Kyllä työ tekijänsä löytää - PT 2

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Niin juu, tuli yhteen mestaan käytyä haastattelussa, meni hyvin. Kutsu tuli toimarin jatkohaastatteluun, meni hyvin. Tuli ilmoitus, että top 2:ssa oltiin mutta "senioriteetti" oli toisella hakijalla tehtävään parempi. Voinee nyt sanoa, että virka-ageni ei ollut perfect.

Ehkäpä ei ollut ihan oma paikka nyt muutenkaan, kun olo oli lähinnä helpottunut kun tuli eioo-puhelu. Annoin kuitenkin armollisesti luvan pitää CV:ni tulevia rekrytarpeita varten jemmassa.

Ko. firman lomarahapolitiikasta ei tietoa.
CIMH. Mutjoo ja anyways.

Meinaatko, että olit liian vanha vai nuori? Ikärassissmi.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Siinä se olis melkoset vaatimukset jos Pekkixen ikäinen juristinplanttu olisi johonkin duuniin liian vanha.

PekPoy

oik. yo.
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
CIMH. Mutjoo ja anyways.

Meinaatko, että olit liian vanha vai nuori? Ikärassissmi.
Siinä se olis melkoset vaatimukset jos Pekkixen ikäinen juristinplanttu olisi johonkin duuniin liian vanha.
En mä onneksi liian vanha kovin moneen mestaan (vielä) ole. Toki sillä näppituntumalla joka mulla on valmistujien keski-iästä, ei sekään tilanne kovin kaukana taida olla...

Kyse oli nyt siis "virkaiästä". Meikällä ei ollut mielestään riittävää määrää työkokemusta tietyn aihealueen tehtävistä. Asia sinänsä hieman hämmentää, kun nimenomaan noita hommia varten ei työntekijää etsitty, vaan ihan muihin duuneihin. Haastatteluissa kävi sitten ilmi, että kyllä noissakin hommissa olisi tarkoitus enämpi tai vähempi jeesailla. Eikä siinä mitään, mielellänihän mä oppisin valtavaksi guruksi (myös) noissa jutskissa. Toisella finalistilla nyt sitten oli ko. hommista ratkaisevan verran enämpi tuota senioriteettia. Ehkäpä senioriteettinsa oli huikea muutoinkin!

burb

.
Vanhuspapat vie PekPoyn työt. Pitäis haastaa oikeuteen kaikki.

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Niin juu, tuli yhteen mestaan käytyä haastattelussa, meni hyvin. Kutsu tuli toimarin jatkohaastatteluun, meni hyvin. Tuli ilmoitus, että top 2:ssa oltiin mutta "senioriteetti" oli toisella hakijalla tehtävään parempi. Voinee nyt sanoa, että virka-ageni ei ollut perfect.

Ehkäpä ei ollut ihan oma paikka nyt muutenkaan, kun olo oli lähinnä helpottunut kun tuli eioo-puhelu. Annoin kuitenkin armollisesti luvan pitää CV:ni tulevia rekrytarpeita varten jemmassa.

Ko. firman lomarahapolitiikasta ei tietoa.
Ääähhh... Olisit sanonut että haluatteko että muut kouluttaa teille työntekijän ja keräätte vain rusinat pullasta.

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Pääsisit tuomaan esille kuinka ahne, itsekeskeinen ja omaa etua ajava paskiainen työnantaja onkaan.
Vähän tätä ja enämpi omanarvontuntoa. Firma ilmoittaa että 'säälistä' pitävät nimen listalla jos vaikka kaveri tuosta kehittyy, kun ei nyt ole sopiva. Siinä vaiheessa kun Pekkis olisi sopiva, niin firma vissiin olettaa, että mr P tulee vihellyksestä paikalle. Mutta ei ole valmis tekemään mr P:stä sopivaa.

Samalla jättää itsestään kuvan, että on halukas lähtemään heille tuost' noin vain. Joka taas on vähän sellaisen 'ei sitoutuneen-merkki'.

No oli oma IMHO. Kukin tyylillään. Ja jps tyylittömästi kuten yllä.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Mua särkee päätä.

Paljon.

Olisko Pekkiksen pitäny sanoa, että vittu älkää soittako tänne enää koskaan?

Örfil

Guest
Eiköhän tuo työnantajan tapa sanoa "pidämme CV:si täällä tulvaisuuden tarpeita varten" ja työnhakijan vastaus siihen että "juu, se sopii, palataan asiaan" ole sellainen perusriitti, joka vaan tehdään yleensä. Kohteliaisuudesta.

Ei kai siinä niskojen nakkelu aja kenenkään asiaa?

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Eiköhän tuo työnantajan tapa sanoa "pidämme CV:si täällä tulvaisuuden tarpeita varten" ja työnhakijan vastaus siihen että "juu, se sopii, palataan asiaan" ole sellainen perusriitti, joka vaan tehdään yleensä. Kohteliaisuudesta.

Hyötyy siitä välillisesti muut. Kun X nakkelee niskojaan, Z ja Y on vahvemmilla seuraavassa työnhaussa ko. lafkaan ja mahdollisesti myös sen sidosryhmiin. Solidaarisuutta.

Örfil

Guest
Jaa ja joo. Viikko sitten meni hakuaika erääseen pirkkalalaiseen firmaan. Ei ole kuulunut viikkoon nyt sieltä eli ohi män se!

Nyt ei ole yhtään hakemusta missään sisällä. Eikä yhtään paikkaa mitä hakea Pirkanmaalta eikä Kanta-Hämeestä, joista olen paikkoja katsastellut.

Eipä tartte pikkutakista harjata koirankarvoja siis vieläkään työhaastattelua varten pois.

Ootellaan...

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa

No kuka on käskenyt nakkelemaan niskoja? Voi kai sitä asiallisen jämptisti toimia?

Toi kohteliaisuus-kohta tuli sulta vähän yllättäen kun aiemmin olit sitä mieltä ettei rekryn yhteydessä tarvii 'ei valituille' edes ilmoittaa mitään.:eek:

Örfil

Guest
Se on se toinen perusriitti, silloin kun ei edes pääse haastatteluun. Pekkishän oli.

Jos ei kuulu mitään, ei kannata nakella niskojaan kotona että vulva kun eivät ilmoittaneet mulle ja 350:sadalle muulle että "pidämme CV:si täällä tulevaisuuden varalle ja plää plääplää plää".

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Oman työhistorian kautta, niin tähän hommaan hakiessa mulla ei ollut mitään kokemusta myyntityöstä. Koulutustaustana laskentatoimen yo-merkonomi ja huippuvalmentajatutkinto sekä näyttöä siitä että työkalut pysyy käsissä.

Kaipa firma sitten näki potenttiaalin, kun kymmenistä hakijoista minä, ilman sitä myyntiosaamista, muiden valmiiden myyjien ohi, tulin valituksi.

Siitä oliko rekry onnistunut, niin varmaan on monta mielipidettä. Reilu 14 vuotta tässä nyt kekkuloinut.:p