Kyllä työ tekijänsä löytää - PT 2

Örfil

Guest
Yhtälailla kuin Alppu, olen aiheuttanut varmaan hörähdyksiä eri firmoissa, vaikka olen ihan tosissani hakenut varastojampan paikkoja ja muutamaan olisin mennyt vaikka ilmaiseksi, koska *työnantaja*.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Löin kakkosfirmaan sellaisen palkkapyynnön pöytään, ettei ole kuukauteen kuulunut enää pihaustakaan sieltä. :D

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
Yhtälailla kuin Alppu, olen aiheuttanut varmaan hörähdyksiä eri firmoissa, vaikka olen ihan tosissani hakenut varastojampan paikkoja ja muutamaan olisin mennyt vaikka ilmaiseksi, koska *työnantaja*.
Olen ollut varastojamppa. Ja varastokirjuri, varaosavarastokirjuri, romuvastaava ja alialikonsultti. Mitähän sitä tekisi isona?

Örfil

Guest
Olen ollut varastojamppa. Ja varastokirjuri, varaosavarastokirjuri, romuvastaava ja alialikonsultti. Mitähän sitä tekisi isona?
Olen ollut varastossa esimieshommissa ja ostajana, siksipä kai kuvittelevat että se yhdistettynä ikääni on mahdoton yhdistelmä olla lattiatason hommissa. Ei auta vaikka kirjoittaa hakemukseen erikseen ettei asiassa ole ongelmaa.

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
Ja noista hommista ei lyödy mitään tekemistä?
Löytyy, pitäisi vaan saa myös rahaa elämiseen jostain. Piirtäjän hommat on taakse jäänyttä elämää, kehitys ajoi ohi kun taas luontokartoittajan töitä riittää vuoden puolikkaalle.

Ammattinimikehän oli minulla kauan stanssauksen esivalmistaja, joita ei taida Suomessa enää kovin montaa olla. Olin 11 vuotta töissä kotelotehtaalla ennen kuin kilpailija osti tehtaan ja ajoi sen alas.

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
Olen ollut varastossa esimieshommissa ja ostajana, siksipä kai kuvittelevat että se yhdistettynä ikääni on mahdoton yhdistelmä olla lattiatason hommissa. Ei auta vaikka kirjoittaa hakemukseen erikseen ettei asiassa ole ongelmaa.
Ikä on ikävä kyllä aikamoinen este, samoin krooninen sairaus. Ainakaan vakihommiin, määräaikaisiin onneksi vielä pääsee.

Örfil

Guest
En voi taata että olisin moinen taata. Kuuntelenhan vieläkin ruotsalaista Ratataata.

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
Työnhakuvalmentaja 1: Sulla on kuule toi CV ihan liian vapaamuotoinen. Ehdottomasti nuo kuvat pois sieltä ja karsit muutenkin kaiken ylimääräisen. Sen pitää olla asiallinen, yksisivuinen ja helposti luettavissa.

Työnhakuvalmentaja 2: Heti näen ongelman sun persoonaan nähden, että sun CV on hirveän tylsä. Siis muodoltaan tosi persoonaton. Muutaman kuvat lisäät sinne ehdottomasti ja muutenkaan sen ei tarvi sun kohdalla olla niin muotoon sidottu. Persoona saa näkyä ilman muuta, se erottuu.

Ei kai siinä.

Charlie

Elämän jakojäännös
Sijainti
Pahassa paikassa
Tee Alppu kaksi ääripään CV:tä jotka lähetät aina molemmat, vastaanottaja lukee sitten mieleisensä ja valmentajatkin ovat tyytyväisiä. Työnsaantimahdollisuudet saattavat kaksinkertaistua ihan muuten vaan.