Kyllä työ tekijänsä löytää - PT 2

Örfil

Guest
Kuukausipalkasta väännetty tuntipalkka. Eli ihan oikeaa palkkaa saan, ei mitään loisteliasta mutta tuolla kahden kuukauden liksalla elän seuraavat 10 kuukautta.
Olen siellä siis vuokrafirman kautta, alustavasti määräaikainen pesti. Jatko ei riipu pelkästään minusta.

SAP hommia ja tehtävänimikkeessä lukee "xxxxxxxxxx-insinööri" ja sehän on jo tuhannen euron arvoinen se ;)

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
Saisinko Ananasta Pikaisesti? Sariinia Anaaliin, Pirskatti? Suomi Andorralaisille, Pirkanmaakin? Savitöitä Asukastoimikunnan Pikkujouluissa? Sun Ahterisi Pirisee? Sata Ampiaista Pistää? Siivoa Aktisi, Perkele? Sillälailla, Asia Pihvi? Sukelsin Avantoon Päälleni? Seikeittoa Ahmimalla Paksuksi?

Vesku

Maatalousneuvos
Kuukausipalkasta väännetty tuntipalkka. Eli ihan oikeaa palkkaa saan, ei mitään loisteliasta mutta tuolla kahden kuukauden liksalla elän seuraavat 10 kuukautta.
Olen siellä siis vuokrafirman kautta, alustavasti määräaikainen pesti. Jatko ei riipu pelkästään minusta.

SAP hommia ja tehtävänimikkeessä lukee "xxxxxxxxxx-insinööri" ja sehän on jo tuhannen euron arvoinen se ;)
Vastaavan elokuvan paikka?:thumbup:

Arto Paasilinnan romaaniin pohjautuva tv-elokuva Onnellinen mies kertoo siltainsinööri Akseli Jaatisesta. Omalaatuinen siltainsinööri herättää tempauksillaan pahennusta.

Sue_me

Well-known member
Eli ei tultu pakkopaidan kanssa noutamaan. Onnea jatkoon!

Koska jatkuu proseduuri?
Kiitos. Eivät ainakaan vielä löytäneet lokaatiotani :eek:

Keskiviikkoon oli aikaa palauttaa ennakkotehtävät. Eli proggis jatkuu haastattelukutsuilla tuon takarajan jälkeen. Ja mikäli tilanne on haastisten jälkeen vieläkin tasaväkinen, mennään edelleen psykologin haastattelun ja laajempien pällitestien kautta.

Ei mene enää visseillä puheilla nämä. Reilu vuosikymmen sitten hakemuksen lähettämisen lisäksi yksi haastattelu riitti paikan saamiseen.

jjv

Arschloch
Tapahtumia ja sattumuksia kuntouttavassa työtoiminnassa

Tehtiin linnunpönttöjä erään itähämäläisen kunnan kuntouttavien työpajassa. Kun pönttö saatiin valmiiksi, ohjaaja ojensi sen seuraavalle kuntouttavalle ja käski purkaa sen. Seuraava rakensi sen uudelleen ja sitä rataa mentiin. Pönttöjä kun alkoi kertyä liian paljon ja niitä ei saatu myydyksi niin sen takia tällainen systeemi.
Muutama esimerkki työllistymisen edistämisestä toimintapajalla: tehdään "pomon" tyttärelle synttärikakkua, hillotaan omenoita ja vietetään lastentarhaan soveltuvaa Halloweenia, huhhuh. Meno on kuin lastentarhasta suoraan, on leikkejä, oleskelua, ajan tappamista ja kuvien liimailua kartongille.
Olin aikoinaan tällaisella kurssilla jossa järjestäjä seisoi "luokan" edessä ja taikoi karttakepin voimalla meille työpaikkoja! Kyllähän se hävetti. Ei niinkään omasta vaan hänen puolesta.
Viisi ja puoli kuukautta, 8 tuntia päivässä. Leikimme silmäniskumurhaajaa ja erilaisia hippaleikkejä. Kaiken huippu oli, kun piti näytellä minkälainen on masentunut A-kirjain ja iloinen E. Kurssista käytimme ehkä kaksi viikkoa oikeasti hyödylliseen toimintaan, kuten CV:n tekemiseen ja työhakemusten harjoitteluun. Kurssin alkaessa olin ainut tupakoitsija, kurssin loputtua noin 20 henkilön ryhmästä oli enää kaksi ketkä eivät polttaneet, hermot meni kaikilla.
Siellä laulettiin ja puhuttiin parin kanssa siansaksaa! Toinen yritti arvata mitä toinen puhuu! Askarreltiin paperista ja lusikoista ja vaikka mistä. Lapsilla oli hauskaa, minulla ei! Kohokohtina oli vieraillut työpajoilla, joissa toiset surkeat raatoivat 9 euron päiväpalkalla.
:D:D:D

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Aion jatkossa lisätä CV:seeni, että osaan olla masentunut A-kirjain.

Örfil

Guest
En tiedä mille kohderyhmälle tuo on tarkoitettu, mutta itse taitaisin paskoa kokeeksi housuuni tuollaisen kurssin toisen päivän aamuna, ja katsoa kuinka kauan pitävät meikäläisen mukana.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
En tiedä mille kohderyhmälle tuo on tarkoitettu, mutta itse taitaisin paskoa kokeeksi housuuni tuollaisen kurssin toisen päivän aamuna, ja katsoa kuinka kauan pitävät meikäläisen mukana.
Kuntouttava työtoiminta on sosiaalihuoltolain mukainen sosiaalipalvelu. Kuntouttavan työtoiminnan tavoitteena on
-ehkäistä työttömyyden aiheuttamia kielteisiä vaikutuksia asiakkaan toimintakykyyn
-vahvistaa asiakaan elämän- ja arjenhallintaa sekä työ- ja toimintakykyä
-ehkäistä syrjäytymistä tarjoamalla mahdollisuutta työtoimintaan ja muihin palveluihin

Sen pitäisi olla sosiaalihuoltoa oikeasti avun tarpeessa oleville, mutta vuosien mittaan se on entistä enemmän ollut sakkomaksujen kiertämistä ja tilastojen kaunistelua varten. +parhaassa tapauksessa saa kunta vielä ilmaistyötä.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
No tuon verranhan mä haen muutenkin mutta pitääköhän niiden siis olla MOL:n sivuilla ilmoitettuja työpaikkoja?
En minä tuota ole ehdottanut, niin en tiedä.

Joku voisi tietty pistää 3kk välein hakua piilotyöpaikkoihin, Nokian pääjohtajasta HUSin aivokirurgiksi.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
No tuon verranhan mä haen muutenkin mutta pitääköhän niiden siis olla MOL:n sivuilla ilmoitettuja työpaikkoja?
Mun työpaikalle on palkattu viimeisen kahden vuoden aikana kymmenkunta uutta henkilöä. Yksikään ei ole tullut MOL:n kautta, vaan ns. puskaradion välityksellä.

Itsekin olen vaikuttanut kahden työsopimuksen syntymiseen, joista toinen päättyi henkilön vaihdettua yllättäen alaa. Toinen taasen odottaa nykyisen työsuhteen vakinaistamista. Toivotavasti niin käy. Pystynen vaikuttamaan asiaan.