mutta käytännössä isompi osa usutetaan korvaamaan palkollisten tarvetta työharjoitteluihin sun muihin toimenpiteisiin.
Monenko firman, jossa suunnitellaan liiketoimintaa ihan tosissaan ja pitkällä tähtäimellä, strategiaan kuuluu teettää töitä tällaisilla ihmisillä ja tehdä sillä se tulos?
Mielestäni voin omalta kantilta nyt sanoa, kun kokemusta jo on, että mielelläni menisin vaikka samalla korvauksella edes hetkeksi töihin sen sijaan että olen päivät pitkät kotona maalipensseli kourassa.
Ehkä toiset työttömät ovat siinä onnellisessa asemassa että on koko ajan mielekästä tekemistä, rahaa harrastella ja ystäviä ympärillä riesaksi saakka eivätkä kaipaa minkään työyhteisön sosiaalista kontaktia.
Kyllä tuossa kolikossa on se kääntöpuolikin eikä pelkkä raha ja ajatus että "alle kahden tonnin ei eväkään värähdä". Kotona ihminen tulee HULLUKSI SAATANA ÖGLÖGLÖGäaäaäaöööörrrhhhhgggg............
"Elämänhallinnan jämäköinti", no ehkä tuon lauseen voisi muotoilla toisin tai ainakin selittää tarkemmin, mutta minä ymmärrän sen noin kuten tuossa yllä kuvailin. Ihminen on sosiaalinen eläin ja kaikkea ei voi rahassa mitata tai laittaa ehdoksi että oman kodin ovi käy ja työtön liikkuu vain jos siitä saa räkkylää massiivisesti enemmän kuin kotona makoilemalla.
No, olen ehkä viisaampi kun se 300 päivää tulee täyteen mutta näin on aatokset tällä hetkellä.