Kylkiliivit yms. karting-varusteet

PeePee

Team 107
Sijainti
Kiertoradalla
Pitäis uudet popot käydä hankkimassa, kun entiset hajos lopullisesti Forssassa. Taidan käydä Euroracingillä tuossa Tuusulassa työmatkan varrella, vaikka sieltä ei etuja saa.

Samalla ajattelin ostaa niskatuen, kun tuntuu varsinkin Hyvinkäällä siltä, että niska väsyy tokan setin loppuun jo melko pahasti ja ajo kärsii.
Hankittu seuraavat:

Sekä tumma visiiri kypärään. Hyvältä näyttää. :thumbup:

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Sijainti
Ypäjä
Hyvinkäällä siltä, että niska väsyy tokan setin loppuun jo melko pahasti ja ajo kärsii.
Minä en ole ajaessa huomannut niskan väsymistä, mutta aina Hyvinkäällä ajettuani niska on oikealta puolelta vähän jumissa. Luulin tähän asti olevani ainoa niskavaivainen.

PeePee

Team 107
Sijainti
Kiertoradalla
Minä en ole ajaessa huomannut niskan väsymistä, mutta aina Hyvinkäällä ajettuani niska on oikealta puolelta vähän jumissa. Luulin tähän asti olevani ainoa niskavaivainen.
Mulla on ollut aina vähän hankaluuksia, varsinkin kun ollaan menty kolmanteen/neljänteen settiin. Eritoten siinä pitkässä oikeassa ja sitten myös siellä varikko-oikeassa.

Ensikokeilujen jälkeen tuo saattaa hyvinkin olla ratkaisu niihin ongelmiin.

V-Power

Member
Vasen kylki tuntuu edelleen kipeältä Hyvinkään jälkeen, ei voimasta kipua mutta tuntuu kuitenkin, etenkin tietyissä liikkeissä. Pitäiskö mennä kuvattavaksi vai odottaa vaan?

öö ruz

Speed for ever
Vasen kylki tuntuu edelleen kipeältä Hyvinkään jälkeen, ei voimasta kipua mutta tuntuu kuitenkin, etenkin tietyissä liikkeissä. Pitäiskö mennä kuvattavaksi vai odottaa vaan?

Mun mielestä turhaan meet kuvattavaksi. Todennäköisesti sulla on ihan tuo normivika. Kylkiluiden välissä olevat lihakset, ei parane kuin odottamalla. Menee 3-4 viikkoa. Nuo voi mennä paljon pahemminkin. Sillain että hengittäminenkin sattuu, ja mahallaan ei voi olla. Ja tottakai se on vasen kylki.

Totke

Psyykeenmurskaaja
Sijainti
Hämeenlinna
Aika parantaa. Sama koettu viime vuonna ja parhaillaan päällä taas, kun ennen kisaa Hyvinkäällä reenatessa osui vähän. Kandee varsinkin kartingista ottaa huilia (=turhat pois). Mikäli äityy pahaksi tai on esim. vaikeuksia hengittää, niin sitten toki lekuriin.

Kylkiliivit auttaa kyllä, kandee harkita hankkimista. Sopivasti vaan kun osuu, niin ei auta liivitkään. Liian isot penkit usein osuu pahasti.

Totke

Psyykeenmurskaaja
Sijainti
Hämeenlinna
Mun mielestä turhaan meet kuvattavaksi. Todennäköisesti sulla on ihan tuo normivika. Kylkiluiden välissä olevat lihakset, ei parane kuin odottamalla. Menee 3-4 viikkoa. Nuo voi mennä paljon pahemminkin. Sillain että hengittäminenkin sattuu, ja mahallaan ei voi olla. Ja tottakai se on vasen kylki.
Ja tästä vielä täydellinen analyysi nykyiseen omaan tilaani. (Ja siihen vuoden takaiseen myös.)

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Normaalin kudoksiin / lihaksiin kohdistuvan kivun pitäisi mennä parissa viikossa itsestään ohi (ellei ole rasittanut lisää).. Onko kipu oleellisesti lieventynyt? Kylkikivut on vissiin vähän sellaisia, että saattaa kestää vähän pidempäänkin.. Muistaakseni itsellänikin kesti kolmisen viikkoa silloin joskus kun jonkun tällin jälkeen oli vähän kipua.. Hyvinkään akselinvääntöoperaatiosta selvisin onneksi muutaman päivän kylkikivulla.

Mut siis ei siitä ainakaan mitään haittaa ole, jos käy näyttämässä. Etenkin kun on uutta kisaa tulossa niin on hyvä saada varmuus siitä ettei ole mitään erikoisempaa.

Edit: kompataan nyt edellisiä sen verran että jos ei tunnu pahempaa kuin pikkukipua niin lääkärille menolle tuskin on aihetta.. Sitä ei vaan näin osaa sanoa mikä on kenellekin pikkukipua. Esim. mulla oli ironmanin jälkeen vain pikkukipua ja lääkäri sanoi rasitusmurtuma ja juoksukieltoa. :D

Viimeksi muokattu:

markot

Well-known member
Voi olla myös lihaskalvotulehdus joka vaatii sitten se min 6 viikkoa paussia kartingista. Tämä ei niinkään haittaa normielämää mutta radalla tämän huomaa heti, aivan kuin joku pistäisi neulalla kylkeen.

Örfil

Guest
Onko kellään pulmia lonkan kanssa? Mulla on järjestään Forssan jälkeen kummallakin puolella mustelmat, jos ei laita persiin alle/lonkan sivuun toppausta.

FO110K

Banned
Onko kellään pulmia lonkan kanssa? Mulla on järjestään Forssan jälkeen kummallakin puolella mustelmat, jos ei laita persiin alle/lonkan sivuun toppausta.
Mulla ei oo tätä ongelmaa kyllä ollut koskaan, millään radalla.
Tosin joku tais valittaa tän suuntaista Hyvinkään penkkien pulttien takia ennen H1 kisaa vai muistanko väärin?

Osuisko siis jokin penkin kiinnike sitten vaan pahaan kohtaan ?

Örfil

Guest
On varmaan ne pultit, sitä olen itte epäillyt. Erityisesti seiskalla on lonkka aina kaput.

Täytyykin tänään kattella niitä sillä silmällä...

WoPe

KKWCS Driver
Sijainti
Vantaa
Juuri hankittua:

-Kypäräkamera Contour HD 1080P
-Uus kypärä (maalauksen jälkeen näkyy ratakuvassa)
-Ajohanskat
-Ajokengät
-Kylkiliivi

WoPe

KKWCS Driver
Sijainti
Vantaa
Asiasta mitään tietämättä: miten tuollaisessa on tuo kamera, siis missä kohdin, minkä kokoinen jne?
Eikös se aika lailla näy tuossa kuvassa (vanhan kypärän sivussa)
Flat mount kiinni pottaan, itse kamera railoja pitkin työnnetään paikoilleen! Aika simppeliä. turvanarun laitoin myös JOS nyt sattuu tuo kiinnitys pettämään.

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Eikös se aika lailla näy tuossa kuvassa (vanhan kypärän sivussa)
Flat mount kiinni pottaan, itse kamera railoja pitkin työnnetään paikoilleen! Aika simppeliä. turvanarun laitoin myös JOS nyt sattuu tuo kiinnitys pettämään.
:facepalm:

Katselin tuota uutta kypärää silmä kovana, enkä edes vanhaa tajunnut syynätä. Tyhmä olen.

Örfil

Guest
Uusilla värmeillä on kumma vaikutus: pari kymppää lähtee aina ajasta :ahem: Tossa on Wopella sellainen upgrade että Kaanaa on jo leivottu :thumbup: