Kuva-arkisto-ohjelma?

sooda

Alan Parsa
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
Mikä on hyvä, halpa ja helppo kuva-arkisto-ohjelma? Jostain sain Fujin kuva-arkiston mutta ei hyrrää mulle. Olympuksen ohjelma minulla on mutta sekin harraa kun kuvia on yli 8000. Olympuksen ohjelmassa on hyvä tuo yksinkertainen kuvankorjausohjelma. Riittää useimmille.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Ootsä kokeillu Canonin ohjelmia? Löytyy esim. tuolta?

Ittellä on noi (kun on just tuo Ixus 750), ihan näppäränoloinen, mutta en mä sillä juuri muuta tee kuin imutan kuvat kameralta levylle ja kääntelen kuvia. En ole siis perehtynyt siihen mitä kaikkea sillä oikeestaan vois tehdä, arkisotintiin se varmasti on ihan käypä peli.

On mulla Microsoft Digital Image Suitekin (en muista onko ihan uusin vaiko viime vuoden versio), vaikuttais aika näppärältä, maksaa tosin 60-70 euroa.

Törni

Well-known member
Itse olen käyttänyt ACDSee:ta ja ollut siihen tyytyväinen.

Nää on kuitenkin vähän sellaisia juttuja, että jokainen kokee hyväksi sen mitä on oppinut käyttämään ja joka vielä toimii. Se ei välttämättä tarkoita, että se sopisi toisen tarpeisiin.

Wilpuri

Senile Member
Sijainti
hki
Jos hinta on ratkaisevassa roolissa, niin ilmainen Picasa voi olla vaihtoehto.

Itselläni on tuo käytössä ja muutamien tuhansien kuvatiedostojen kanssa olen ainakin vielä pärjännyt. Toiminnot ja käyttäminen tosin ei ensialkuun ainakaan ole välttämättä ihan helpoimmin omaksuttavissa, mutta totuttelun jälkeen tuo ohjelma taipuu ainakin omalla kohdallani kaikkeen tarvittavaan.