Ei ehkä niin yllättävä muutos, mutta ajankohta yllätti että jo näin aikaisessa vaiheessa kautta. Taitaa olla niin, että suurin paine tälle kuskivaihdolle tulikin tallin ulkopuolelta, eli paljon kosiskelijoita Verstappenin ovella. Siellä on ihan varmasti ollut kolkuttelemassa Ferrari, Mersu ja mäcci.
Tämän takana voi olla paljon asioita. Verstappen pilasi Toro Rosson ilmapiirin täysin ja työnteko kävi kokonaisuudessaan Sainz-Verstappen akselilla mahdottomaksi. Kvyat epäonnistui vauhdillisesti alkukaudella, tosin loistava kisa Kiinassa. Tällä siirrolla pelastettiin ilmapiiri ja Kvyatin itseluottamus. Onhan se RB:ltä myös osoitus Kvyatin suuntaan, että haluavat vielä nähdä hänen suoritustason, kunhan saa rakennettua itsensä kokoon. Ennen RB on potkaissut suoraan pihalle kuljettajan ja ottaneet uuden sisään. Päivä päätöksen jälkeen itsestä tämä tuntuu loogiselta. RB haluaa nähdä tässä vaiheessa Verstappenin kyvyt kärkitallissa ja myös sen, että onko Verstappenin vaikea luonne / taidot missä suhteessa tulevaisuutta varten. Tämä siirto saattaa Verstappenille olla pahimmassa tapauksessa myös uran loppu huipputiimessä, jos alkaa sama "minä olen valovuoden edellä taidoiltaan kuin tallitoveri " -show. Tuskin Ricciardo rupeaa alistumaan moiseen. Ferrarille menokin tulee olemaan hankalaa moneen vuoteen, koska Verstappen ja Vettel tuskin mahtuu samaan talliin. McLarenille noin itsepäinen kuljettaja ei tule sopimaan, Alonso on jo siinä rajamailla (ja ongelmia Dennisin kanssa aiemin olikin).
Eli Kvyatin huonot suoritukset eivät ole tämän siirron takana kokonaan. Verstappenia vastaan ei sinäänsä ole mitään, mutta luonne on erittäin ärsyttävä. Tallimääräyksissä ainoastaan hänen pitää päästää edelle, mutta Sainzia ei pidä päästää ikinään hänen edelle, vaikka taktiikka antaisi niin myöden.
E: Voisiko nämä siirtokeskustelut siirtää yhteen ketjuun?
E:
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/verstappenin-kisainsinoori-sai-lahtopassit/5878714
Sisällä on ollut selkeästi ristiriitoja ja ongelmia! Verstappenin kisainsinööri sai lähteä TR:lta.