Kyllä työ tekijänsä löytää - PT 2

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Kakkosduunista tuli kylmää kyytiä. Eivät rekrytoi tässä vaiheessa. Keväällä ehkä - tyhjiä lauseita.

Joko olin liian kallis tai sitten heilläkin käynnissä olevat YT:t estävät. Vaikia sanua. Nyt täytyy taas löytää uusi asenne jostain ja pohtia oma sijoittuminen työsuhdekentällä - katsoa syöttöpaikat, kun tämä lämäri meni ohi.

Onneksi sentään tuntihommat jatkuu ja ykkösduunikin vielä plakkarissa, kunhan ei rahat sieltä vaan loppuis.

Vakuutuksia tässä päiviteltiin, niin onneksi sieltä löytyy hieman ilmaa. Perkele reilut 2000 egee vuodessa menee pelkkiin vakuutuksiin. Ja mitä jää käteen? Turvonnut maksa.

Vittu.

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
On tää työnhakuvalmennus kyllä aikamoista diipadaapaa. Kaikenmaailman instagrameja ja linkedinejä käsketään aktivoimaan mutta kysymykseen "onko kukaan ihan oikeasti ja konkreettisesti työllistynyt moisten kautta" ei tule mitään vastausta. Eli ei ole.
Muutenkin pelkkää sananhelinää ja itsestäänselvyyksiä. Mä oisin paljon hyödyllisempi töitä tekemässä kuin tuhlaamassa energiaani tällaisiin.

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
On tää työnhakuvalmennus kyllä aikamoista diipadaapaa. Kaikenmaailman instagrameja ja linkedinejä käsketään aktivoimaan mutta kysymykseen "onko kukaan ihan oikeasti ja konkreettisesti työllistynyt moisten kautta" ei tule mitään vastausta. Eli ei ole.
Muutenkin pelkkää sananhelinää ja itsestäänselvyyksiä. Mä oisin paljon hyödyllisempi töitä tekemässä kuin tuhlaamassa energiaani tällaisiin.
Mulle tulee LinkedInin kautta työpaikkailmoituksia yhtenään.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Nää on ihan erillisiä päiväkursseja, osa liiton kautta ja osa työkkärin. Pakko oli aktivoitua kun vaivaa mitä teen työnhaussa väärin.
Oletko kokeillut työnhakua ilman vapaaksi ilmoitettua työpaikkaa. Menet kiinnostavaan kohteeseen kertomaan, että haluaisit tehdä siellä töitä. Vaikka ehdotukseni kuulostaakin tyhmältä, tiedän tuollakin tavalla työsuhteita syntyneen. Kaikki eivät laita työpaikkoja yleiseen hakuun, koska eivät halua kokea sitä kymmenien hakijoiden rumbaa, jossa tulee kuitenkin valituksi väärä henkilö.

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Sijainti
Parc Fermé
Komp.

Paikallislehdessä oli oikein oma osio "tule meille töihin". Sitten kun kysyy töitä muutamasta mainitusta paikasta niin ei viitsitä edes vastata / työhaastiksessa luvataan palata pian asiaan. Aika juokseva käsite tuo "pian" kun kohta 1.5kk mennyt. Muutenkin huvittavaa et sama pulju, joka vastasi kieltävästi haastiksen jälkeen, etsii ny uutta työvoimaa...

lfb

Flavio
Sijainti
Helsinki
Tulin juuri kotiin viisipäiväisen työnhakukoulutuksen ensimmäisen päivän jälkeen. Ihan turha päivä ainakin tämä ensimmäinen. Tulevina päivinä saattaa olla jotain sellaistakin asiaa, jota en etukäteen tiedä. No, eipä tässä mitään muuta menetä kuin aikaa.

Estate

Well-known member
IT-hommissa monikin, mutta tilanne ei varmasti ole sama kaikilla aloilla.

Laittamalla yhteydenottopyyntöön Linkedin-profiilin linkin ja yhteystietoni sain soiton. Parin tapaamisen jälkeen päädyin allekirjoittamaan sopparin. Muutamaan muuhun mielenkiintoiseen paikkaan olen päätynyt haastatteluun, kun rekryävä taho on itse bongannut profiilini. Ei-niin-varteenotettavia yhteydenottoja on sitten tullut enemmänkin.

Viimeksi muokattu: