Kyllä työ tekijänsä löytää - PT 2

Örfil

Guest
Mulla on jo töitä. Tänään oli päiväliksa jo ihan kelpoa tasoa. Kauppaa tuli tasan 50% soittolukemilla. Ens vuonna olen miljunääri ja ostan koko Forumin.

Moderaattlreihin otan sitten yhteyttä yt-neuvottelujen merkeissä. Olis vähän keskusteltavaa tuosta teidän toimenkuvasta.

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
No ei tuo kalusteasennus mitään avaruustiedettä ole. Toki siinäkin on omat niksinsä. Mutta jos pyydät tarjousta esim. keittiön asennuksesta, niin hinta on nelinkertainen tuohon TESsiin nähden. Ruotsalaisesta huonekaluliikkeestä ostettuun roskaan eivät edes koske. Asennus maksaa enämpi kuin se levyjäte pahvipaketissa.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Ymmärrän toki tarpeen polkea Ikean tuotteita maanrakoon aina tilanteen tullessa, mutta kaikella todennäköisyydellä suurimman kilpailijan aliarvoiminen on silti melko erikoinen ratkaisu.

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Ymmärrän toki tarpeen polkea Ikean tuotteita maanrakoon aina tilanteen tullessa, mutta kaikella todennäköisyydellä suurimman kilpailijan aliarvoiminen on silti melko erikoinen ratkaisu.
Samaa paskaa Sotkan ja Jyskinkin halpiskamat. Kasasin muijan tyttären luona jotain sata euroa maksanutta TV-tasoa ja kovan oikealla puolella olevan kasausheloja sain katki kolme. Siis tuon pyöreän. Kädellä rauhallisesti vääntäen. Ei millään akkukoneella.

Tällainen pömpeli.

Örfil

Guest
Mä tekisin mitä vaan, jos saan kaksi tonnia kuussa. Ja niinhän mä taidan tehdäkin.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Hyvin olivat Puuliitossa hereillä :thumbup:
Erittäin hyvä, kun olivat hereillä!

Pitkään työttömänä oleelle (jos työnantaja ei tue) tuossa oli aika mahdottomia vaatimuksia. Esim. oma auto + välineet + kortit.

Näistä korteista onkin ollut "meillä" puhetta. Hirveää rahastamista. Te-keskus tarjoaa ilmaisiakin korttikoulutuksia, mutta niitä on niukasti tarjolla ja mukaan hyväksytään vain ne, jotka ovat saaneet jo työpaikan. TE-tuilla olevien pitäisi per kortti (usein vaaditaan 1-3) maksaa yli 100 euroa / kortti + matkat korttikoulutukseen. Ihan mahdotonta monelle....

Mä tekisin mitä vaan, jos saan kaksi tonnia kuussa. Ja niinhän mä taidan tehdäkin.
Ja tuo olisikin jo todellakin hyvä palkka. Nythän palkat ovat esim. palkkatukitöissä kunnan hommissa 1200 - 1600e/kk.

Viimeksi muokattu:

Dallaran urkuri

Well-known member
Samaa paskaa Sotkan ja Jyskinkin halpiskamat. Kasasin muijan tyttären luona jotain sata euroa maksanutta TV-tasoa ja kovan oikealla puolella olevan kasausheloja sain katki kolme. Siis tuon pyöreän. Kädellä rauhallisesti vääntäen. Ei millään akkukoneella.
Et vaan osaa.

Örfil

Guest
Antsa lienee tietoinen että kannattaa ostaa käyttötarkoitukseensa sopiva esine. Ikeasta löytyy oikein hyviä, sopivia, käyttötarkoitustaan mainiosti palvelevia mööpeleitä ym. Jos kelpaa vaimon makuun, en itse etenkään laita hanttiin sellaisissa tapauksissa.

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Läheisen Bilteman Wunderbaumit oli loppu, joten Alppu laittoi ne Golffiin sisäilmaraikastimiksi.

Pidän helevetillisenä hifistelynä, jos ei voi ostaa Ikeasta huonekaluja, koska "Ikea". Mutta en olekaan materialisti.
Ostatko autosi osissa vai kokonaisena? Rakennat Ladan osista Audin?

Jos haluat kasata osista Ladan, homma on jiirissä.

Ja sama homma pätee Sotkaan, Maskuun, Jyskiin...

Nimim. Maskun ruokailupöytä ja tuolit valmiina kaatikselle.

Örfil

Guest
Jos ostan makkariin vaatekaapin, jonka ulkonäkö miellyttää ja se kestää sitä normaalia vähäistä käyttöä 15 vuotta niin hitto, miks ei?
Hinta 1/3 jostain kokopuisesta deluxe-kaapista. Mikä on saavutettu hyöty laittaa rahaa kiinni huonekaluun, josta niitä ei saa koskaan takaisin? Huonekalu on liki aina menoerä, ei sijoituskohde.

Eri asia on sitten jos ostaa antiikkihuonekaluja, mutta ei sovi meidän makuun semmoiset.