajan. Soitosta en osaa niin sanoa. Kuulostaa muuten aikalailla trashilta, ainakin sen mukaan mitä itse olen trash-metallin ominaisuuksiksi käsittänyt. Hiukan on mulla jäänyt kyllä rässit väliin oikeastaan vissiin Mokomaa lukuunottamatta. Oon metallin suhteen enämpi hiukan ja paljon hitaamman matskun ihmisiä (doom jne. ja silleen), kuten täällä(kin) on tainnut aika monta kertaa tulla mainittua.
Itselläni thrash on ollut sellainen... ikäänkuin suosikkigenre jo 80-luvulta saakka. Silloisen speed metallin (onko se nykyään sitten power metallia, vai miten ne meneekään) ohessa ekoja perinteisestä hevimetalligenrestä eroavia suosikkeja. En tosin aina itse tiedä, mitä genreä mikäkin on, mutta onhan tossa I:ssä toi rumpukomppi paikoitellen aika thrashimäinen. Ei se ainakaan ole mitään blastbeatiä, mitä black metal monesti on.
Mulle kyllä sopii hitaampi ja nopeampikin. Jotain grindcorea ei jaksa ihan hirveän kauaa kerrallaan, mutta menee sekin pienissä erissä. Ehkäpä toi black metal on tullut iän myötä läheisimmäks metalligenreksi. Sinänsä vähän hassua että niin päin, mutta eipä se ole valittavissa oleva asia. Musiikki kun vie, niin se vie.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Mutta mihin rajataan Classic Rock?

Termi on hieno, mutta mihin ja miten se rajataan?
Onhan toi tosiaan aikamoinen hirviö määriteltäväksi. Silleen aika helppo sanoa monesta levystä, että kuuluuko rajojen sisä- vai ulkopuolelle, mutta määritelmä :confused:. Kun kyse ei ole varsinaisesti mistään varsinaisesta lajityypistä, niin enemmän menee vissiin just joidenkin tiettyjen tarpeeksi vanhojen yhtyeiden (Led Zeppelin, The Who, The Beatles, ja mitä niitä siinä lehtijutussa olikaan lueteltuna) tiettyjen levyjen listoiksi. Ja mahdollisesti uudempien yhtyeiden levyjä kanssa jos ovat sopivasti ja riittävästi samantapaisia kuin noin vanhempien yhtyeiden levyt. Tai jotain.

Jonkin verran vaikuttaa myös siltä, että koko termi on ainakin osittain valjastettu myymään lehtiä, joissa on juttuja samoista tutuista ja helvetin hyvistä yhtyeistä. Olisko jopa niin, että koko nimitys on lähtenyt siitä Classic Rock -nimisestä lehdestä? Ja viime kädessä termin suojiin voi sijoittaa minkä tahansa yhtyeen, joka on aloitanut toimintansa yli kymmenen vuotta sitten tai tekee musiikkia, jollaista on ollut olemassa yli kymmenen vuotta sitten.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Itselläni thrash on ollut sellainen... ikäänkuin suosikkigenre jo 80-luvulta saakka. Silloisen speed metallin (onko se nykyään sitten power metallia, vai miten ne meneekään) ohessa ekoja perinteisestä hevimetalligenrestä eroavia suosikkeja. En tosin aina itse tiedä, mitä genreä mikäkin on, mutta onhan tossa I:ssä toi rumpukomppi paikoitellen aika thrashimäinen. Ei se ainakaan ole mitään blastbeatiä, mitä black metal monesti on.
Mulle kyllä sopii hitaampi ja nopeampikin. Jotain grindcorea ei jaksa ihan hirveän kauaa kerrallaan, mutta menee sekin pienissä erissä. Ehkäpä toi black metal on tullut iän myötä läheisimmäks metalligenreksi. Sinänsä vähän hassua että niin päin, mutta eipä se ole valittavissa oleva asia. Musiikki kun vie, niin se vie.
Joo, hoo unohtu :eek:. Joskus ajat sittenhän termiä yritettiin suomentaakin muotoon törkymetalli, muistaakseni. Black metal näytteli mun levyhankinnoissa aika suurtakin osaa joskus noin kymmenisen vuotta sitten. Edelleen tulee toisinaan osteltua, mutta en enää niin aktiivisesti sitä etsi. Enemmän tullut viime vuosina kaikenmaailman heavy-psych-occult-doom-space-drone-stoner -hässäköitä hommattua vaihtelevilla painotuksilla. Monenlaisen muun äänimaailman ohessa.

Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.