Kone tekee vähemmän virheitä rutiinissa. Se on fakta. Onko asiassa mielestäsi jotain epäselvyyttä.Eli kone tekee vähemmän virheitä rutiinissa?
On.Onko liikenne rutiini?
Kone tekee vähemmän virheitä rutiinissa. Se on fakta. Onko asiassa mielestäsi jotain epäselvyyttä.Eli kone tekee vähemmän virheitä rutiinissa?
On.Onko liikenne rutiini?
Ei toki. Itsehän olen yli 15 vuotta testannut laitteita ja ohjelmistoja hakien sitä ei rutiinia. Kone on kone, mutta vaan niin pitkälle kuin se on koodattu. Onko ihmisen elämä rutiini? Sinulla se ehkä on, normi ja normit?Kone tekee vähemmän virheitä rutiinissa. Se on fakta. Onko asiassa mielestäsi jotain epäselvyyttä.
.
Meinasitko lähtee Osloa kauemmas? Vain vaan luovuttaa?Tulee väkisinkin tehtyä johtopäätöksiä.
Ai siis jos auton ajaminen onnistuisi, niin sama tekoäly ei osaisi napata 12 eurolavasta sitä oikeaa ulos?Rekkaa saadaan kuskattua varmasti automaattisesti tiellä, niinkuin bussejakin. Nyt kiinnostaa se, miten osoitteessa hevonperse, suoritetaan oikeaoppinen kuorman lastaus, tai purku?
Tämä.Ai siis jos auton ajaminen onnistuisi, niin sama tekoäly ei osaisi napata 12 eurolavasta sitä oikeaa ulos?
On muuten noi varastorobotit aika huikeita laitteita keräämään hyllyiltä tavaraa. Jotenkin näppärämmän oloisia kuin Moilane Ikean varastohyllyn edessä.Ai siis jos auton ajaminen onnistuisi, niin sama tekoäly ei osaisi napata 12 eurolavasta sitä oikeaa ulos?
No koko ajanhan otetaan riski sen kanssa että joku idiootti ajaa sillä tahallaan rantabulevardia pitkin.Käsistä karannut rekka voi surmata sekunneissa kymmeniä tai satoja henkilöautomatkustajia. Voiko tällaista riskiä ottaa, vaikka olisi kuinka varajärjestelmiä?
Tässä nimeämainitsematon konkurssiin mennyt tavarataloketju vei aika pitkälle tuon lava-ajattelun. Periaatteessa lähes kaikki oli pakattuna lavoille varastossa myyntierä kerrallaan.Lastaus ja kuorman sitominen lienee muutakin, kun heivata se lava kyytiin tai ulos. Standarditavaralla varmaan helposti automatisoitavissa, mutta sekatavarakuljetukset voi olla aika haasteellisia. Joka lasti on erilainen.
Saman huomasin, kun hain Wetteriltä pakoputkea.On muuten noi varastorobotit aika huikeita laitteita keräämään hyllyiltä tavaraa. Jotenkin näppärämmän oloisia kuin Moilane Ikean varastohyllyn edessä.
Ehkä robotilla ei pala käämit yhtä herkästi kuin puukenkäkuskilla?No koko ajanhan otetaan riski sen kanssa että joku idiootti ajaa sillä tahallaan rantabulevardia pitkin.
Juup. Isossa mitassa toi toimii, mutta mitä pienempään toimijaan mennään niin vaikeempaa on.Tässä nimeämainitsematon konkurssiin mennyt tavarataloketju vei aika pitkälle tuon lava-ajattelun. Periaatteessa lähes kaikki oli pakattuna lavoille varastossa myyntierä kerrallaan.
Toinen ketju, jonka etukirjain alkaa R:n ja T:n välistä, pistää jo logistiikkakeskuksessaan tuotteisiin hinnat, hälyt, henkarit, ...., joten myymälässä ei tarvitse tuotteelle tehdä muuta kuin nostaa hyllyyn.
Niin on. Suomessahan rautatiekuljetukset on hinnoiteltu ulos markkinoilta. Olisi ihan pätevä kuljetusmuoto pitkillä matkoilla. Aikoinaan (Hanko-vaihe) meille tuli kodinkoneita Italiasta konteissa tai tralereissa, ja niiden alkumatka kulki junan kyydissä.Juup. Isossa mitassa toi toimii, mutta mitä pienempään toimijaan mennään niin vaikeempaa on.
Ehkä robotilla ei pala käämit yhtä herkästi kuin puukenkäkuskilla?
Suosittelen äärimmäistä varoivaisuutta sen paperisilppurin kanssa sielläAi siis jos auton ajaminen onnistuisi, niin sama tekoäly ei osaisi napata 12 eurolavasta sitä oikeaa ulos?
Ohjelmoidessa voi aina koodiin päätyä virhe ja krakkerit puolestaan voivat tahallaan lisätä tekoälyn ohjelmistoon ei toivottuja ominaisuuksia kuten vaikkapa juuri roadragen, tai pahimmillaan kaapata kokonaan hallintaansa tekoälyn ohjaaman rekan ja mikäli se rekka sattuu olemaan esimerkiksi Keskon 34-metrinen jättirekka krakkeri pystyy tekemään sillä todella pahaa jälkeä.En usko että roadrage on ohjelmoitavien ominaisuuksien listalla.
Onneksi ihmisälyllä ohjattava ajoneuvo ei tee virheitä. Esim. tuuppaa aura-auton perään.Ohjelmoidessa voi aina koodiin päätyä virhe ja krakkerit puolestaan voivat tahallaan lisätä tekoälyn ohjelmistoon ei toivottuja ominaisuuksia kuten vaikkapa juuri roadragen, tai pahimmillaan kaapata kokonaan hallintaansa tekoälyn ohjaaman rekan ja mikäli se rekka sattuu olemaan esimerkiksi Keskon 34-metrinen jättirekka krakkeri pystyy tekemään sillä todella pahaa jälkeä.