Lunssila
Well-known member
Kaikki huorat eivät ole partureita.Eli mä olen johtaja!
Kaikki huorat eivät ole partureita.Eli mä olen johtaja!
Koska osa on toimittajia.Ja kaikki juopot ei oo maalareita, mutta kaikki maalarit... jooojjooo. Vanha oli myönnän. Poistun paikalta.....maalaamaan.
– Ilman huoltajaa Suomeen tuleva ulkomaalainen lapsi on alaikäisenä vajaavaltainen, joten hän tarvitsee laillisen edustajan ulkomaalaislain lupaprosesseissa ja muissa hallinto- ja tuomioistuinasioissa.
– Valtioneuvoston asetuksen mukaan edustajan tuntipalkkio on 45 euroa. Edustajalle maksetaan palkkiota laeissa määritellyn tehtävän hoitamiseen käytetyn tosiasiallisen ajan perusteella.
– Lisäksi hänelle korvataan muun muassa tavanomaiset toimistokulut, valtion matkustussäännön mukaiset matka- ja majoituskulut sekä päiväraha ja ansionmenetyksiä.
– Edustajan tehtävänä on tuoda esiin lapsen näkemys ja mielipide sekä oma arvionsa lapsen edusta.
– Edustajan keskeisenä tehtävänä on myös valvoa yleisesti lapsen etua lapsen asumisessa ja muissa erilaisissa elämäntilanteissa.
– Myös vastaanottokeskuksen tehtävänä on valvoa lapsen etua, mutta vastaanottokeskuksen työntekijät eivät voi käyttää lapsen puhevaltaa.
– Kun lapsi saa oleskeluluvan, siirtyy edustajan palkkioiden maksu sille ELY-keskukselle, jonka alueella lapsi asuu.
Härrekoood....onpas kova liksa. Olen juuri hakemassa faijan edunvalvojaksi ja siiinä "tili" tulee olemaan noin 300-400 vuodessa.Foorumin työttömätkin metsästämään turvapaikanhakijalapsia:
Huima tili turvapaikanhakijalapsia edustamalla – yli 9000 €/kk, ei pätevyysvaatimusta
Tästä tulikin mieleen, että isäukko ehdotti taannoin kans jonkun sellasen paperin täyttämistä, että olisin edunvalvojansa tms. jos se tuosta höynähtää. Edellyttiköhän se käyntiä jossain virastossa, en muista. Hankalaa kun ei tuu isän luona juuri virastoaikana käytyä.Olen juuri hakemassa faijan edunvalvojaksi
Tee tuosta duuni itelles.Härrekoood....onpas kova liksa. Olen juuri hakemassa faijan edunvalvojaksi ja siiinä "tili" tulee olemaan noin 300-400 vuodessa.
Maistraattiin tehdään hakemus. En tiedä kuinka paljon helpommin onnistuu, jos edunvalvottava ei ole vielä "höynähtänyt".Tästä tulikin mieleen, että isäukko ehdotti taannoin kans jonkun sellasen paperin täyttämistä, että olisin edunvalvojansa tms. jos se tuosta höynähtää. Edellyttiköhän se käyntiä jossain virastossa, en muista. Hankalaa kun ei tuu isän luona juuri virastoaikana käytyä.
Mummovainaan kohdalla tuollainen lappu jäi tekemättä eikä sitten pystynyt sen ja isän puoliks omistamaa kämppää myymään, kun mummo ei ollut 'allekirjoituskunnossa'. Kämppä oli vuosia tyhjillään mummon ollessa hoitokodissa.
Mummon tapauksessa kävi jotenkin niin, ettei häntä missään vaiheessa julistettu holhouksen alaiseksi tms. vaikka oli vuosikausia vuodepotilaana ihan kukkuu. Isä sitä silloin pitkään selvitteli, en ite oo ihan perillä mikä siinä meni vikaan. Mitään isoa ongelmaa se ei tuonut. Yhtiövastike oli halpa ja mummon eläke riitti sen sekä yksityisen hoitokodin omavastuun maksuun eikä muita laskuja tainnut ollakaan. Tais se asunto puoli vuosikymmentä olla ilman asukasta.Maistraattiin tehdään hakemus. En tiedä kuinka paljon helpommin onnistuu, jos edunvalvottava ei ole vielä "höynähtänyt".
Joka tapauksessa paras olisi tehdä tuo ajoissa ja aina parempi, kun voi tehdä yhteistyössä asianomaisen kanssa. Kestää nimittäin julmetun kauan saada edunvalvonta eli syys-lokakuun vaihteessa on paperit lähetetty ja ilmeisesti vielä ainakin kuukausi. Nyt on siinä tilanteessa, että faija ei ole enää virallisesti oikeustoimikelpoinen ja itsellä ei ole mitään oikeuksia. Laskuja on helvetisti maksamatta jne.
No jos kerran kaikkien meidän rakastama halpatuontimietelausejyrä noin neuvoo niin mikäs siinä sitten. Ollaan rakastamissani "töissä" ja syödään lounaaksi kynsiä.Paulo Coelho sanoi:Vähäpätöistä työtä ei olekaan. Jos ihminen ei ole tyytyväinen, ottakoon riskin muuttaakseen tilanteen ja omistautuakseen sille mitä rakastaa. On parempi olla onnellinen pienestä palkasta, kuin onneton siksi, että pelkää muuttua.
Ethän vaan oikolue työksesi mitään?Tänään ekaa päivää uusissa työissä
Pitäiskö sun ihan vittuillakseen laittaa vielä kysymystä perään tuosta aiheesta?Käytin lokakuussa kokonaisen päivän aikaa laittaakseni kunnollisen hakemuksen varsinaiseen unelmatyöpaikkaan. Ihan konsultoin MOL:n tätiä että saatiin kaikki viimeisen päälle. Luottavaisin mielin ja näin.
Tänään vastaavat:
"Kiitos hakemuksesta, työhistoriasi on vakuuttavan mielenkiintoinen ja vaikutat osaavalta kaverilta. Pahaksi onneksi olemme kuitenkin päättäneet tämän vuoden työntekijöistämme jo viime vuoden puolella."
No tota öö mä kyllä lähetin sen jo lokakuussa. Eikös se ole viime vuoden puolta, iljakkeet?
Screw you, I'm going home.
Mun mielestä pitäis.Pitäiskö sun ihan vittuillakseen laittaa vielä kysymystä perään tuosta aiheesta?