Kyllä työ tekijänsä löytää - PT 2

Estate

Well-known member
Tein vähän tutkimusta koulutusohjelmani työllistyvyydestä.
Sisäänotto 35, 6 vaihtanut johonkin muualle opiskelemaan. 29:stä 27 vaikuttaisi olevan töissä. 2 vaikuttaisi tekevän opintojaan loppuun päätoimisesti. Ollut kuitenkin tätä ennen myös "oikeissa töissä". Kokonaisuudessaan 10 vielä valmistumatta 7,5 vuoden jälkeen.

Timo Virtanen

Ihan tavallinen Virtanen
Sijainti
Anywhere in the world
Alkaa taas vähän huolestuttaa, kun ei kummastakaan työpaikasta kuulu yhtään mitään.

Melkoista vuoristorataa tämä on, kun välillä on ihan fiiliksissä kun näyttää sille että pääsisi töihin, sitten ajan kuluessa taas alkaa tuntua epätoivoiselta, ettei tästä taaskaan tuu lopulta muuta kuin se "kiitämme mielenkiinnosta, mutta ei"- ilmoitus.

Pitänee taas mennä viskaamaan kirvestä kaivoon. Tai kohta joutuu tunkemaan sen sinne, kun alkaa olla kaivo täynnä kaikenlaisia työvälineitä. Tietty niitä vois välillä kaivaa poiskin sieltä, että mahtuu taas.

Örfil

Guest
Löysin just tosi hyvän sivuston design patterneista, jota en ollut jostain syystä aiemmin huomanut. Tässä tosi hyviä esimerkkejä javalla . http://www.tutorialspoint.com/design_pattern/mvc_pattern.htm

Ja aiheeseen liittyen niin mm. Spring (tai muut vastaavat kehykset) toki ohjaavat pattersien käyttöön (ja hyvään olio-ohjelmointiin)
Aiheeseen palaten, tuo muistuttaa UML:ää, jolla ensimmäiset SAP prototyyppimallit väännettiin aluksi paperilla. Myöhemmin nuo skipattiin ja tehtiin kaikki excelillä soveltaen (siis mallien dokumentointi ja suuunnittelu).

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
Tein vähän tutkimusta koulutusohjelmani työllistyvyydestä.
Sisäänotto 35, 6 vaihtanut johonkin muualle opiskelemaan. 29:stä 27 vaikuttaisi olevan töissä. 2 vaikuttaisi tekevän opintojaan loppuun päätoimisesti. Ollut kuitenkin tätä ennen myös "oikeissa töissä". Kokonaisuudessaan 10 vielä valmistumatta 7,5 vuoden jälkeen.
Meidän AMK-luokalta 4 / 24 on alan töissä. Ja mä oon vähän rajatapaus, että oonko mä nyt vai en.

jjv

Arschloch
Meidän AMK-luokalta 4 / 24 on alan töissä. Ja mä oon vähän rajatapaus, että oonko mä nyt vai en.
Mulle tuli aikoinaan jo valmistumisen jälkeisenä kesänä kysely onko oman alan töissä. Ei siinä mitenkään eritelty kesätöitä ja pidempiä työsuhteita eli tuli varmaan ihan hyvällä prosentilla myöntäviä vastauksia, jotta saavat mainostaa.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Aiheeseen palaten, tuo muistuttaa UML:ää, jolla ensimmäiset SAP prototyyppimallit väännettiin aluksi paperilla. Myöhemmin nuo skipattiin ja tehtiin kaikki excelillä soveltaen (siis mallien dokumentointi ja suuunnittelu).
Niin noilla sivuilla olevat kuvat ovat UML:ää (luokat sekä niiden attribuutit, metodit ja suhteet muihin luokkiin jne.) ja UML on se väline, jolla oliomallinnusta (OOP, OMT)) kaiketi useimmiten tehdään/kuvata. Tosi hyvä siis jos UML on hanskassa...toki jotkin käytännön asiat voivat tietysti erota tuosta SAP mallinnuksesta jne.

Estate

Well-known member
Omasta luokasta en ihan osaa luokitella, ketkä ovat alan töissä ja ketkä eivät. Sen verran geneerinen ja omien valintojen mukaan painottuva setti, että vähän mikä vain voi olla. Kaupan kanssa nyt ehkä ei, mutta vanhempia vuosikursseja katsellessa porukan nykyisiä ja entisiä duuneja kirjo on laaja: Nyt-liitteen esimies, UX-asiantuntija, SAP-konsultti, johdon konsultti, yrittäjä, tutkija, mediakoordinaattori, sijoituspäällikkö ja projektipäällikkö...